PracaGrupypl.praca.dyskusje › pobyt w szpitalu 70 czy 80%?

  • 1. Data: 2003-06-09 19:45:35
    Temat: pobyt w szpitalu 70 czy 80%?
    Od: "Agutek" <k...@t...pl>

    Witam Grupę!
    Mam problem, a Dobrzy Ludzie odesłali mnie tutaj sugerując, że znajdę tu
    rozwiązanie swojego problemu.
    Byłam trzy dni w szpitalu, do szpitala przyjęto mnie wieczorem, w dniu który
    normalnie przepracowałam. Kadry twierdzą, że za te trzy dni (niezależnie że
    byłam pierwszego z tych trzech dni w pracy) należy mi się 70% wynagrodzenia,
    to ponoć jakaś nowa zmiana od stycznia, a gdybym nie leżała w szpitalu tylko
    w domu byłoby to 80%. Niestety nie dopytałam, czy te trzy dni to z całości
    pensji, czy z podstawy a całej premii i tak nie będzie? Nie bardzo wiem
    gdzie to sprawdzić, a w Gazecie Prawnej znalazłam takie to stwierdzenie:
    "Zauważmy, że wprowadzenie nowej stopy procentowej zasiłku chorobowego za
    okres pobytu w szpitalu (70%) nie pociągnęło za sobą zmiany wysokości
    wynagrodzenia gwarantowanego. Oznacza to, że w sytuacji jeśli pracownikowi
    za okres pobytu w szpitalu należy się wynagrodzenie na podst. art.92k.p.
    powinno ono być wypłacone w wysokości co najmniej 80%"
    Nie bardzo to rozumiem, mam KP sprzed zmian, proszę niech mnie ktoś oświeci.
    Wiem, że 3*10% to nie tak dużo, ale byłabym spokojniejsza znając podstawę
    prawną , w chwili gdy na konto wpłynie mi zubożona pensja.

    Pozdrawiam. I proszę o pomoc. Agutek

  • 2. Data: 2003-06-10 08:04:00
    Temat: Re: pobyt w szpitalu 70 czy 80%?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Agutek" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiem, że 3*10% to nie tak dużo, ale byłabym spokojniejsza znając podstawę
    > prawną , w chwili gdy na konto wpłynie mi zubożona pensja.

    Musisz skonsultowac sie z naprawde dobrym kadrowcem.

    W zeszlym roku moja znajoma pracujaca w duzej firmie (PKP), na podstawie
    chyba tego przepisu, dostala dodatkowe pieniadze, OPROCZ wynagrodzenia za
    okres choroby, za kazdy dzien spedzony w szpitalu.Musiala duzo walczyc w
    kadrach, ale wyplacili.

    pzdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2003-06-10 17:19:49
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | który
    | że
    | wynagrodzenia,

    Totalna bzdura. Jeśli przepracowałaś cały dzień i wieczorem stałaś się
    niezdolna do pracy - przysługuje ci za ten dzień wynagrodzenie za pracę.
    Wynagrodzenie za czas choroby (lub zasiłek chorobowy) powinni wypłacić od
    dnia następnego.

    | tylko
    | oświeci.

    Zasiłek chorobowy za okres pobytu w szpitalu przysługuje w wysokości 70%
    podstawy wymiaru (art.11 ust.1a ustawy o świadczeniach pieniężnych z
    ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa). Nie dotyczy to
    oczywiście wynagrodzenia za czas choroby (pierwsze 33 dni w roku
    kalendarzowym) - ono przysługuje w wysokości 80%.

    To, czy premia zostanie wliczona do podstawy wymiaru zasiłku, zależy od
    zapisów w regulaminie premiowania. Jeśli premia jest pomniejszana w
    przypadku pobierania zasiłku chorobowego (np. jest obliczana od
    wynagrodzenia za czas faktycznie przepracowany) - powinna zostać wliczona do
    podstawy wymiaru (art.41 ust. 1 ustawy).

> [...]
    | okres choroby, za kazdy dzien spedzony w szpitalu.Musiala duzo walczyc w

    Nie ma takiego przepisu w ubezpieczeniach społecznych.
    Ta znajoma mogła mieć zawarte komercyjne ubezpieczenie dot. tzw. "leczenia
    szpitalnego" - towarzystwo ubezpieczeniowe płaci za sam pobyt w szpitalu
    (nie mylić z ubezpieczeniem kosztów leczenia).

    Andrzej K.