PracaGrupypl.praca.dyskusje › pensja na okres probny i na stale

  • 1. Data: 2009-10-21 12:53:23
    Temat: pensja na okres probny i na stale
    Od: sooobi <s...@g...com>

    Pracuje jako grafik z kilkuletnim doswiadczeniem od kilku lat w jednej
    firmie. Zamierzam zmienic pracę i ciekawi mnie co sadzą "wyjadacze" z
    tej grupy o pensji na okres probny i po jej okresie. Dajmy na to ze
    zakres obowiazkow bylby taki sam na okresie probnym jak i po tym
    okresie. Czy powinna to byc podwyzka o 5% od pensji na okres probny
    czy moze 25%? Takie warunki oczywiscie bede chcial ustalic przed
    podpisaniem umowy na okres probny i nie wiem jakie sa "standardy" w
    tej kwestii.

    Jak patrza na to rekruterzy? Czy lepiej poswiecic sie i pracowac 3
    miesiace za mniejsza kase i dostac wieksza podwyzke (20-25%) po jej
    okresie. Jakie macie doświadczenie z tym związane?

    Dzieki z gory za pomoc.

  • 2. Data: 2009-10-21 13:08:37
    Temat: Re: pensja na okres probny i na stale
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    sooobi pisze:
> [...]
    > czy moze 25%? Takie warunki oczywiscie bede chcial ustalic przed
    > podpisaniem umowy na okres probny i nie wiem jakie sa "standardy" w
    Ja osobiście stosuje taktykę 25%

  • 3. Data: 2009-10-23 05:47:52
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    sooobi wrote:
> [...]
    > miesiace za mniejsza kase i dostac wieksza podwyzke (20-25%) po jej
    > okresie. Jakie macie doświadczenie z tym związane?

    z mojego doswiadczenia:
    Ile sobie wynegocjujesz na start (czyli na okres probny) to pozniej
    mniej wiecej z tym zostaniesz :)
    Oczywiscie zawsze mamia ze tak, tak, po okresie probnym bedzie podwyzka
    5-20% ale pozniej nagle sie okazuje ze kryzys albo co :-)
    Wiec lepiej od razu brac tyle ile sie chce, a ewentualna podwyzke po
    okresie probnym traktowac jako opcjonalna i niepewna. Jak bedzie to milo
    cie zaskocza :).
    Wiec ja bym negocjowal na starcie zeby te 20% wiecej bylo a po okresie
    probnym niech dadza ci te 5%.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2009-10-23 12:35:45
    Od: live_evil <p...@o...pl>

    darnok pisze:

> [...]
    > cie zaskocza :).
    > Wiec ja bym negocjowal na starcie zeby te 20% wiecej bylo a po okresie

    Popieram w 100%, nie można godzić się na niższe wynagrodzenia na okresie
    próbnym, bo zazwyczaj po okresie próbnym okazuje się, że nikt nic nie
    wie o żadnej podwyżce.

    --
    live_evil

  • 5. Data: 2009-10-23 12:41:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    live_evil pisze:

    > Popieram w 100%, nie można godzić się na niższe wynagrodzenia na okresie
    > próbnym, bo zazwyczaj po okresie próbnym okazuje się, że nikt nic nie
    > wie o żadnej podwyżce.

    Hmm w zasadzie - może to i jest problem, ale na kilka miejsc pracy
    spotkał mnie ten problem jak na razie raz, w każdym innym miejscu było
    tak jak się umówiliśmy. Czyli - na okresie próbnym jedna kwota, jeśli
    będą chcieli przedłużyć umowę druga kwota. Ustalenia od razu - przy
    rozmowie wstępnej. Nie było problemu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2009-10-23 13:51:43
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > tak jak się umówiliśmy. Czyli - na okresie próbnym jedna kwota, jeśli
    > będą chcieli przedłużyć umowę druga kwota. Ustalenia od razu - przy

    Ja kilka razy zmieniałem prace i zawsze na rozmowie ustalaliśmy ile chce
    zarabiać. Na okresie próbnym było to ok. 25% mniej niż po.
    Jeśli pracodawca nie dotrzymałby umowy to bym ją rozwiązał ze strata dla
    niego.
    Idę pracować gdzie indziej a on musi kogoś nowego wdrażać w system.