PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres wypowiedzenia różny niż kodeksowy

  • 1. Data: 2005-09-19 17:51:31
    Temat: okres wypowiedzenia różny niż kodeksowy
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Wiem, że Immona pytała niedawno, ale nie chce mi się ekshumować wątku, a
    temat ciekawy - dla mnie przynajmniej. Znalazłem zapis czatu z
    Jarosławem Leśniewskim Zastępcą Okręgowe Inspektora Pracy ds. Nadzoru.
    Niestety nie ma w nim mowy o orzecznictwie.

    <http://czat.wp.pl/zapis.html?id_czata=586&ticaid=13
    73>

    "~MIK: Jeżeli w umowie o prace jest zapis ,że wypowiedzenie odbywa się z
    zachowaniem okresu dwumiesięcznego, za wyjątkiem sytuacji gdy ustawowy
    okres wynosi trzy miesiące, to kiedy jest dwa a kiedy trzy miesiące
    wypowiedzenia?
    J__Lesniewski: Co do zasady kodeks pracy ustala sztywne okresy
    wypowiedzenia i one są obowiązujące, strony umowy mogą określić inny
    okres wypowiedzenia jeśli jest on korzystniejszy dla pracownika. W
    pewnych sytuacjach krótszy okres wypowiedzenia może się okazać
    korzystniejszy dla pracownika, a w innych dłuższy O długości okresu
    wypowiedzenia, innego niż kodeksowy decyduje konkretna sytuacja."

    Zbyszek

  • 2. Data: 2005-09-20 06:10:28
    Temat: Re: okres wypowiedzenia różny niż kodeksowy
    Od: "Marek HAGA" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracownika, a w innych dłuższy O długości okresu wypowiedzenia, innego niż

    Czyli co z tego wynika? Jeśli w umowie jest inny okres wypowiedzenia
    niż w KP to pracownik sam decyduje który z nich jest obowiązujący?

    MS

  • 3. Data: 2005-09-20 07:10:54
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

> [...]
    > Leśniewskim Zastępcą Okręgowe Inspektora Pracy ds. Nadzoru. Niestety nie

    Dzieki, na szczescie nie bylo mi potrzebne - dalam rade bez wymachiwania KP
    :) (Znuzyla mnie moja praca i odeszlam, wykorzystuje teraz zalegly urlop,
    zamierzam sobie zrobic 3-miesieczne wakacje bez jakiegokolwiek szukania
    pracy w Polsce - za kilkanascie dni dolacze do bezrobotnych i to tych
    wrednych, co to nie chca pracowac, a rejestruja sie dla ubezpieczenia
    zdrowotnego :) )

    I.

  • 4. Data: 2005-09-26 17:02:29
    Od: "Zbyszek Tuźnik" <z...@p...onet.pl>

    > Czyli co z tego wynika? Jeśli w umowie jest inny okres wypowiedzenia
    > niż w KP to pracownik sam decyduje który z nich jest obowiązujący?

    Wygląda na to, że tak. Czyli umieszczając inny niż w KP okres wypowiedzenia w
    umowie "cwany" pracodawca sam kręci sobie bat na własny tyłek.

    Zbyszek