PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy chroni mnie taka umowa??

  • 1. Data: 2005-09-19 15:12:23
    Temat: Czy chroni mnie taka umowa??
    Od: "baska" <b...@w...pl>

    Mam podpisana umowe o prace ze swoim pracodawca na czas okreslony tj. do
    konca biezacego roku (do 31.12.2005 r.). W chwili obecnej na wniosek
    mojego pracodawcy Pani kadrowa przygotowac ma dodatkowa umowe, ktora
    bedzie sporzadzona na dzien 01.10.2005 r. ale mialaby obowiazywac od
    dnia 01.01.2006 r. A ma to zwiazek z tym, ze wlasnie od dnia 01.01.2006
    r. cesja praw i obowiazkow mamy byc przekazani jako pracownicy "starego
    zakladu pracy" do innego "nowego zakladu pracy".
    W zwiazku z powyzszym mam pytanie, a mianowicie:
    - czy w/w dodatkowa umowa w jakis sposob chroni mnie (ratuje) przed
    ewentualna utrata miejsca pracy??

  • 2. Data: 2005-09-19 15:49:58
    Temat: Re: Czy chroni mnie taka umowa??
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Sep 2005 17:12:23 +0200, "baska" <b...@w...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >r. cesja praw i obowiazkow mamy byc przekazani jako pracownicy "starego
    >zakladu pracy" do innego "nowego zakladu pracy".

    Czy ten nowy zakład jest prawnym następcą starego czy jest to zupełnie inna
    firma?

  • 3. Data: 2005-09-19 16:01:55
    Od: gromax <g...@W...gazeta.pl>

    > W zwiazku z powyzszym mam pytanie, a mianowicie:
    > - czy w/w dodatkowa umowa w jakis sposob chroni mnie (ratuje) przed
    > ewentualna utrata miejsca pracy??

    zadna umowa nie chroni (ratuje) cie przed utrata miejsca pracy. jak
    pracodawca nie bedzie chcial miec pracownika, to go zwolni. czyli jedyne co
    cie moze w takim razie interesowac to okres wypowiedzenia.
    Zebys sie nie obudzila z reka w nocniku ze okres pracy liczy ci sie od nowa
    - jak masz np, ponad trzy lata pracy u obecnego pracodawcy to masz
    zagwarantowany przez KP 3 miesieczny okres wypowiedzenia. a jakby ci sie
    zaczelo liczyc okres zatrudnienia od nowa, to i okres wypowiedzenia jest
    naturakna konsekwencja.

    w sprawie urlopu powinnas miec wyjasnione, czy okres urlopowy bedzie
    "przechodzil" na nowego pracodawce czy tez moze musisz miec calkowicie
    rozliczony do konca bierzacego roku

  • 4. Data: 2005-09-19 16:09:42
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    gromax napisał(a):

    > - jak masz np, ponad trzy lata pracy u obecnego pracodawcy to masz
    > zagwarantowany przez KP 3 miesieczny okres wypowiedzenia.

    Nie w tym przypadku, przedpiszczyni informowała wszak, że obecna umowa
    jest na czas określony.

    a jakby ci sie
    > zaczelo liczyc okres zatrudnienia od nowa,

    Pewnie też będzie na czas określony (choć przyznaję tego baska już nie
    napisała).

    > bierzacego roku

    Ty też się przyłączyłeś do chorej krucjaty pani(nny) s.??
    A możeś tylko, jak ja, jej niewinną ofiarą?
    O tempora, o mores....

    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-09-19 17:57:48
    Od: gromax <g...@W...gazeta.pl>

    > Ty też się przyłączyłeś do chorej krucjaty pani(nny) s.??
    > A możeś tylko, jak ja, jej niewinną ofiarą?
    > O tempora, o mores....
    shit. wiedziałem ze bedzie to miało swoje konsekwencje.

    jakbym sie przylaczyl to bym zawsze pisal przez "z"

    --

    /----/----/----/_\----\----\----\
    ___to tylko moje zdanie___gro___

  • 6. Data: 2005-09-19 18:17:38
    Od: "baska" <b...@w...pl>

    > Czy ten nowy zakład jest prawnym następcą starego czy jest to zupełnie
    > inna
    > firma?

    TAK, jest to prawny nastepca.

  • 7. Data: 2005-09-19 18:27:00
    Od: "baska" <b...@w...pl>

> [...]
    > - jak masz np, ponad trzy lata pracy u obecnego pracodawcy to masz
    > zagwarantowany przez KP 3 miesieczny okres wypowiedzenia.

    TAK, pracuje u obecnego pracodawcy juz 4 lata.
    Natomiast caly moral z tego, ze ta nastepna umowa musi juz byc
    automatycznie na stale, a to z tego wzgledu, ze bedzie to juz trzecia z
    kolei od momentu wejscia do unii.
    Mnie tylko zastanawia to, czy prawny nastepca "starego pracodawcy"
    bedzie w tej sytuacji (mam na mysli sytuacje zwiazana z podpisana
    dodatkowa umowa) mial obowiazek mnie przyjac pod swoje "strzechy".
    Z gory dzieki za odpowiedz.

  • 8. Data: 2005-09-19 18:39:25
    Od: Piotr <s...@r...com>

    baska napisał(a):

    > Mnie tylko zastanawia to, czy prawny nastepca "starego pracodawcy"
    > bedzie w tej sytuacji (mam na mysli sytuacje zwiazana z podpisana
    > dodatkowa umowa) mial obowiazek mnie przyjac pod swoje "strzechy".

    W najgorszym przypadku będzie musiał przyjąć na 3 miesiące (okres
    wypowiedzenia).

    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2005-09-20 15:16:44
    Od: "baska" <b...@w...pl>

    > W najgorszym przypadku będzie musiał przyjąć na 3 miesiące (okres
    > wypowiedzenia).

    Chyba jednak nie prawidlowo to interpretujecie:( Moim zdaniem (i nie
    tylko moim) na dzien 01.01.2006 r. decydentem bedzie "nowy
    pracodawca"...czyli dodatkowa umowa ze "starym pracodawca" moze okazac
    sie zupelnie zbednym dodatkowym papierkiem:(...a to dlatego, ze "nowy
    pracodawca" w dniu 01.01.2006 r. moze powiedziec mi np.: "a figa z
    makiem prosze Pani, ja z Pania nie podpisywalem dodatkowej umowy, a dzis
    tj 01.01.2006 r. to ja jestem Pani nowym potencjalnym pracodawca"

  • 10. Data: 2005-09-21 18:41:03
    Od: Piotr <s...@r...com>

    baska napisał(a):

> [...]
    > makiem prosze Pani, ja z Pania nie podpisywalem dodatkowej umowy, a dzis
    > tj 01.01.2006 r. to ja jestem Pani nowym potencjalnym pracodawca"

    Myślę że najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z pomocy radcy prawnego
    i to jednoznacznie wyjaśni sprawę.

    pozdrawiam
    Piotr