PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy na czas okreslony i niewykorzystany urlop

  • 1. Data: 2007-01-06 14:18:06
    Temat: Wypowiedzenie umowy na czas okreslony i niewykorzystany urlop
    Od: "majster" <m...@n...ru>

    Mam taka sprawe. Otoz posiadam umowe na czas okreslony do konca tego
    miesiaca. W umowie mam tez zapis o dwutygodniowym wypowiedzeniu. Tak sie
    sklada, ze mam lepsza oferte. Prace w nowym miejscu moglbym zaczac od
    pocztaku nowego miesiaca. W obecnym miejscu pracy chcialbym pracowac do
    konca miesiaca. I teraz mam pytanie. Czy wypowiedzenie umowy mam zlozyc
    dokladnie w dniu, od ktorego mija te dwa tygodnie do konca miesiaca, czy
    moge wczesniej? Jezlei moge wczesniej do kiedy bede pracownikiem
    dotychczasowej firmy? Do konca miesiaca czy przez dwa tygodnie od dnia
    zlozenia wypowiedzenia.
    Druga sprawa to niewykorzystany urlop. Czy w czasie wypowiedzenia bede mogl
    pojsc na urlop? Czy za niewykorzystanie urlopu nalezy mi sie jakis
    ekwiwalent pieniezny? Jesli tak to ile mi sie nalezy? Czy jesli rozwiazalbym
    umowe za porozumieniem stron, to rowniez nalezalby mi sie ekwiwalent za
    niewykorzystany urlop?

  • 2. Data: 2007-01-06 15:15:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 6 Jan 2007 15:18:06 +0100, majster <m...@n...ru>
    w <enob9g$50o$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Mam taka sprawe. Otoz posiadam umowe na czas okreslony do konca tego
    > miesiaca. W umowie mam tez zapis o dwutygodniowym wypowiedzeniu. Tak sie

    Czyli do 31 stycznia, tak?

    > sklada, ze mam lepsza oferte. Prace w nowym miejscu moglbym zaczac od
    > pocztaku nowego miesiaca. W obecnym miejscu pracy chcialbym pracowac do

    Czyli od 1 lutego?

    > konca miesiaca. I teraz mam pytanie. Czy wypowiedzenie umowy mam zlozyc
    > dokladnie w dniu, od ktorego mija te dwa tygodnie do konca miesiaca, czy

    Nie musisz robić nic.
    Pracjesz do końca stycznia, potem przestajesz pracować, bo ci się umowa
    skończyła, niczego nie wypowiadasz, podpisujesz umowę z nowym pracodawcą
    (to lepiej zrobić wcześniej, żeby nie wylądować na lodzie).

    > moge wczesniej? Jezlei moge wczesniej do kiedy bede pracownikiem
    > dotychczasowej firmy? Do konca miesiaca czy przez dwa tygodnie od dnia
    > zlozenia wypowiedzenia.

    Dokładnie to do soboty, która następuje po 2 tygodniach od złożenia
    wypowiedzenia, nie wiem jak jest z poniedziałkiem, czy wypowiedzenie
    złozone w poniedziałek liczy się, i trwa dokładnie 2 tygodnie, czy liczy
    się od początku następnego tygodnia.

    > Druga sprawa to niewykorzystany urlop. Czy w czasie wypowiedzenia bede mogl
    > pojsc na urlop? Czy za niewykorzystanie urlopu nalezy mi sie jakis

    Nawet będziesz musiał (albo dostaniesz ekwiwalent).

    > ekwiwalent pieniezny? Jesli tak to ile mi sie nalezy? Czy jesli rozwiazalbym

    Przypuszczam, że stawka dzienna liczona z ostatnich 3 miesięcy * liczba
    dni urlopu, ale musiałbyś sprawdzić w KP.

    > umowe za porozumieniem stron, to rowniez nalezalby mi sie ekwiwalent za
    > niewykorzystany urlop?

    Jakkolwiek kńczyłbyś umowę, to jeżeli masz niewykorzystay urlop należy
    ci się ekwiwalent.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 3. Data: 2007-01-06 15:19:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enob9g$50o$1@nemesis.news.tpi.pl majster
    <m...@n...ru> pisze:

> [...]
    > moge wczesniej? Jezlei moge wczesniej do kiedy bede pracownikiem
    > dotychczasowej firmy? Do konca miesiaca czy przez dwa tygodnie od dnia
    Nie musisz składać wypowiedzenia w ogóle. Umowa dotychczasowa, jako zawarta
    na czas określony rozwiąże się sama z końcem stycznia i jesteś wolny, możesz
    zacząć pracę

    > Druga sprawa to niewykorzystany urlop. Czy w czasie wypowiedzenia bede
    > mogl pojsc na urlop?
    Tak, jeśli pracodawca Ci go udzieli. A nie musi.

    > Czy za niewykorzystanie urlopu nalezy mi sie jakis
    > ekwiwalent pieniezny?
    Tak.

    > Jesli tak to ile mi sie nalezy?
    A tego to już nie wiem.

    > Czy jesli
    > rozwiazalbym umowe za porozumieniem stron, to rowniez nalezalby mi sie
    > ekwiwalent za niewykorzystany urlop?
    Jak napisałem wyżej - umowa sama się rozwiąże z upływem okresu na jaki
    została zawarta. Nic nie musisz rozwiązywać.

    Jotte

  • 4. Data: 2007-01-06 17:01:41
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    wiadomości news:slrnepvf88.4v4.jakub@jakub.kofeina.net...
    > Przypuszczam, że stawka dzienna liczona z ostatnich 3 miesięcy *
    liczba
    > dni urlopu, ale musiałbyś sprawdzić w KP.

    Niezupełnie. Przeciętne wynagrodzenie z 3 ostatnich miesięcy (w razie
    czego uzupełnione) dzielimy przez 21 (wskaźnik ekwiwalentu w 2007
    roku). Wychodzi stawka dzienna, którą dzielimy przed 8, a potem to
    mnożymy przez liczbę godzin niewykorzystanego urlopu :]

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2007-01-06 18:41:10
    Od: "majster" <m...@n...ru>

    > Jak napisałem wyżej - umowa sama się rozwiąże z upływem okresu na jaki
    > została zawarta. Nic nie musisz rozwiązywać.

    Dziękuję wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi. Dla pewności chciałbym się
    zapytać o jeszcze jedną rzecz. Jak już napisałem obecna umowa kończy mi się
    31 stycznia. Nie muszę jej wypowiadać, nie musze iść na urlop, mogę
    spokojnie pracować do końca stycznia. Czy jeśli jej nie wypowiem i dopracuję
    do końca obecnej umowy (nie pójdę na urlop) to pracodawca będzie musiał mi
    zapłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop?

  • 6. Data: 2007-01-06 18:48:59
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "majster" <m...@n...ru> napisał w wiadomości
    > spokojnie pracować do końca stycznia. Czy jeśli jej nie wypowiem i
    > dopracuję do końca obecnej umowy (nie pójdę na urlop) to pracodawca
    > będzie musiał mi zapłacić ekwiwalent za niewykorzystany urlop?

    Tak, gdyż wtedy rozwiąże się stosunek pracy. Nie ma znaczenia w jakim
    trybie - czy w związku z końcem umowy, jej wypowiedzeniem, porozumieniem
    stron, dyscyplinarką.

    btw. lepiej nie wypowiadaj jej. Bo jak to zrobisz to możesz mieć
    problemy z zasiłkiem dla bezrobotnych (jeżeli w ciagu następnych 6 mies.
    chciałbyś się zarejestrować jako bezrobotny).

  • 7. Data: 2007-01-06 18:52:21
    Od: "majster" <m...@n...ru>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > problemy z zasiłkiem dla bezrobotnych (jeżeli w ciagu następnych 6 mies.
    > chciałbyś się zarejestrować jako bezrobotny).

    OK. Dzięki za informację. Przepraszam za tak dociekliwe pytania, ale taką
    sytuację mam po raz pierwszy. Rejestrować się raczej nie będę, ponieważ mam
    już inną ofertę pracy od lutego.

  • 8. Data: 2007-01-06 18:57:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enoqmq$7h9$1@nemesis.news.tpi.pl majster

  • 9. Data: 2007-01-06 21:07:14
    Od: "Mike" <a...@o...pl>

    Witam !

    to sobie chwalę, tak ma przebiegać wątek, wzorowe odpowiedzi i zakończenie
    wątku.

    Pozdrawiam !

    PS: Sorry że zakłócam wątek, ale musiałem wylać to z siebie:)