PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w warunkach szkodliwych

  • 1. Data: 2008-01-08 11:46:51
    Temat: praca w warunkach szkodliwych
    Od: w...@o...pl

    Witam,

    pracuję w firmie, która zajmuje się chemikaliami, dokładnie dozowaniem róznych
    kwasów o bardzo dużym stężeniu i innych róznych roztworów potrzebnych w
    procesie na linii kataforezy.

    przychodząc do tej pracy zapewniono mnie że otrzymam ubrania robocze, i kilka
    innych rzeczy których nie otrzymałem.

    obecnie jestem zatrudniony na umowę zlecenie, otrzymałem od pracowdawcy ubrania
    roboczepo osobie którą zastąpiłem na jej stanowisku (tj maskę przeciwgazową,
    okulary ochronne, 2xspodnie robocze, 1xkoszule z obciętymi rękawami,
    2xkoszulka, 1xczapka, 1x bezrękawnik, 1 x kurtka.

    Co weekend musimy przeprowadzać jakieś naprawy, czyścić elementy linii itp.

    moje pytanie brzmi: czy jako pracownik na umowie zlecenie mam jakieś prawa?

    czy mam też prawo domagać się dodatku za pracę w warunkach szkodliwych?

    czy jest to uwarunkowane jakimś przepisem w KP?

    dodam że co trzy miesiące pracodawca zmienia na swoją korzyść regulamin pracy
    tak że niedługo będziemy tylko mieli obozwiązki bez przywilejów

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-11 09:18:13
    Temat: Re: praca w warunkach szkodliwych
    Od: t...@g...com

    On 8 Sty, 12:46, w...@o...pl wrote:

    > moje pytanie brzmi: czy jako pracownik na umowie zlecenie mam jakieś prawa?

    Zawsze jakieś masz, jak prawa człowieka.

    > czy mam też prawo domagać się dodatku za pracę w warunkach szkodliwych?

    Jeżeli to jest opłacone na postawie KP to nie.

    > czy jest to uwarunkowane jakimś przepisem w KP?

    Umowy zlecenie nie obowiązuje KP.