PracaGrupypl.praca.dyskusje › podatek listopad..

  • 1. Data: 2009-11-25 16:13:42
    Temat: podatek listopad..
    Od: "thaz" <n...@o...pl>

    już się gubię normalnie,
    po rozmowie z kolegą mamy elementarne
    braki w wiedzy :-) Niech żyją księgowe!

    Do sedna: mam DG na zasadach ogólnych, zaliczki
    odprowadzam co miesiąc.
    zarobiłem w listopadzie 10.000 pln netto->
    płacę do 20 grudnia podwójny podatek
    dochodowy -> 3600 pln (18%x2)
    + 2200 VATu do 25 grudnia;

    Przypuśćmy, że w grudniu, zarobię również identyczną
    kwotę: 10 tys pln netto; Rozumiem, że jeśli
    w grudniu opłaciłem x2 to w styczniu opłacam sam VAT?

    Czy się mylę i jak bardzo, proszę o info, najlepiej
    na prostym przykładzie 10.000 pln.

    pozdr,

  • 2. Data: 2009-11-25 17:38:29
    Temat: Re: podatek listopad..
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    thaz pisze:
    > Przypuśćmy, że w grudniu, zarobię również identyczną
    > kwotę: 10 tys pln netto; Rozumiem, że jeśli
    > w grudniu opłaciłem x2 to w styczniu opłacam sam VAT?

    Sam VAT.

    Dochodowy za grudzień rozliczasz PITem rocznym i tam wyjdzie czy masz
    coś dopłacić do zapłaconej zaliczki (a właściwie sumy zaliczek z całego
    roku) czy nie.

    Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby PIT roczny rozliczyć w
    styczniu i ewentualną dopłatę podatku zapłacić również w styczniu.

    Pozdrawiam
    Piotr