PracaGrupypl.praca.dyskusje › ostateczne wezwanie do zapłaty

  • 1. Data: 2003-10-22 16:45:22
    Temat: ostateczne wezwanie do zapłaty
    Od: "rycho" <r...@p...onet.pl>

    gdzie znajdę wzór "ostatecznego wezwania do zapłaty"
    które chciałbym wysłać do byłego pracodawcy
    który nie wypłacił mi wszystkich należnych wypłat,
    odprawy, delegacji i odsetek???

  • 2. Data: 2003-10-22 17:12:06
    Temat: Re: ostateczne wezwanie do zapłaty
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > gdzie znajdę wzór "ostatecznego wezwania do zapłaty"
    > które chciałbym wysłać do byłego pracodawcy
    > który nie wypłacił mi wszystkich należnych wypłat,
    > odprawy, delegacji i odsetek???

    "Proszę o niezwłoczną (w ciągu 7 dni) wypłatę zaległych świadczeń z
    tytułu ........... wraz z odsetkami ustawowymi od ........ .(ewentualnie podaj
    jakieś inne fakty i dowody). W przeciwnym wypadku sprawa zostanie skierowana do
    sądu cywilnego".

    Tyle formalność. Jeśli jednak nie chcesz kierować sprawy do sądu i chcesz,
    żeby pracodawca przestraszył się samego pisma, to trzeba nad tym więcej
    pomyśleć.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2003-10-22 19:43:44
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    W razie niepowodzenia. Zglos sie do Panstwowej Inspekcji Pracy. Pracodawca
    zaplaci mandat za uchylanie sie od obowiazkow pracodawcy

  • 4. Data: 2003-10-22 21:49:45
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

> [...]
    > które chciałbym wysłać do byłego pracodawcy
    > który nie wypłacił mi wszystkich należnych wypłat,

    Proponuję bardziej oficjalne rozwiązanie niż formuły powyżej np:
    (OSTATECZNE/PREDSĄDOWE) WEZWANIE DO ZAPŁATY
    Do dnia ---- nie otrzymałem nastepujących należnosci
    tytul należnosci / termin uregulowania / dni opoznienia / wartosc odsetek
    Prosze o ich uregulowanie do dnia......
    W przypadku nie dokonania wpłat w tym terminie będę zmuszony skierować
    sprawę na drogę postępowania sądowego bez ponownego wezwania do zapłaty.
    Wezwanie sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach.
    Z powazaniem
    --------

    UWAGA: bardzo wazne jest dokladne okreslenie kwoty do ktorej uregulowania
    wzywasz i konkretnej daty do ktorej ma byc uregulowana.
    Wyslij co najmniej listem poleconym a najlepiej ze zwrotka

    Powodzenia

    Alicja