PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dni wolne za dni świąteczne

  • 1. Data: 2003-10-22 16:06:28
    Temat: Dni wolne za dni świąteczne
    Od: "wojtek" <w...@t...pl>

    Witam Serdecznie Szanownych Grupowiczów!!!!

    Bardzo proszę o pomoc.
    Ostatnio słyszałem że jest coś takiego, że jak dzień świąteczny przypada w
    dzień wolny od pracy, pracodawca jest zobowiązany w tym samym miesiącu dać
    pracownikowi dziń wolnego w tygodniu.
    (Chodzi mi o przypadający dziń "wszystkich świętych" w sobotę).
    Bardzo proszę o przysłanie takjiiej ustawy lub wskazanie gdzie ja mogę
    ściągnąć.
    Muszę pokazać swojej księgowej:)
    Z góry wielki dzięki.
    Wojtek

  • 2. Data: 2003-10-22 21:06:53
    Temat: Re: Dni wolne za dni świąteczne
    Od: "M.T." <s...@o...pl>

    "wojtek" <w...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > (Chodzi mi o przypadający dziń "wszystkich świętych" w sobotę).
    > Bardzo proszę o przysłanie takjiiej ustawy lub wskazanie gdzie ja mogę

    Witam!

    takie cos to w czasach milego PRL mozna bylo stosowac!
    gospodarka rynkowa niestety to zmienila :(
    jezeli swieto przypada w dzien wolny - trudno, z drugiej strony mozesz sie
    cieszyc, ze za rok bedzie w dniu roboczym :)

    pozdr M.T.

  • 3. Data: 2003-10-22 21:58:00
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "M.T." <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jezeli swieto przypada w dzien wolny - trudno, z drugiej strony mozesz sie
    > cieszyc, ze za rok bedzie w dniu roboczym :)
    W nowym kodeksie ma byc jeszcze taka zmiana (anty dlugowekendowa), ze jesli
    w tygodniu beda dwa dni swiateczne + niedziela, to pracodawca ma prawo
    oglosic sobote normalnym dniem roboczym w tym tygodniu. jako zamiennik za
    jeden z dni swiatecznych.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 4. Data: 2003-10-22 22:02:15
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-10-22 18:06:28 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *wojtek* skreślił te oto słowa:

    http://www.mgpips.gov.pl/serwis_prasowy_szczegoly.ph
    p?nr=1707&slowo=informacje

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

  • 5. Data: 2003-10-22 22:03:08
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-10-22 23:06:53 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *M.T.* skreślił te oto słowa:

    > takie cos to w czasach milego PRL mozna bylo stosowac!

    Teraz ten przepis nadal ma sie swietnie,
    sporo wątkow na ten temat przewinelo sie z okazji 3 maja.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

  • 6. Data: 2003-10-22 22:04:52
    Od: "Bartek" <b...@p...e-wro.pl>

    Użytkownik "wojtek" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzień wolny od pracy, pracodawca jest zobowiązany w tym samym miesiącu dać
    (...)

    Dobrze słyszałeś. Zasada może nieco dziwna, ale przyjemna dla pracowników,
    tutaj jest opis:

    http://www2.gazeta.pl/praca/1,41611,1732026.html

    Bartek

  • 7. Data: 2003-10-23 05:08:48
    Od: "Hania" <h...@o...pl>

    http://www.nowis.com.pl/kadrowe/modules.php?op=modlo
    ad&name=News&file=articl
    e&sid=44&mode=thread&order=0&thold=0

    Jest tez podstawa prawna.

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 8. Data: 2003-10-23 05:51:27
    Od: "M.T." <s...@o...pl>

    "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Teraz ten przepis nadal ma sie swietnie,
    > sporo wątkow na ten temat przewinelo sie z okazji 3 maja.

    a to przepraszam. przyznaje sie do winy :-)
    cieszy mnie to, ze zyskam dzien wolnego :)))
    pozdr. M.T

  • 9. Data: 2003-10-23 09:23:22
    Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl>

    Dnia 2003-10-23 07:51:27 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
    przyrody grupowicz *M.T.* skreślił te oto słowa:

    > cieszy mnie to, ze zyskam dzien wolnego :)))

    Mhm, w okresie rozliczeniowym 4 misiecznym, albo powinienes miec zapłacone
    za 8 godzin nadgodzin (100 %, a nie 50 % ) :)

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

  • 10. Data: 2003-10-26 21:51:54
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    a moj szef wymyslil [zapewne po jakis konsultacjach] ze w mysl tej ustawy
    kazdy moze wziasc sobie dzien wolnego w miesiacu w ktorym dzien swiateczny
    przypada, ale ten dzien nie bedzie platny.

    i co mam go podac do sadu za lamanie prawa?
    ... szkoda ze zasilek jest tylko na pol roku

    xyloo