PracaGrupypl.praca.dyskusje › Za niskie chorobowe

  • 1. Data: 2003-10-22 13:57:26
    Temat: Za niskie chorobowe
    Od: patttka <p...@n...gazeta.pl>

    Bedac w 3 miesiacu ciazy dostalam zwolnienie lekarskie (1,5 tyg. w
    czerwcu), lekarka nie zaznaczyla na zwolnieniu, ze jest to zwolnienie
    platne w 100%. Ja nie wiedzialam, ze zwolnienia w ciazy sa pelnoplatne
    (dopiero niedawno o tym przeczytalam), z tego powodu stracilam ladnych
    pare stowek. :( Czy da sie to teraz jakos wyrownac? Jakies dostarczenie
    zaswiadczenia od lekarza, korekta w ksiegowosci...

    Gdy spytalam sie w pracy, to stwierdzili, ze jest to niemozliwe, jednak
    szkoda mi tej kasy, a obawiam sie, ze w pracy mnie po prostu splawili,
    bo nie chce im sie bawic z korygowaniem zapisow...

    Dzieki za odpowiedzi!
    patttka

  • 2. Data: 2003-10-22 14:05:55
    Temat: Re: Za niskie chorobowe
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "patttka" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pare stowek. :( Czy da sie to teraz jakos wyrownac? Jakies dostarczenie
    > zaswiadczenia od lekarza, korekta w ksiegowosci...

    Jesli przed tym zwolnieniem dostarczylas do pracy zaswiadczenie o ciazy to
    cokolwiek lekarka by nami wypisala i tak kazde zwolnienie lekarskie po tym
    czasie (po dostarczeniu zaswiadczenia) liczy sie jak dla kobiety ciezarnej,
    czyli 100% platne.
    Nie wiem czy mozna to jakos wyegzekwoawac, raczej nie - kwestia tego jeszcze
    ile czasu plynelo od tamtego zwolnienia.
    Jesli zaswiadczenie do pracy dostarczylas pozniej to chorobowe masz 80%
    platne i nie da sie z tym nic zrobic.

    m.

  • 3. Data: 2003-10-22 14:08:01
    Od: patttka <p...@n...gazeta.pl>

    magia/maggie wrote:
> [...]
    > ile czasu plynelo od tamtego zwolnienia.
    > Jesli zaswiadczenie do pracy dostarczylas pozniej to chorobowe masz 80%

    W pracy nie mieli zaswiadczenia o mojej ciazy, zwolnienie bylo w czerwcu
    (tak jak napisalam) - IMO jest to ewidentny blad lekarki, ale chyba juz
    nic na to nie poradze. :(

    hej
    patttka

  • 4. Data: 2003-10-22 14:13:05
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    > W pracy nie mieli zaswiadczenia o mojej ciazy, zwolnienie bylo w czerwcu
    > (tak jak napisalam) - IMO jest to ewidentny blad lekarki, ale chyba juz
    > nic na to nie poradze. :(

    Lekarka nie musi pisac na zwolnieniu ze jestes w ciazy, zwlaszcza jesli nie
    jest ginekologiem i nie ma jak tego stwierdzic.
    Ty powinnas zadbac o to zeby zaklad pracy wiedzial.
    Tak to juz jest.

    m.

  • 5. Data: 2003-10-22 14:40:22
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | cokolwiek lekarka by nami wypisala i tak kazde zwolnienie lekarskie po tym
    | czasie (po dostarczeniu zaswiadczenia) liczy sie jak dla kobiety

    Można prosić o podstawę prawną tego twierdzenia?

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-10-22 14:52:12
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bn64t0$t96$1@inews.gazeta.pl...
    > ciezarnej,
    >
    > Można prosić o podstawę prawną tego twierdzenia?

    Podstawy nie mam.
    Jest to oficjalna informacja z ZUSu - od kobiety w okienku.
    Powiedziala, ze u nich (w Zusie) jest tak, ze gdy lekarz wydaje
    zaswiadczenie o ciazy, to w systemie ZUSowym od tego dnia taka kobieta jest
    traktowana jako ciezarna i bez znaczenia czy zwolnienie jest od ginekologa
    czy dentysty.
    To samo powiedzialy mi 2 znajome kadrowe.

    m.

  • 7. Data: 2003-10-22 16:06:23
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | Powiedziala, ze u nich (w Zusie) jest tak, ze gdy lekarz wydaje
    | zaswiadczenie o ciazy, to w systemie ZUSowym od tego dnia taka kobieta

    Czyli panienka z okienka sama z siebie zlikwidowała poronienia i aborcje -
    cudotwórczyni!!!

    i bez znaczenia czy zwolnienie jest od ginekologa
    | czy dentysty.

    To jest akurat oczywiste, byle był symbol B na ZLA.

    | To samo powiedzialy mi 2 znajome kadrowe.

    I będą zwracać z własnej kieszeni 20%?

    Andrzej K.

  • 8. Data: 2003-10-23 06:34:46
    Od: patttka <p...@n...gazeta.pl>

    magia/maggie wrote:
    > Lekarka nie musi pisac na zwolnieniu ze jestes w ciazy, zwlaszcza jesli nie
    > jest ginekologiem i nie ma jak tego stwierdzic.

    To BYLA ginekolog! Dalej uwazam to za blad lekarki, tym bardziej, ze to
    byl poczatek ciazy...

    Poza tym interesuje mnie mozliwosc *korekty* tego swiadczenia. Jesli nie
    ma, to trudno...

    hej
    patttka

  • 9. Data: 2003-10-23 06:42:24
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bn69um$gjg$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli panienka z okienka sama z siebie zlikwidowała poronienia i aborcje -
    > cudotwórczyni!!!

    Nie wiem jak dziala Zus w takich sytuacjach - nie spotkalam sie jeszcze.

    > i bez znaczenia czy zwolnienie jest od ginekologa
    >
    > To jest akurat oczywiste, byle był symbol B na ZLA.

    Dentysta nie moze wiedziec ze pacjentka jest w ciazy, nie ma jak tego
    sprawdzic (jesli ciaza nie jest widoczna) i szczerze mowiac nie powinno go
    to obchodzic - info od "Pani w okienku" - chyba ze, stosuje jakis zabieg,
    ktory jest przecwiskazany dla ciezarnej.
    Symbol B nie jest wymagany na ZLA, gdy Zus ma zaswiadczenie ze kobieta jest
    w ciazy.
    (dot. ZUS Warszawa Wola i Bielany).

    m.

  • 10. Data: 2003-10-23 06:46:41
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    > Poza tym interesuje mnie mozliwosc *korekty* tego swiadczenia. Jesli nie
    > ma, to trudno...

    Nie sadze, zeby byla taka mozliwosc, ale moze sprobuj w ZUSie (Wydzial
    Zasilkow) sie czegos dowiedziec.
    Ale powiedza ci pewnie, ze w twoim interesie bylo, zeby przy okazji
    odebrania tego zwolnienia wziac od razu zaswiadczenie o ciazy. Wtedy gdybys
    je do zakladu pracy dostarczyla razem ze zwolnieniem, nawet jesli niem a na
    nim B, zostalo by potraktowane jako 100% platne.

    m.