PracaGrupypl.praca.dyskusje › oferty na pl.praca.szukana z działu IT

  • 1. Data: 2006-07-05 19:37:01
    Temat: oferty na pl.praca.szukana z działu IT
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    Witam,

    Przegladalem ostatnie oferty IT na pl.praca.oferowana i az mnie zdziwilo co
    sie dzieje w tym kraju. Otoz poszukiwani sa (w koncu) administratorzy
    systemow, ale przez jakie firmy !
    - konica minolta
    - interia
    - onet

    Zastanawiam sie dlaczego...? Czyzby oferowane warunki płacowe były aż tak
    niezadowalające ?
    Moze ktos pracowal w tych firmach i moglby powiedziec czy to finanse, czy
    atmosfera tak nie sprzyja pracy w w/w firmach ?

    Kurcze gdybym mieszkał gdzieś indziej niż w Szczecinie...Tutaj już raczej
    może spotkac nas jedno - zaoranie ;)

  • 2. Data: 2006-07-05 21:09:17
    Temat: Re: oferty na pl.praca.szukana z działu IT
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > - interia
    > - onet
    > Zastanawiam sie dlaczego...? Czyzby oferowane warunki płacowe były aż
    A co w tym dziwnego? Bo nie bardzo lape
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-07-05 21:12:31
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Marek" <m...@p...pl> wrote in

> [...]
    > zdziwilo co sie dzieje w tym kraju. Otoz poszukiwani sa (w koncu)
    > administratorzy systemow, ale przez jakie firmy !

    hej: co do onet i interia: dlaczego te dwie nazwy zrobily na
    Tobie tak piorunujace wrazenie? dlatego ze sa to miedzy innymi
    portale informacyjne? moze ulegasz falszywemu wrazeniu, ze
    skoro sa to portale i skoro maja spory udzial w rynku portali
    i skoro przecietny Kowalski zaglada tam 5 razy dzienne - to sa
    to rzekowo "duze, dobre firmy informatyczne"? chce tylko zwrocic
    uwage, ze w "biznesie" sa firmy, ktore: obracaja wiekszymi
    ilosciami danych, maja wiecej systemow informatycznych, systemy
    IT maja realnie krytyczne znaczenie dla dzialanosci firmy, ...;
    no i ogolnie z samego faktu bycia na co drugim billboardzie w
    kraju nad Wisla nie wyciagalbym wniosku "jaka firma!";

    pzdrv;
    adas;

  • 4. Data: 2006-07-06 06:48:31
    Od: Robert Zawodny <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl>

    On Wed, 5 Jul 2006 21:37:01 +0200, "Marek" <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >- onet
    >Zastanawiam sie dlaczego...? Czyzby oferowane warunki płacowe były aż tak

    Witam.

    Mnie też dziwią takie sytuacje. Sam szukałem pracy w tzw. IT. Niestety nie
    jestem po kierunku strcte inforamtyczny i po znanej i słynnej uczelni typu
    PW, UW lub PG czy PWr. Natomiast takie firmy jak Interia czy Onet lub
    Minolta szukają na grupach ludzi, bo być może sami nie mogą znaleźć
    godziwych kandytatów pod każdym względm.
    Pracuję aktualnie w firmie konsultingowej. Jedną z gałęzi prowadzonej
    działalności jest pośrednictwo pracy. I jedno spostrzeżenie:
    _NIE MA DUŻO ODPOWIEDNICH KANDYDATÓW DO PRACY _
    lepsi pracują i nie zamierzają zmieniać pracy bo jakieś tam kredyty
    wzięli;
    ci trochę gorsi pojechali na zachód, średniacy nie mają szans na dostaenie
    się do firm, bo przecież wszechwiedzące lale po psychologii lub socjologii
    zajmujące się rekrutacją nieprzychylnie ocenią kandydata i odpadnie jeden
    z drugim po selekcji CV. A później jest biadolenie, że nie ma kto
    pracować.
    Konkluzja
    Jeśli się oferuje wysokie wymagania to też trzeba odpowiednio wynagrodzić
    pracownika i też stworzyć sensowne warunki pracy. Można też zartudnić
    pracownika i ewentualnie przyuczyć, a nie tylko wyciskać jak cytrynę.

  • 5. Data: 2006-07-06 11:57:18
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Zawodny" <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ikbpa2ll768kmef9k4mjtcphmjfrfeod4p@4ax.com...
    > On Wed, 5 Jul 2006 21:37:01 +0200, "Marek" <m...@p...pl> wrote:

    <cut>

> [...]
    > Minolta szukają na grupach ludzi, bo być może sami nie mogą znaleźć
    > godziwych kandytatów pod każdym względm.

    ??? To jakis belkot. Poszukiwanie ludzi poprzez ogloszenia na grupie jest
    jednym ze sposobow na zatrudnienie fachowcow, dokladnie tak samo
    wartosciowym jak szukanie poprzez znajomych, headhunterow, portale,
    ogloszenia w gazecie itp...

> [...]
    > _NIE MA DUŻO ODPOWIEDNICH KANDYDATÓW DO PRACY _
    > lepsi pracują i nie zamierzają zmieniać pracy bo jakieś tam kredyty

    Uogolnienie. Ja pracuje, nie jestem z tych gorszych, nie mam kredytu, a znam
    lepszych od siebie ktorzy tez nie maja kredytow;) Wiem wiem, czepiam sie,
    ale.... sporo z tych lepszych pracuje czesto w firmach, ktore gownianie
    placa, bo frajda z pracy, bycie bogiem dla userow czy jakiekolwiek inne
    powody sa wazniejsze niz kasa i kredyt.

    > ci trochę gorsi pojechali na zachód,

    Znaczy ci bardzo dobrzy/lepsi nie? Hehehe:)

> [...]
    > zajmujące się rekrutacją nieprzychylnie ocenią kandydata i odpadnie jeden

    Uhhhh stary, zebys ty wiedzial, ilu ja sredniakow (o ile mozna ich bylo
    nazwac sredniakami, bo to znaczy powaznie przecenic ich umiejetnosci) ja
    widzialem w wielkich firmach, a z iloma musialem pracowac - zdziwilbys sie:)

    A to juz z sensem. :)

    pozdrawiam
    /p

  • 6. Data: 2006-07-06 18:00:34
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    clockworkoi wrote:

> [...]
    > gownianie placa, bo frajda z pracy, bycie bogiem dla userow czy
    > jakiekolwiek inne powody sa wazniejsze niz kasa i kredyt.

    Powiem, ze w mojej krotkiej karierze informatyka/administratora(?) nie
    spotkalem sie z userem, dla ktorego bylbym bogiem :) Raczej jestem
    wieszakiem, na ktorym kazdy moze wieszac psy. Zamiast: "jak ty to robisz?"
    to jest: "czemu tak wolno? a w ogole to nie powinno sie popsuc?"

    true
    --
    ---
    CM

  • 7. Data: 2006-07-07 07:35:51
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Morga" <c...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wieszakiem, na ktorym kazdy moze wieszac psy. Zamiast: "jak ty to robisz?"
    > to jest: "czemu tak wolno? a w ogole to nie powinno sie popsuc?"
    Hehehe, true, glownie dla tego, ze pracujemy w komercyjnych firmach gdzie
    administrator jest osoba techniczna ktora ma zapewnic mozliwosc pracy
    reszcie uzytkownikow - nazywac go 'bogiem' to tak jak nazywac bogiem
    elektryka, hydraulika i reszte ludzi wykonujacych stricte uslugowe czynnosci
    dla reszty ekipy... Ale z drugiej strony terminy takie jak bofh i bnafh nie
    wziely sie z kosmosu:P Jest wielu ludzi ktorzy bedac informolami lansuja
    sie, malo tego, wbrew pozorom sa laski ktore na to leca:P a bycie 'adminem
    co ma pod soba 1500 boxow' zaspokaja ego takich kolesi - podejscie
    niezdrowe, ale jest ich wielu, mozesz mi wierzyc:)

  • 8. Data: 2006-07-07 21:19:58
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    clockworkoi wrote:

    > Jest wielu ludzi ktorzy bedac
    > informolami lansuja sie,

    Nosza wszedzie ze soba firmowego laptopa i uwazaja, ze sa cool bo wlasnie
    zainstalowali sobie najnowsza wersje linuksa z linux+ magazine? (czy jak to
    sie nazywa)

    > malo tego, wbrew pozorom sa laski ktore na to
    > leca:P

    Masz numery telefonow? Przynajmnej e-maile? :)

    --
    ---
    Cezary Morga

  • 9. Data: 2006-07-10 06:46:31
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Morga" <c...@d...pl> napisał w wiadomości
    <cut>
    > Nosza wszedzie ze soba firmowego laptopa i uwazaja, ze sa cool bo wlasnie
    > zainstalowali sobie najnowsza wersje linuksa z linux+ magazine? (czy jak
    > sie nazywa)

    Dokladnie, a siedzac w knajpie glosno gadaja o cronach, demonach,
    schedulerach, skryptach i lukaja z wyzszoscia na wszystkich, ktorzy nie
    wiedza tyle co oni - taki rodzaj uposledzenia, powiedzialbym:D Ale, co jest
    naprawde smutne, spora ich grupa to ludzie naprawde dobrzy w swoim fachu,
    tylko kurcze, mocno nieprzystosowani.

    > Masz numery telefonow? Przynajmnej e-maile? :)

    Niestety - sam nie mialem przyjemnosci trafic:) Zeby mi kumple nie
    opowiadali, to bym stwierdzil, ze urban legends, ale ze znam to z pierwszej
    reki to musze wierzyc ;)

    pozdr
    /p

  • 10. Data: 2006-07-10 13:42:17
    Od: Daniel Rychcik <m...@s...w.google.pl>

    On 2006-07-07, clockworkoi <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Hehehe, true (..) informolami lansuja (..) laski ktore na to leca

    No, miałbym wątpliwości kto tu jest "trendy", "jazzy" i się
    "lansuje" :-PPP A, odpowiadając hurtem na następnego posta:

    > zainstalowali sobie najnowsza wersje linuksa z linux+ magazine?

    Phi, L+... zeby naprawde zaszpanowac to wypada miec system wystrugany
    wlasnorecznie :-) Dystrybucje są dla mięczaków :-P

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH