PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec umowy na okres próbny?!!!

  • 1. Data: 2005-09-19 17:11:45
    Temat: Koniec umowy na okres próbny?!!!
    Od: "kajo" <k...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie odnośnie tego jak powinienem się zachować, jeżeli kończy
    mi się umowa podpisana na okres 3 miesięcy tzn. nie planuje podpisania umowy
    z tym pracodawcą na kolejny okres i chciałbym się dowiedzieć czy mam
    obowiązek powiadomioć pracodawcę przed upływem okresu umowy, że nie planuję
    przedłużenia z nim umowy i czy powiadomienie pracodawcy w ostatnim dniu
    umowy o tym, że jej nie przedłużam na kolejny okres jest zgodne z kodeksem
    pracy. I jeszcze jedno czy pracodawca może żadać odemnie podpisania kolejnej
    umowy jeśli poprzednia się jeszcze trwa?. Jeżli ktoś ma wiedzę na ten temat
    to będę wdzięczny za informacje!!!

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-19 17:13:17
    Temat: Re: Koniec umowy na okres próbny?!!!
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    kajo napisał(a):

    i chciałbym się dowiedzieć czy mam
    > obowiązek powiadomioć pracodawcę przed upływem okresu umowy, że nie planuję
    > przedłużenia z nim umowy

    Nie, ale MSZ wypadałoby.

    i czy powiadomienie pracodawcy w ostatnim dniu
    > umowy o tym, że jej nie przedłużam na kolejny okres jest zgodne z kodeksem
    > pracy.

    Nie musisz nawet powiadamiać, ale jw.

    I jeszcze jedno czy pracodawca może żadać odemnie podpisania kolejnej
    > umowy jeśli poprzednia się jeszcze trwa?

    Żądać może, nie musisz się zgodzić.

    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-09-20 20:01:59
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    nie musisz podpisywać następnej umowy o pracę, nie musisz też
    zawiadamiać pracodawcy o swoim zamiarze.
    Jednak dla własnej wygody powinieneś uprzedzić pracodawcę o rozstaniu,
    żeby świadectwo pracy zdążył przygotować do odbioru w ostatnim dniu
    zatrudnienia, ewentualnie aby został naliczony ekwiwalent za
    niewykorzystany urlop wypoczynkowy.
    Ponadto doradzam doświadczenie myślowe: gdybyś to Ty był pracodawcą,
    wolałbyś być uprzedzonym przez pracownika o odejściu czy nie?

    wa