PracaGrupypl.praca.dyskusje › pensje w Irlandii i UK

  • 1. Data: 2007-01-06 16:46:05
    Temat: pensje w Irlandii i UK
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Witam,
    jak się kształtują pensje w Irlandii i UK? Co to jest dobra pensja i co to
    jest bardzo dobra pensja?

  • 2. Data: 2007-01-06 17:10:35
    Temat: Re: pensje w Irlandii i UK
    Od: Pawel <p...@w...pl>

    sg napisał(a):
    > Witam,
    > jak się kształtują pensje w Irlandii i UK? Co to jest dobra pensja i co
    > to jest bardzo dobra pensja?
    Jako programista Java ? :)

  • 3. Data: 2007-01-06 17:42:43
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 06-01-2007 o 18:10:35 Pawel <p...@w...pl> napisał(a):

    > Jako programista Java ? :)

    nie, tak po prostu, może być jako programista javy, nie mam pojęcia jakie
    są stawki i jak czytam ogłoszenia, że np. w londynie pensja 40.000 GBP to
    nie wiem czy to dużo czy mało

  • 4. Data: 2007-01-06 17:55:40
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    sg napisał(a):
    > nie, tak po prostu, może być jako programista javy, nie mam pojęcia
    > jakie są stawki i jak czytam ogłoszenia, że np. w londynie pensja 40.000
    > GBP to nie wiem czy to dużo czy mało
    Poszukaj odpowiedniej grupy - jakos alt.pl.emigracja czy
    alt.pl.emigracja.londyn - tam ihmo dostaniesz bardziej wiarygodne odpowiedzi
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-01-07 01:55:52
    Od: "T.F." <t...@u...gazeta.pl>

    "sg" ...

    http://www.itjobswatch.co.uk/

    --
    T.F.

  • 6. Data: 2007-01-07 10:19:10
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    sg wrote:

    > nie, tak po prostu, może być jako programista javy, nie mam pojęcia jakie
    > są stawki i jak czytam ogłoszenia, że np. w londynie pensja 40.000 GBP to
    > nie wiem czy to dużo czy mało
    40 000GPB rocznie niech będzie.
    Daje na miesiąc 3333 GPB/mies

    Załóżmy mieszkanko 1000GPB chyba, że wybieracie jakieś coś z polskimi
    pijakami.
    Życie 1000GPB, chyba, że żrecie makarony i psie lub kocie żarcie.
    Rozrywka 500GPB chyba, że jeszcze lubicie siedzieć na ławce w parku.
    Samochód 500GPB chyba, że wolicie komunikację, choć podobno nie jest wcale
    tańsza.

    zostaje 333GPB miesięcznie, czyli ok 2kPLN, powiedzmy raz na miesiąc chcecie
    przelecieć się do polski nie wiem ile bilet, ale załóżmy, że jak już
    przylecicie to razem wydacie 1000PLN lekką ręką.

    Zostaje 1000PLN mies do odłożenia. I to wszystko za rozłąkę z przyjaciółmi
    rodziną etc. Wcale się nie opłaca.

    Dlatego do GB jeżdżą głównie faceci, którzy u nas mają kłopoty z utrzymaniem
    rozdziny, koleś zarabia 2500GPB/mies życie i pokój zamknie w 500, 500 wyśle
    rodzince 1500GPB mu zostanie wraca po paru latach i jak mu żona nie zwiała
    to buduje dom, czy coś tam.

  • 7. Data: 2007-01-07 10:51:14
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > 40 000GPB rocznie niech będzie.
    > Daje na miesiąc 3333 GPB/mies
    < ... >
    > Zostaje 1000PLN mies do odłożenia. I to wszystko za rozłąkę z przyjaciółmi
    > rodziną etc. Wcale się nie opłaca.

    heh, 1000 pln/mies to potrafia oszczędzić ci zarabiajacy po 15-16 tys/rocznie.
    Mając Ł40000 rocznie bruto, to tygodniowo wychodzi okolo 560 ft na rękę.
    proponuję odwiedzic stronkę http://www.listentotaxman.com

    nie chce mi się rozwodzić nad szczegółami, ale twoje wyliczenia sa co najmniej wzięte
    z sufitu. No, chyba ze chcesz dodatkowo (tzn podwójnie) placic podatki.

    Krotko mowiąc, minimalna płaca w UK to Ł5,05 na godzinę, co w przyblizeniu daje 12
    tys/rok.
    Bardzo wielu ludzi zyje tu z kasy 15 - 20 tys/rok. kwota 40 tys to jest poziom
    zarobków z wyzszej sredniej półki.

    Zresztą w większości proponuję nie przejmowac się, co piszą/mówią Polacy. Dużo lepiej
    jest poszukac info w internecie z roznych źrodeł. O procedurach, płaconych podatkach,
    mozliwosciach zarobienia itd. Sporo sie to rozni od PL, ale warto jest miec
    przynajmniej an początek jakąś wiedzę

    > Dlatego do GB jeżdżą głównie faceci, którzy u nas mają kłopoty z utrzymaniem
    > rozdziny, koleś zarabia 2500GPB/mies życie i pokój zamknie w 500,
    za 500 pokój? a gdzie ty kolego znalazłes takie drogie pokoje, w hotelu? to cena za
    noc?

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 8. Data: 2007-01-07 11:50:45
    Od: Pawel <p...@w...pl>

    Herakles napisał(a):
    > 40 000GPB rocznie niech będzie.
    > Daje na miesiąc 3333 GPB/mies
    Od tego podatki musisz zaplaci

    > Załóżmy mieszkanko 1000GPB chyba, że wybieracie jakieś coś z polskimi
    > pijakami.
    > Życie 1000GPB, chyba, że żrecie makarony i psie lub kocie żarcie.
    A u mnie wyzywie 2 osobowej rodziny kosztowalo ok. 200GPB/miesiac.
    Jedzenie kupowane w markecie.

    > Rozrywka 500GPB chyba, że jeszcze lubicie siedzieć na ławce w parku.
    No chyba, ze co tydzen chodzisz na imprezy za 100GPB. Te wydatki to
    rownie dobrze moze byc 50GPB

    > Samochód 500GPB chyba, że wolicie komunikację, choć podobno nie jest wcale
    > tańsza.
    W moim przypadku 100-200/miesiac

    Do Polski latalem raz w roku, na swieta.

    Przy zarobkach 3333 netto zostaly by mi 2000 funtow.

    Wydawlem znacznie mniej od tego co napisales w poscie a i tak zylem na
    wyzszym poziomie niz w Polsce przed wyjadem.

  • 9. Data: 2007-01-07 12:59:37
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-01-07 11:19, Herakles napisał(a):

    /ciach/
    Spytam tylko tak proforma: byłeś kiedyś w Anglii? Albo chociaż masz
    jakiegoś wiarygodnego znajomego który tam mieszka? Bo to co napisałeś
    jest jednym wielkim stekiem bzdur.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 10. Data: 2007-01-07 14:32:14
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
    > sg wrote:

    z glupim sie na lby chyba pozamieniales z tymi wyliczeniami

    zycie 1 tys funtow na miesiac ( jedzenie ? ) - to chyba jedzac codzien
    obiady w dobrych restauracjach
    reszta wyliczen podobna ...