PracaGrupypl.praca.dyskusje › przypadkowo wyplacone swiadczenie pieniezne - pracodawca mi grozi

  • 1. Data: 2003-06-09 21:47:36
    Temat: przypadkowo wyplacone swiadczenie pieniezne - pracodawca mi grozi
    Od: <t...@i...pl>

    Czesc,

    Potrzebuje pomocy:
    pracodawca przez pomyslke wyplacic mi siwdczenie pieniezne. ja w dobrej
    wierze przyjalem je (byla to delegacja za wyjazd).
    potem okazalo sie , ze nei powinni mi wyplacic i zadaja zwrotu pieniedzy.
    niestety jest to pare tysiecy zlotych :-(
    pieniadze te kiedy otrzymalem wydalem na najbrdziej palace potrzeby i w tej
    chwili ich nie mam.
    pracodawca mi grozi, ze zabierze z mojej pensji za czeriwec te pieniadze.
    zostalbym wtedy bez srodkow do zycia.
    podobno nie moze tego zrobic bez mojej zgody...

    z drugiej strony poprosilem pracodawce o rozlozenie na raty...
    pracodawc ache wszystko teraz lub grzoi potraceniem z pensji.

    prosze o rady: czy musze to wogole oddawac?
    czy moze mi zabrac wynagrodzenie?
    czy sytuacja jest patowa?

    piotrek

  • 2. Data: 2003-06-10 05:21:42
    Od: "KrzysztofM" <krzysiek@_NOSPAM_dvdinfo.prv.pl>

    Dostałeś pieniądze, które Ci sie nie należały.
    Lekkomyślnie je wydałeś - piszesz że było to parę tysięcy. I teraz nie
    będziesz miał środków na życie?
    Polecam wątek "Za 700 pln w Warszawie".
    Poza tym jak najszybciej postaraj się oddać pieniądze - może dogadasz się z
    pracodawcą, że spłacisz tą "pożyczkę" w ratach.

    pozdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2003-06-10 08:37:17
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    <t...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > pracodawc ache wszystko teraz lub grzoi potraceniem z pensji.
    >
    > prosze o rady: czy musze to wogole oddawac?

    Jeśli wypłacił ci nienależne pieniądze, to jak najbardziej ma prawo domagac
    się zwrotu. Jeśli to jego wina, to nie może ci tylko naliczać odsetek za
    okres pomiędzy wypłatą odsetek, a wezwaniem do zwrotu tych pieniędzy.

    Nie może samodzielnie potrącać ci z pensji - musi mieć na to albo wyrok
    sądu, albo twoją zgodę. Inaczej musi ci pensję wypłacać w pełnej wysokości i
    regularnie.

    Natomiast musisz zdecydowanie pieniądze oddać. Najlepiej sie dogadac - oddaj
    mu częśc forsy a spłatę reszty niech rozłoży na raty. W zamian domagaj się,
    żeby nie naliczał odsetek. Najlepiej zawrzyj umowę na piśmie - "zobowiązuję
    się do zwrotu pieniędzy wypłaconych w dniu ... w następujący sposób:
    konkretne daty i kwoty."

    Taka umowa zabezpieczy cię przed tym, że gdy zmieni się szef to będziesz
    bezpieczny. Nowy może powiedzieć że ustalenia poprzedniego ma w nosie i
    zażądać zwrotu całej kwoty od razu.

  • 4. Data: 2003-06-10 09:40:40
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Jesteś w uprzywilejowanej sytuacji:
    1. pracodawca bez Twojej zgody nie może tknšć Twego wynagrodzenia -
    chyba ze sam podpiszesz jakiś papier, tak jest napisane nawet w Kodeksie
    Pracy
    2. twoja dobra wola, że oddajesz skoro pracodawca się pomylił
    3. profilaktycznie - dokładnei czytaj co Ci do podpisania podsuwaja

  • 5. Data: 2003-06-10 16:35:32
    Od: "root" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dobrej
    | wierze przyjalem je (byla to delegacja za wyjazd).

    Pytam z czystej ciekawości: Nie zainteresowało
    cię parę tysięcy dodatkowo na koncie?

    Miałem kiedyś taki przypadek (sto kilkadziesiąt PLN),
    ale od razu zapytałem w księgowości za co to
    i zrobiłem przelew z powrotem.

    Kurka wodna, rozumiem, że jak ma się ileś tam zer na koncie
    to nie widać pewnych kwot :-), ale ...

    pozdrawiam
    root