PracaGrupypl.praca.dyskusje › po jakim czasie mozna dac wypowiedzenie?

  • 1. Data: 2012-03-30 14:13:31
    Temat: po jakim czasie mozna dac wypowiedzenie?
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Witam
    Czy jesli osoba, kotra wczesniej pracowala ponad 3 lata , a dokladnie chyba
    7 lat w innych firmie lub firmach, to czy jesli ja zatrudnie u siebie na
    stale i bede chcial po pol roku zwolnic to wypowiedzenie jest 1 miesieczne
    czy 3 miesieczne ?

    Z tego co wiem na okres probny to po 14 dniach juz moge, niezaleznie czy
    gdzies wczesniej pracowal 1 rok czy 10 lat.

  • 2. Data: 2012-03-30 15:42:30
    Temat: Re: po jakim czasie mozna dac wypowiedzenie?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-30 12:13:31 +0000, "LUKAS" <a...@p...pl> said:

    > Witam
    > jesli ja zatrudnie u siebie na
    > stale i bede chcial po pol roku zwolnic to wypowiedzenie jest 1 miesieczne
    > czy 3 miesieczne ?

    1-miesięczne.
    Liczy się staż w danym zakładzie pracy (wszystkie umowy).

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-03-30 18:58:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    On 2012-03-30 14:13, LUKAS wrote:
> [...]
    > stale i bede chcial po pol roku zwolnic to wypowiedzenie jest 1 miesieczne

    Przy umowie na czas nieokreślony - staż 6miesięcy do 3 lat oznacza
    miesięczny okres wypowiedzenia.
    Jednak nie można pracownika na takiej umowie zwolnić bez przyczyny.

    > Z tego co wiem na okres probny to po 14 dniach juz moge, niezaleznie czy
    > gdzies wczesniej pracowal 1 rok czy 10 lat.

    Wypowiedzieć możesz pierwszego dnia pracy. Kwestia długości okresu
    wypowiedzenia zależy od stażu pracy u danego pracodawcy i od rodzaju umowy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2012-03-31 10:53:47
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Jak rozumiec podanie przyczyny ?
    Czy musi to byc jakos udowdnione, ze np. cos ukradł, czy tez np. zapada
    decyzja , ze zmniejszyl sie ruch i w zwiazku z tym tnie sie koszty i musimy
    sie pozegnac...?

    Jak to wygalda od strony prawnej? Bo przycz mozna znalezc tysiace, np.
    denerwuje mnie pracownik, jego sposob bycia itp.

  • 5. Data: 2012-04-01 01:09:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 10:53:47 +0200, LUKAS napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak to wygalda od strony prawnej? Bo przycz mozna znalezc tysiace, np.
    > denerwuje mnie pracownik, jego sposob bycia itp.

    Praktycznie albo potwierdzone, udokumentowane ciężkie przewinienia
    pracownika oraz likwidacja stanowiska.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2012-04-01 16:03:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    On 2012-03-31 10:53, LUKAS wrote:
    > Czy musi to byc jakos udowdnione, ze np. cos ukradł, czy tez np. zapada
    > decyzja , ze zmniejszyl sie ruch i w zwiazku z tym tnie sie koszty i musimy
    > sie pozegnac...?

    Przyczyna musi być rzeczywista. Przy wypowiedzeniu może to być np.
    likwidacja stanowiska pracy.

  • 7. Data: 2012-04-03 12:40:11
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w wiadomości

    > Praktycznie albo potwierdzone, udokumentowane ciężkie przewinienia
    > pracownika

    Za to to już dyscyplinarka, więc rozwiązanie bez wypowiedzenia.

    > oraz likwidacja stanowiska.

    Nie tylko.
    Przyczyn może być masa - byleby tylko były sensowne i porządnie uzasadnione.

    Tom