PracaGrupypl.praca.dyskusje › odprawa pracownicza

  • 1. Data: 2002-01-09 16:57:35
    Temat: odprawa pracownicza
    Od: "Grzegorz Doros" <g...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanko czy pracownikowi nalezy sie odprawa i jakies wysokosci
    jesli zostaje zwolnio z tytulu restrukturyzacji przedsiebiorstwa??
    Jednoczesnie tenze pracownik zostal przyjety do pracy z innej
    restrukturyzujacej sie firmy i wzial juz raz odprawe? Za wszelkie wskazowki
    i informacje z gory dziekuje
    gd

  • 2. Data: 2002-01-09 22:13:14
    Temat: Re: odprawa pracownicza
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Grzegorz Doros" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jednoczesnie tenze pracownik zostal przyjety do pracy z innej
    > restrukturyzujacej sie firmy i wzial juz raz odprawe?

    Odprawa należy się w każdej firmie w której zwalniają Cie z powodów
    dotyczących Pracodawcy (między innymi restrukturyzacji), Odprawa zalezy od
    ilości lat pracy łącznie we wszystkich firmach.

    Ustawa o szczególnych zasadach rozwiązywania ........
    Art. 8. 1. Pracownikowi, z którym został rozwiązany stosunek pracy z
    przyczyn, o którym mowa w art. 1 ust. 1 i 2, przysługuje odprawa pieniężna.

    2. Odprawa pieniężna przysługuje w wysokości:

    1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie
    mniej niż 10 lat,

    2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie 10
    lat, lecz mniej niż 20 lat,

    3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie 20
    lat i więcej.

    Pozdrawiam
    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-01-10 13:29:47
    Od: "Grzegorz Doros" <g...@p...onet.pl>

    Dziekuje za inforamcje. Nie rozumie jednej rzeczy - jesli pracownik lacznie
    przepracowal np 7lat z czego 5 w firmie z ktorej dostal odprawe za te 5 a
    potem w innej 2 to teraz dostanie odprawe za 7lat pracy??
    gd

  • 4. Data: 2002-01-11 17:54:51
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    > przepracowal np 7lat z czego 5 w firmie z ktorej dostal odprawe za te 5 a
    > potem w innej 2 to teraz dostanie odprawe za 7lat pracy??

    TAK. Dlatego ludzie z dużym stażem pracy (więcej niż 40 lat życia) mają
    problem z znalezieniem pracy. Im zawsze się należy 3 miesięczna odprawa, bez
    wzgledu na to jak długo pracują w danej firmie.

    Wiesiek