PracaGrupypl.praca.dyskusje › odpowiedzialność pracownika

  • 1. Data: 2006-04-20 19:09:27
    Temat: odpowiedzialność pracownika
    Od: marcind <m...@w...pl>

    witam
    mam takie pytanie jak wygląda odpowiedzialność pracownika i czy wogóle
    jest jakaś z tytułu źle (nieumyślnie) wykonanej pracy?
    np. programista (albo jakikolwiek inny pracownik zatrudniony na umowę o
    prace) piszący program do parkometrów, lub czegokolwiek innego jeżeli
    pomyli sie gdzieś i w wyniku jego pomyłki jakaś firma straci pieniądze
    to czy ta osobo może być w jakikolwiek sposób ukarana osobiście? (i nie
    myślę tutaj o wylaniu z pracy albo obcięciu premii, a o jakiś innych,
    bardziej drastycznym karaniu: sądy czy inne takie?)?

    dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    marcind

  • 2. Data: 2006-04-20 19:29:47
    Temat: Re: odpowiedzialność pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e28mk5$fa8$1@nemesis.news.tpi.pl marcind
    <m...@w...pl> pisze:

> [...]
    > myślę tutaj o wylaniu z pracy albo obcięciu premii, a o jakiś innych,
    > bardziej drastycznym karaniu: sądy czy inne takie?)?
    Dziwne pytanie. Oczywiście, że tak. KP nie czytałeś, czy jak?

    Jotte

  • 3. Data: 2006-04-21 09:39:26
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "marcind" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    innych,
    > bardziej drastycznym karaniu: sądy czy inne takie?)?

    Programista ma prawo się nieumyślnie mylić (a niby jak miałby się
    mylić umyślnie ?). Jeśli w firmie jest burdel i nikt nie sprawdza
    ani nie testuje tego, co napisał programista, szczególnie gdy
    oprogramowanie realizuje jakieś odpowiedzialne funkcje, to firma
    powinna mieć pretensje sama do siebie. Firma straciła pieniądze
    przez debilizm zarządu a nie przez pomyłkę programisty i lepiej
    niech sama siebie pozwie do sądu. A obarczanie pracowników kosztami
    tego burdelu ponad limity wyznaczone w KP to zwyczajne sk..synśtwo i
    bardzo jestem ciekaw wyroku w takim procesie...

    pozdrawiam
    entrop3r