PracaGrupypl.praca.dyskusje › podbijanie delegacji

  • 11. Data: 2003-08-16 20:26:19
    Temat: Odp: podbijanie delegacji
    Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik PawełW <f...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhf9b7$mla$...@n...news.tpi.pl...
    [...]
    > To chyba zależy od
    > stopnia normalności człowieka.
    To prawda. Po obu stronach! Ale z kapeluszem w garści i z uśmiechem
    łatwiej dostaniesz ten stempelek.
    > Zresztą w różnych dziurach urzędasom wydaje
    > się iż są bogami gminy i co za tym idzie świata.
    To też. Ale jest też strach przed kombinowaniem. Np. ona podbije za
    uśmiech dokument było nie było służbowy, a tu "w praniu" okaże się, że
    to nie on, tylko kolega był, a ten właściwy gdzieś indziej namieszał,
    no ale delegacja potwierdza coś innego. Więc choć rzadko się to zdarza
    naprawdę, to jednak irracjonalny strach pozostaje. W takiej sytuacji
    może pomóc wręczenie delegacji włożonej do dowodu osobistego (ooops -
    to stary dowód), wówczas urzędnik najpierw poczuje się ważny i
    dowartościowany, bo petent uwiarygodnia przed nim swoją tożsamość, a
    Tobie daje nawiązanie pierwszego kontaktu. Potem, jako osobie znanej z
    twarzy i nazwiska, trudniej sekretarce odmówić tej pieczątki.
    Oczywiście jak babsko paskudne i z buźką leci, to nie kłócić się,
    tylko z marszu do szefa takiej pani.\

    A z drugiej strony. W firmie poprowadzić projekcik pt: Jak przekonać
    szefa, aby załatwił pisemne polecenie oberszefa do księgowości, że
    delegacja podpisana przez zatwierdzającego do wypłaty obciąża
    odpowiedzialnością podpisującego, a zwalnia z tej części
    odpowiedzialności księgowość. Takie zarządzenie pisemne prezesa na
    tablicy ogłoszeń potrafi zdziałać cuda dla znękanych delegacyjnych -
    wiem, bo wypróbowałem. W końcu autorytet szefa podpisującego delegację
    do rozliczenia nie może podważać księgowa, bo to znaczy że ona
    ważniejsza. Jej ma się zgadzać kasa z papierami i to wystarczy.
    Odpowiedzialność za podpisane papiery przyjmują podpisujący (z
    zastrzeżeniem obowiązujących przepisów oczywiście).

    > PawełW.
    pozdrowionka z propozycją kombinowania po obu stronach frontu
    pieczątkowego śle
    zairazki