PracaGrupypl.praca.dyskusjepolecenie przez znajomego - normalna praktyka? › polecenie przez znajomego - normalna praktyka?
    From: "iza" <i...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: polecenie przez znajomego - normalna praktyka?
    Date: Fri, 21 Oct 2005 11:38:03 +0200

    Witajcie

    Chciałabym zasięgnąć u was opinii na temat tego co wczoraj usłyszałam na
    zajęciach z zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi je taka jedna pani,
    która oprócz tego, że się realizuje na uczelni działa też w różnych firmach
    konsultingowych. Otóż na zajęciach dyskutowaliśmy o sposobach rekrutacji do
    firm. Pani magister poinformowała nas że na polskim rynku ponad 60%
    rekrutacji to rekrutacja poprzez znajomych, czyli jeśli zrobi się wakat nie
    daje się ogłoszenia tylko wszystko odbywa się drogą " Hej Gienek może kogoś
    znasz.." Pani magister stwierdziła, że to normalna praktyka i nie ma w niej
    nic nienormalnego. Myśmy nie kryli oburzenia.. jak to? przeciez to pewnego
    rodzaju nepotyzm.. dlaczego nie daje się równych szans wszystkim ludziom,
    dlaczego jest tak ze tylko ludzie z szeroko pojętymi znajomościami mogą
    znaleść pracę? Może dlatego, że takie to u nas normalne i jakże wielkie jest
    na to przyzwolenie społeczne. Ja robię 2 kierunki znam 3 języki, niestety
    nie mam takich znajomych . Nie znajdę dobrej pracy.
    Tak się chciałam wyżalić..

    pozdrawiam

    iska