PracaGrupypl.praca.dyskusje › odejście do konkurencji, a grozby ze strony poprzedniego pracodawcy

  • 1. Data: 2007-02-23 08:09:39
    Temat: odejście do konkurencji, a grozby ze strony poprzedniego pracodawcy
    Od: nazgul <_...@w...pl>

    Sprawa dość dziwna i zalatująca nieprofesjonalizmem. Pracowałam w firmie
    na umowe zlecenie, ale w zwiazku z tym ze zaczeło sie w niej "żle "dziać
    zainteresowałam sie oferta konkurencji. W momencie kiedy przełożony
    otrzymał pogłoski o moich planach zwolnił mnie w wielkiej furii, nie dając
    szansy na rozmowe. W związku z tym nie było mowy i po co na składać
    przeze mnie wypowiedzenia z zachowaniem własciwego terminu. W tym samym
    dniu zdecydowanie podpisałam umowę z firmą konkurencyjną. W tej chwili
    pracodawaca zarzuca mi że JEDNOCZEŚNIE byłam zatrudniona w firme
    konkurencyjnej i świadczyłam dla niej usługi naraząjąc na straty ich
    firme,straszy mnie swoimi prawnikami.Wszelkie zarzuty są bzdurne i
    wygląda na to ze oparte na domysłach i plotkach.Swiadkiem
    "ustnego"zwolnienia były dwie osoby.
    Czy w związku z tym mam się obawiać pogrózek ze strony pracodawcy?
    Przeciez wszystko z mojej strony zostało zrobione zgodnie z warunkami ich
    umowy zlecenia. Zostałam zwolniona wiec moglam zawrzeć umowe z konkurencją.
    Poproszę o sugestie, z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2007-02-23 08:20:24
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:op.tn6zmdvn4tj78l@jasam>
    nazgul <_...@w...pl> pisze:

    > Pracowałam w
    > firmie na umowe zlecenie,

    > przełożony [...] zwolnił mnie

    Jakim cudem mógł Cię zwolnić, skoro nawet nie byłaś zatrudnionia?

    > W związku z tym nie było mowy i
    > po co na składać przeze mnie wypowiedzenia z zachowaniem własciwego
    > terminu.

    Jak wyżej?
    Jeśli nie byłaś zatrudniona, to skąd w ogóle przyszedł Ci do okres
    wypowiedzenia?
    No chyba, że taki zapis miałaś w umowie zlecenie.

> [...]
    > byłam zatrudniona w firme konkurencyjnej i świadczyłam dla niej
    > usługi naraząjąc na straty ich firme,straszy mnie swoimi

    No to niech straszy.
    Podpisywałaś jakiś dokument zabraniający Ci zatrudnienia w innej firmie?
    Zwłaszcza w sytuacji, gdy NIE byłaś zatrudniona u człowieka, o którym
    piszesz?
    Nawet jeśli coś podpisywałaś, to nie miało to żadnej racji bytu.
    Żaden zleceniodawca nie może zabronić Ci zatrudnienia w innej firmie bądź
    podpisania z nią umowy zlecenia/o dzieło.

    > Wszelkie zarzuty są bzdurne i wygląda na to ze oparte na domysłach i
    > plotkach.Swiadkiem
    > "ustnego"zwolnienia były dwie osoby.
    > Czy w związku z tym mam się obawiać pogrózek ze strony pracodawcy?

    Nie. Może Ci skoczyć na plecy.
    Nawet nie ma prawa podać Cię do Sądu Pracy, bo umowa zlecenie nie podlega
    przepisom prawa pracy.
    Z kolei Ty, jakbyś się uparła, mogłabyś podać go do tegoż sądu, ponieważ
    wykonywałaś na zlecenie pracę posiadającą znamiona zatrudnienia z tytułu
    umowy o pracę.

    > Przeciez wszystko z mojej strony zostało zrobione zgodnie z warunkami
    > ich umowy zlecenia. Zostałam zwolniona

    Nie zostałaś zwolniona!
    Co najwyżej rozwiązano z Tobą umowę zlecenie.

    > wiec moglam zawrzeć umowe z konkurencją.

    Mogłaś to zrobić nawet w trakcie wykonywania zlecenia u zleceniodawcy (nie
    pracodawcy!), o którym piszesz.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2007-02-23 08:24:24
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    nazgul napisał(a):
    > Pracowałam w firmie
    > na umowe zlecenie,

    nie pracowałeś tylko miałeś zlecenie.

  • 4. Data: 2007-02-23 08:28:23
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > firme,straszy mnie swoimi prawnikami.Wszelkie zarzuty są bzdurne i
    > wygląda na to ze oparte na domysłach i plotkach.Swiadkiem

    Po pierwsze jesli w umowie nie było nić o zakazie pracy u konkurencji to
    mogłaś pracować jednocześnie u wielu konkurencyjnych firm. Natomiast jak
    było tylko ustne zwolnienie -to masz DUZY problem- swiadkowie nie zawsze
    chcą być świadkami.....

  • 5. Data: 2007-02-23 08:31:31
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]"@poczta.wp.pl>

    nazgul napisał(a):
> [...]
    > ich firme,straszy mnie swoimi prawnikami.Wszelkie zarzuty są bzdurne i
    > wygląda na to ze oparte na domysłach i plotkach.Swiadkiem

    Miałeś jakieś szczególne zapisy w umowie? Ktoś Ci zapłacił za to, że
    nie pójdziesz tam pracować?

    > Czy w związku z tym mam się obawiać pogrózek ze strony pracodawcy?

    Oczywiście. Możesz np. nabawić się bólu brzucha ze śmiechu.

    > Przeciez wszystko z mojej strony zostało zrobione zgodnie z warunkami
    > ich umowy zlecenia. Zostałam zwolniona wiec moglam zawrzeć umowe z
    > konkurencją.

    Skończył Ci się okres umowy, czy pracodawca bez podania przyczyny
    rozwiązał ją? Zapłacił?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 6. Data: 2007-02-23 08:32:17
    Od: nazgul <_...@w...pl>

    > Jeśli nie byłaś zatrudniona, to skąd w ogóle przyszedł Ci do okres
    > wypowiedzenia?
    > No chyba, że taki zapis miałaś w umowie zlecenie.

    Dokładnie , taki zapis widnieje w umowie "wypowiedzenie w terminie
    czternastodniowym"

    .

    > Mogłaś to zrobić nawet w trakcie wykonywania zlecenia u zleceniodawcy
    > (nie pracodawcy!), o którym piszesz.

    Dzięki za informacje.
    Ale ta firma włąsnie słynie z takiego sposobu rozstawania sie z ludzmi.
    Wielka obraza poczynajać od KO po własciciela firmy.

  • 7. Data: 2007-02-23 08:35:50
    Od: nazgul <_...@w...pl>

    > Miałeś jakieś szczególne zapisy w umowie? Ktoś Ci zapłacił za to, że
    > nie pójdziesz tam pracować?

    Nie .

    > Oczywiście. Możesz np. nabawić się bólu brzucha ze śmiechu.
    >

    > Skończył Ci się okres umowy, czy pracodawca bez podania przyczyny
    > rozwiązał ją? Zapłacił?

    Okres umowy się nie skończył , ale jak pisałam wyżej przełożony zwolnil
    mnie krzykiem.

  • 8. Data: 2007-02-23 08:56:46
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 23 Feb 2007 09:09:39 +0100, nazgul <_...@w...pl>
    w <op.tn6zmdvn4tj78l@jasam> napisał:

> [...]
    > firme,straszy mnie swoimi prawnikami.Wszelkie zarzuty są bzdurne i
    > wygląda na to ze oparte na domysłach i plotkach.Swiadkiem

    Trochę głupio, ja bym poprosił o zwolnienie na piśmie, a jakbym nie
    dostał, to bym jednak przychodził do starej pracy, z której ponoć
    zostałem zwolniony.
    Bo jak te dwie osoby odwołają swoje zeznania, to będzie zerwanie umowy
    zlecenia z twojej strony, proces o odszkododwanie i takie tam.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 9. Data: 2007-02-23 08:57:42
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    > Okres umowy się nie skończył , ale jak pisałam wyżej przełożony zwolnil
    > mnie krzykiem.

    - czy to była umowa - zlecenie na czas nieokreślony? sąd pracy orzeknie, że to był
    normalny stosunek pracy
    i każe pracodawcy opłacić zaległe zusy itp....
    - masz ten krzyk na papierze? mozesz go o mobbing posądzić :)
    - sprzedałaś nowemu praco/zlecenio-dawcy listę klientów poprzedniego? Nie? to nic się
    nie bój.
    - olej sprawę. to świnie jakieś są, albo problemy emocjonalne mają ...

    Sereczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-02-23 10:59:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 23 Feb 2007 09:09:39 +0100, nazgul <_...@w...pl>
    zakodował:

    >Czy w związku z tym mam się obawiać pogrózek ze strony pracodawcy?
    >Przeciez wszystko z mojej strony zostało zrobione zgodnie z warunkami ich
    >umowy zlecenia. Zostałam zwolniona wiec moglam zawrzeć umowe z konkurencją.

    To nie podpada pod KP. Więc wszystko zależy od Kodeksu Cywilnego i
    treści umowy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded