PracaGrupypl.praca.dyskusje › oswiadczenie zamiast ubezpieczenia grupowego ???

  • 1. Data: 2006-11-10 09:11:33
    Temat: oswiadczenie zamiast ubezpieczenia grupowego ???
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Po kilkumiesięcznych bojach wymogłem na szefie skreślenie mnie z listy
    ubezpieczenia grupowego z PZU.

    W zamian za to szef marudzi coś o świadczeniu moim na pismie, że moja
    rodzina jak mi się coś stanie to nie będzie domagać się odszkodowania na
    drodze cywilnej (taki dupochron)
    Czy takie oświadczenie będzie miało jakąkolwiek moc prawną?
    Taki tekst też usłyszałem od agenta PZU dlatego coś na rzeczy jest
    tylko co mnie to obchodzi.
    Jest umowa na czas nieokreślony i Kodeks Pracy. Jak chce to niech się
    się ON ubezpieczy na taką ewentualność.
    A w ogóle czy to fakt płacenia jakiegoś ubezpieczenia chyba nie wyklucza
    w tym momencie dochodzenia swoich praw na drodze cywilnej?

    Jak się będzie bardzo upierał to mam zamiar wymagać od niego pisemnego
    oświadczenia (a nie ustnego) dupochronu na moją korzyść bo w sumie w
    razie kontroli też można by zwalić winę na mnie :-(

    Czy ktoś z grypowiczów miał podobne doświadczenia.

    zch

    PS. Wiem, że warto ubezpieczać się dodatkowo ale przy 1000 zł 45 zł
    ubezpieczenia to dla mnie za dużo zwłaszcza przy kategorycznym braku
    podwyżki.

  • 2. Data: 2006-11-11 12:43:38
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "zch28" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W zamian za to szef marudzi coś o świadczeniu moim na pismie, że moja
    > rodzina jak mi się coś stanie to nie będzie domagać się odszkodowania

    Niech ci poda podstawę prawną.
    Pewnie mu chodzi o odprawę pośmiertną:
    http://www.prawo.egospodarka.pl/5445,Rozdzial-IV-Odp
    rawa-posmiertna,1,44,1.html
    "§ 7. Odprawa pośmiertna nie przysługuje członkom rodziny, o których
    mowa w § 4, jeżeli pracodawca ubezpieczył pracownika na życie, a
    odszkodowanie wypłacone przez instytucję ubezpieczeniową jest nie niższe
    niż odprawa pośmiertna przysługująca zgodnie z § 2 i 6. Jeżeli
    odszkodowanie jest niższe od odprawy pośmiertnej, pracodawca jest
    obowiązany wypłacić rodzinie kwotę stanowiącą różnicę między tymi
    świadczeniami. "

    Ale wyraźnie tu mowa, o tym że to pracodawca ubezpiecza. Skoro to ty
    musisz płacić te 45 zł, to ty sam się ubezpieczasz w ramach grupowego
    ubezpieczenia. Jeżeli płaciłby pracodawca to ten punkt miałby sens. Więc
    tak czy siak, pracodawca byłby zobowiązany do wypłaty odprawy
    pośmiertnej.
    Dwa, nikogo nie wolno zmusić do przystąpienia do grupowego
    ubezpieczenia. Przecież to ty podpisujesz się pod wnioskiem
    ubezpieczenia, ty zobowiazujesz się do wpłaty składek. Rola pracodawcy
    polega tu tylko na potrąceniu składek z twoich poborów i przekazania ich
    do ubezpieczyciela. Zresztą aby móc potrącać składki musi mieć twoje
    pisemne oświadczenie, ze pozwalasz na to.
    To że występujsz z grupówki to też twoja wola, masz do tego prawo. A jak
    pracodawca chce to może sam cię ubezpieczyć, no ale wtedy to on musi
    płaciś te 45 zł....

    > Czy takie oświadczenie będzie miało jakąkolwiek moc prawną?
    > Taki tekst też usłyszałem od agenta PZU dlatego coś na rzeczy jest
    > tylko co mnie to obchodzi.

    Poproś o podstawę prawną. Na piśmie.

    > PS. Wiem, że warto ubezpieczać się dodatkowo ale przy 1000 zł 45 zł
    > ubezpieczenia to dla mnie za dużo zwłaszcza przy kategorycznym braku
    > podwyżki.

    Dodam tyle że pzu nie ma tak dobrych warunków. Imo są o wiele lepsze
    oferty np. Gerling, Hestia... Ale Pzu daje największą prowizję za obługę
    (czyli jakiś procent składki oddaje osobie która rozlicza w zakładzie
    pracy ubezpieczenie).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-11-11 20:22:01
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
> [...]
    > To że występujsz z grupówki to też twoja wola, masz do tego prawo. A jak
    > pracodawca chce to może sam cię ubezpieczyć, no ale wtedy to on musi

    Dzięki wielkie :-)

    Te 45 zl jest mi potrącane od kwoty stawka godzinowa x ilość godzin w
    miesiącu na jaką jestem dogadany. Może w kwitach ma to zakamuflowane w
    inny sposób bo umowa na kwotę X + premia uznaniowa 70%X :-)

    Ale chyba od słów "pracodawca ubezpiecza" to się nie wykręci. :-)

> [...]
    > oferty np. Gerling, Hestia... Ale Pzu daje największą prowizję za obługę
    > (czyli jakiś procent składki oddaje osobie która rozlicza w zakładzie

    Ciężko jest się przebić przez ten "posmarowny beton" :-)

    Przy okazji rozmowy w PZU się okazało, że najniższa stawka to 25 ale nie
    wnikałem na razie w szczegóły.

    Pozdrawiam

    zch