PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS problem - pilne pomocy

  • 1. Data: 2007-01-06 11:11:11
    Temat: ZUS problem - pilne pomocy
    Od: u...@g...pl

    Witam,

    Mam problem z ZUS'em. Wiem że wszystkie odpowiedzi na mje pytania
    możan łatwo znaleźdź na stornie ZUS'u ale niestety mogę się
    połączyć tylko z googlami i czasam z onetem.
    Potrzebuję wysokość składki emerytalnej i rentowej. Do tej pory
    wyglądało to mniej więcej tak:
    - składka emerytalna - 19,52%
    - skałdka rentowa - 13%
    Mniej więcej, ponieważ obliczyłem to "od tyłu", więc może być
    jakieś przekłamanie wynikające z zaokrągleń. Pewnie w tym roku
    się to nie zmieniło, czy ktoś mógłby to potwierdzić (wysokośc
    składki).
    Nie wiem czy to ważne, ale ubezpieczenie jest dobrowolne (kod 1610).
    Sprawa jest o tyle pilna, że muszę wpłącić pieniądze do 10
    stycznia

    I w związku z tym następne pytanie.Czy do 10 płacę skadkę za
    poprzedni miesiąc, czy za aktulany. Do tej pory wydawało mi się że
    za aktualny, ale nowy rok trochę namieszał mi w głowie ;-)

    I ostatnie, czy konto na które wpłaca się składki jest jedno dla
    wszystkich, jadno dla oddziału, czy każdy płatnika ma swoje konto i
    swój numer?

    To chyba tyle, jeżeli ktoś zna odpowiedź na te pytania, to bardzo
    proszę. To naprawdę jest pilne.

    Usjwo

    PS. Dzięki Bogu google działają

  • 2. Data: 2007-01-06 22:39:23
    Temat: Re: ZUS problem - pilne pomocy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam,

> [...]
    > - składka emerytalna - 19,52%
    > - składka rentowa - 13%
    > Pewnie w tym roku się to nie zmieniło, czy ktoś mógłby to

    W dalszym ciągu są takie składki: E 19,52%, R 13,00%.

    > Nie wiem czy to ważne, ale ubezpieczenie jest dobrowolne (kod 1610).

    Przy ubezpieczeniu dobrowolnym podstawa musi być co najmniej równa
    minimalnemu wynagrodzeniu (w 2006 r. 899,10 zł, w 2007 r. 936,00 zł).

    > Sprawa jest o tyle pilna, że muszę wpłącić pieniądze do 10 stycznia

    Tak, trzeba dotrzymać tego terminu, być może nawet do 10 pieniądze
    powinny trafić na konto ZUS.

    > I w związku z tym następne pytanie. Czy do 10 płacę składkę za
    > poprzedni miesiąc, czy za aktualny.

    Zawsze płaci się za poprzedni miesiąc.

    > I ostatnie, czy konto na które wpłaca się składki jest jedno dla
    wszystkich, jedno > dla oddziału, czy każdy płatnik ma swoje konto i
    swój numer?

    Konto jest chyba jedno, ponieważ w urzędzie pocztowym można pobrać
    druk polecenia przelewu/wpłaty gotówkowej z numerem konta bankowego
    ZUS (i wpłacić składki).
    Konto dla składek na ubezpieczenia społeczne (czyli m. in. E, R)
    jeszcze w styczniu 2006 r. było takie:
    83 1010 1023 0000 2613 9510 0000

    wa

  • 3. Data: 2007-01-07 00:59:46
    Od: u...@g...pl

    Witam.

    > Zawsze płaci się za poprzedni miesiąc.
    Czyli teraz za grudzień, to jeszcze lepiej bo nie muszę płacić
    :-))))

    Dzięki serdeczne za informację, własnie tago było mi trzeba

    Usjwo