PracaGrupypl.praca.dyskusje › pensje w Irlandii i UK

  • 11. Data: 2007-01-07 19:28:48
    Temat: Re: pensje w Irlandii i UK
    Od: "Rav" <t...@S...pl>

    sg <a...@s...org.pl_without> wrote:
    > Witam,
    > jak się kształtują pensje w Irlandii i UK? Co to jest dobra pensja i
    > co to jest bardzo dobra pensja?

    Zależy przede wszystkim od tego, czy jedziesz tam w celu szybkiego
    zarobienia pieniędzy i powrotu z nimi do Polski (czyli: oszczędzanie na
    czym się tylko da, mieszkania pokątnie i byle gdzie za małe pieniądze,
    jedzenia byle jak byle taniej, nie wydawania zbyt dużo na rozrywkę itp. i
    odkładanie każdego zarobionego grosza) czy tez jedziesz tam normalnie
    ułożyć sobie życie (co implikuje wynajęcie jakiegoś sensownego i
    odpowiednio droższego mieszkania, normalne jedzenie jak Polsce tyle że po
    cenach UK, wydatki na rozrywkę i inne zwyczajne sprawy).

    Pozdrawiam
    Rav

  • 12. Data: 2007-01-07 19:30:51
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Michal Buslik" <b...@i...pl> wrote in message

    > reszta wyliczen podobna ...

    Kurcze, to ja nie wiedzialem, ze w UK nie placi sie podatkow
    i skladek socjalnych, bo wydaje sie i odklada pensje brutto...

    pozdr
    gslabs

  • 13. Data: 2007-01-07 19:55:16
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:enqms4$aak$1@inews.gazeta.pl>
    grom@x <gromax@_skasuj_.interia.pl> pisze:

    > nie chce mi się rozwodzić nad szczegółami, ale twoje wyliczenia sa co
    > najmniej wzięte z sufitu.

    Dokładnie. Mam kilku znajomych w UK, rozmawiałam z jednym z nich w czasie
    świąt i doprawdy nie wiem, skąd Herkulesowi wzięły się te wyliczenia.
    Znajomy wynajmuje pokój z łazienką i kuchnią w domu jakiejś Angielki i płaci
    400 zł miesięcznie. Zarabiał dotąd 8 funtów na godzinę (brutto) i żył w
    miarę przyzwoicie, teraz, po trzech miesiącach dostał podwyżkę do 12 funtów
    i cieszy się jak mops, bo spokojnie może utrzymać się sam bez żadnych
    wielkich wyrzeczeń i wysłać rodzinie w Polsce (żona + 2 dzieci) ok. 600-700
    funtów.

    --
    Nixe

  • 14. Data: 2007-01-07 19:55:22
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:op.tlqt5hnnxtjvfl@orn44iu3284>
    sg <a...@s...org.pl_without> pisze:

    > jakie są stawki i jak czytam ogłoszenia, że np. w londynie pensja
    > 40.000 GBP to nie wiem czy to dużo czy mało.

    Brutto czy netto?
    Jeśli netto, 8 godzin dziennie, to całkiem nieźle i spokojnie można z tego
    wyżyć.
    Oczywiście wszysto zależy od tgo jaki to typ pracy.

    --
    Nixe

  • 15. Data: 2007-01-07 19:56:59
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:enql2j$a37$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Herakles <h...@b...pl> pisze:

    > Załóżmy ... [ciach]

    Z bzdurnych założeń zawsze wychodzą bzdurne wnioski.
    Albo zmyślasz albo ktoś Cię oszukał, bo to, co napisałeś nie ma nic
    wspólnego z rzeczywistością

    --
    Nixe

  • 16. Data: 2007-01-07 19:59:36
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:7Oboh.17336$j7.337558@news.indigo.ie>
    gslabs <g...@w...pl> pisze:

    > Kurcze, to ja nie wiedzialem, ze w UK nie placi sie podatkow
    > i skladek socjalnych, bo wydaje sie i odklada pensje brutto...

    Z tego, co wiem (ale tu mogę się mylić) całe opodatkowanie wynosi coś około
    20% (dokładnej wartości nie znam) i obejmuje zarówno podatek dochodowy jak i
    ichniejsze ubezpieczenia społeczne.

    --
    Nixe

  • 17. Data: 2007-01-07 20:38:18
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Nixe <n...@f...pl> wrote:

    > Z tego, co wiem (ale tu mogę się mylić) całe opodatkowanie wynosi coś około
    > 20% (dokładnej wartości nie znam) i obejmuje zarówno podatek dochodowy jak i
    > ichniejsze ubezpieczenia społeczne.

    Ze jak?
    To chyba przy minimalnej.
    40k rocznie, to juz najwyzszy prog, afair.

    Zanim napiszesz takie rewelacje albo podaj warunki brzegowe albo sie
    najpierw skonsultuj z tymi znajomymi w UK...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 18. Data: 2007-01-07 21:02:31
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:enrlnq$r4f$1@inews.gazeta.pl>
    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> pisze:

    > Zanim napiszesz takie rewelacje albo podaj warunki brzegowe albo sie
    > najpierw skonsultuj z tymi znajomymi w UK...

    Piszę właśnie po takich konsultacjach.
    Dokładne informacje to:
    Przedział zarobków - Wysokość podatku
    do 4.895 GBP - 0%
    4.896 - 6.985 GBP - 10%
    6.986 - 37.295 GBP - 22%
    powyżej 37.296 GBP - 40%

    Istotnie przy 37 000 funtów rocznie podatek drastycznie rośnie, ale żeby
    załapać się na taką pensję trzeba mieć dużo szczęścia.

    --
    Nixe

  • 19. Data: 2007-01-07 22:02:44
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Nixe <n...@f...pl> wrote:

    > powyżej 37.296 GBP - 40%
    > Istotnie przy 37 000 funtów rocznie podatek drastycznie rośnie, ale żeby
    > załapać się na taką pensję trzeba mieć dużo szczęścia.

    Albo czytać cały wątek :-)
    Czy ja wiem czy szczęścia?
    Ze znajomych którzy wyjechali do UK, chyba raczej nikt nie zarabia mniej.
    Prawie wszyscy (albo i wszyscy) w IT.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 20. Data: 2007-01-07 22:05:05
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Nixe <n...@f...pl> wrote:

    > Dokładne informacje to:
    > Przedział zarobków - Wysokość podatku
    > do 4.895 GBP - 0%
    > 4.896 - 6.985 GBP - 10%
    > 6.986 - 37.295 GBP - 22%
    > powyżej 37.296 GBP - 40%

    Swoją drogą, to na 2006/2007 znalazłem takie stawki:

    The tax rates are

    Starting rate 10% up to .2,150
    Basic rate 22% from .2,151 to .33,300
    Higher rate 40% over .33,300