PracaGrupypl.praca.dyskusje › pensja minimalna w 2008r

  • 1. Data: 2008-01-11 18:00:49
    Temat: pensja minimalna w 2008r
    Od: "CzopAss" <c...@w...pl>

    Jak to jest z ta pensja minimalna w roku 2008 ? Wiem ze wynosi 1126zl to
    wychodzi okolo 6.40zl na godzine liczac wg ustalonych 176 godzin w miesiacu.
    Jesli pracownik zarabia 6zl/godz i dostaje 20% premii to znaczy ze ma wiecej
    niz wynosi minimalna stawka czy wiecej, bo premie przeciez mozna zabrac i co
    wtedy ?

  • 2. Data: 2008-01-11 18:13:18
    Temat: Re: pensja minimalna w 2008r
    Od: "anonim" <a...@o...pl>

> [...]
    wiecej
    > niz wynosi minimalna stawka czy wiecej, bo premie przeciez mozna zabrac i
    Nie moze dostac mniej niz 1126zl, jesli jest zatrudniony w pelnym wymiarze
    godzin, premia to indywidualna sprawa, ale juz powyzej 1126zl brutto
    oczywiscie, to tak jak bys dostal 40gr podwyzki ;]

  • 3. Data: 2008-01-11 23:03:01
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "anonim" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie moze dostac mniej niz 1126zl, jesli jest zatrudniony w pelnym wymiarze
    > godzin, premia to indywidualna sprawa, ale juz powyzej 1126zl brutto
    > oczywiscie, to tak jak bys dostal 40gr podwyzki ;]

    A ja mam pytanie w tym temacie. Pracuję na stajci paliw. Na umowie mam
    stawkę miesięczną 6zł na godzinę. Czyli mnożąc to przez te około 170h to
    wychodzi 1020zł - nie mam pensji minimalnej. Jednak z racji pracy w
    godzinach nocnych mam dodatek, więc pensja miesięczna przekracza te 1126zł
    brutto.

    Zatem czy mimo iż według umowy nie zarabiam minimalnej pensji, ale
    faktycznie ją otrzymuję; to wszystko jest OK?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 4. Data: 2008-01-12 12:36:12
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:4787f5a3@news.home.net.pl, *kovalek* wrote:

> [...]
    >
    > Zatem czy mimo iż według umowy nie zarabiam minimalnej pensji, ale
    > faktycznie ją otrzymuję; to wszystko jest OK?

    Nie.
    Dodatek to dodatek a pensja minimalna to pensja minimalna.
    Gola pensja bez dodatkow musi spelniac warunek pensji minimalnej.
    Swoja droga - z ciekawosci - ile dostajesz dodatku. Bo z tego co pamietam to
    w KP dodatek jest okreslny jako kwota minimalna i pracowdawca moze dawac
    wiecej. Jest okreslona jako procent (chyba 20% z godziny pracy w pensji
    minimalnej) - wiec jesli masz tak wyliczana to tez powinien ci wzrosnac
    dodatek.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2008-01-12 13:25:07
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:fmaca2$c45$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]

    > dawac wiecej. Jest okreslona jako procent (chyba 20% z godziny pracy w
    > pensji minimalnej) - wiec jesli masz tak wyliczana to tez powinien ci

    Dodatku dostaję 6zł. Wiem, że jestem to o wiele więcej niż mówi KP, ale nie
    odzywam się.
    Czyli za nocke wychodzi 12*6 + 8*6 = 120zł brutto.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski