PracaGrupypl.praca.dyskusjeoferty na pl.praca.szukana z działu IT › Re: oferty na pl.praca.szukana z działu IT
    From: Robert Zawodny <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: oferty na pl.praca.szukana z działu IT
    Date: Thu, 6 Jul 2006 06:48:31 +0000 (UTC)

    On Wed, 5 Jul 2006 21:37:01 +0200, "Marek" <m...@p...pl> wrote:

    >Witam,
    >Przegladalem ostatnie oferty IT na pl.praca.oferowana i az mnie zdziwilo co
    >sie dzieje w tym kraju. Otoz poszukiwani sa (w koncu) administratorzy
    >systemow, ale przez jakie firmy !
    >- konica minolta
    >- interia
    >- onet
    >Zastanawiam sie dlaczego...? Czyzby oferowane warunki płacowe były aż tak
    >niezadowalające ?

    Witam.

    Mnie też dziwią takie sytuacje. Sam szukałem pracy w tzw. IT. Niestety nie
    jestem po kierunku strcte inforamtyczny i po znanej i słynnej uczelni typu
    PW, UW lub PG czy PWr. Natomiast takie firmy jak Interia czy Onet lub
    Minolta szukają na grupach ludzi, bo być może sami nie mogą znaleźć
    godziwych kandytatów pod każdym względm.
    Pracuję aktualnie w firmie konsultingowej. Jedną z gałęzi prowadzonej
    działalności jest pośrednictwo pracy. I jedno spostrzeżenie:
    _NIE MA DUŻO ODPOWIEDNICH KANDYDATÓW DO PRACY _
    lepsi pracują i nie zamierzają zmieniać pracy bo jakieś tam kredyty
    wzięli;
    ci trochę gorsi pojechali na zachód, średniacy nie mają szans na dostaenie
    się do firm, bo przecież wszechwiedzące lale po psychologii lub socjologii
    zajmujące się rekrutacją nieprzychylnie ocenią kandydata i odpadnie jeden
    z drugim po selekcji CV. A później jest biadolenie, że nie ma kto
    pracować.
    Konkluzja
    Jeśli się oferuje wysokie wymagania to też trzeba odpowiednio wynagrodzić
    pracownika i też stworzyć sensowne warunki pracy. Można też zartudnić
    pracownika i ewentualnie przyuczyć, a nie tylko wyciskać jak cytrynę.