PracaGrupypl.praca.dyskusje › nadgodziny - z innej beczki

  • 1. Data: 2006-04-20 16:52:03
    Temat: nadgodziny - z innej beczki
    Od: "TaDeK" <T...@p...onet.pl>

    Od 4 miesiecy pracuje w pewnej firmie - nazwijmy ja X. Przez te 4 miesiace
    uzbieralem juz ponad 60 nadgodzin - mniej wiecej po rowno w kazdym miesiacu.
    Firma X nie kwapi sie zeby za nie zaplacic, co chwile slychac inna spiewke -
    w lutym slyszalem ze do konca marca na pewno bedzie zaplacone, w marcu ze
    firma ma 4 miesieczny okres rozliczeniowy i bedzie zaplacone do konca
    kwietnia, teraz slysze cos o polowie maja. Powoli zaczyna mnie to wqurzac,
    bo jakby nie bylo sa to moje ciezko zapracowane pieniadze, ktorych nie
    otrzymalem.

    Dodam ze notuje sobie wszystkie moje godziny pracy i mam dokladny wykaz
    moich godzin pracy za caly okres pracy. Problem w tym, ze sa to tylko moje
    zapiski (ktore zreszta POWINNY sie zgadzacv z lista obecnosci) , tzn: nie
    dysponuje zadnym kserem listy obecnosci czy czyms takim, poniewaz ta jest
    bardzo pilnie strzezona i z biura nikt tego na odleglosc nawet 1 m nie jest
    w stanie wyniesc nic juz nie wspominajac o skserowaniu.

    Co zrobic ? Czy z tymi moimi zapiskami mam po co isc do PiP-u ? Co radzicie
    zrobic aby zmobilizowac firme do zaplacenia. Dodam ze jest to w miare duza
    miedzynarodowa korporacja.

    pozdrawiam
    TaDeK

  • 2. Data: 2006-04-20 17:30:43
    Temat: Re: nadgodziny - z innej beczki
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > zrobic aby zmobilizowac firme do zaplacenia. Dodam ze jest to w miare duza

    nie siedz po godzinach i czesc

  • 3. Data: 2006-04-20 18:04:51
    Od: "TaDeK" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > nie siedz po godzinach i czesc

    no i gdzies od 2-3 tygodni juz nie siedze po godzinach, ale problem mam w
    czym innym - chcialbym otrzymac swoje pieniadze, za te nadgodziny, ktore juz
    przepracowalem.

  • 4. Data: 2006-04-20 19:46:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e28i6h$krs$1@atlantis.news.tpi.pl TaDeK
    <T...@p...onet.pl> pisze:

    > no i gdzies od 2-3 tygodni juz nie siedze po godzinach, ale problem mam w
    > czym innym - chcialbym otrzymac swoje pieniadze, za te nadgodziny, ktore
    > juz przepracowalem.
    Ustalenie reguł ewidencjonowania czasu pracy to obowiązek pracodawcy. Jeśli
    tego nie dopełnił - złamał prawo pracy. Ale trzeba mu to udowodnić.
    Jeśli nie masz dowodów (a z tego co piszesz, to nie masz), potraktuj
    utracony należny zarobek jako opłatę za szkolenie w zakresie ekzekwowania
    uprawnień pracowniczych.
    Do PIPy zgłaszasz nieprawidłowości, dowodów szukają oni.

    Jotte