PracaGrupypl.praca.dyskusjeodejście do konkurencji, a grozby ze strony poprzedniego pracodawcy › Re: odejście do konkurencji, a grozby ze strony poprzedniego pracodawcy
    From: " Nixe" <n...@f...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: odejście do konkurencji, a grozby ze strony poprzedniego pracodawcy
    Date: Fri, 23 Feb 2007 09:20:24 +0100

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:op.tn6zmdvn4tj78l@jasam>
    nazgul <_...@w...pl> pisze:

    > Pracowałam w
    > firmie na umowe zlecenie,

    > przełożony [...] zwolnił mnie

    Jakim cudem mógł Cię zwolnić, skoro nawet nie byłaś zatrudnionia?

    > W związku z tym nie było mowy i
    > po co na składać przeze mnie wypowiedzenia z zachowaniem własciwego
    > terminu.

    Jak wyżej?
    Jeśli nie byłaś zatrudniona, to skąd w ogóle przyszedł Ci do okres
    wypowiedzenia?
    No chyba, że taki zapis miałaś w umowie zlecenie.

    > W tym samym dniu zdecydowanie podpisałam umowę z firmą
    > konkurencyjną. W tej chwili pracodawaca zarzuca mi że JEDNOCZEŚNIE
    > byłam zatrudniona w firme konkurencyjnej i świadczyłam dla niej
    > usługi naraząjąc na straty ich firme,straszy mnie swoimi
    > prawnikami.

    No to niech straszy.
    Podpisywałaś jakiś dokument zabraniający Ci zatrudnienia w innej firmie?
    Zwłaszcza w sytuacji, gdy NIE byłaś zatrudniona u człowieka, o którym
    piszesz?
    Nawet jeśli coś podpisywałaś, to nie miało to żadnej racji bytu.
    Żaden zleceniodawca nie może zabronić Ci zatrudnienia w innej firmie bądź
    podpisania z nią umowy zlecenia/o dzieło.

    > Wszelkie zarzuty są bzdurne i wygląda na to ze oparte na domysłach i
    > plotkach.Swiadkiem
    > "ustnego"zwolnienia były dwie osoby.
    > Czy w związku z tym mam się obawiać pogrózek ze strony pracodawcy?

    Nie. Może Ci skoczyć na plecy.
    Nawet nie ma prawa podać Cię do Sądu Pracy, bo umowa zlecenie nie podlega
    przepisom prawa pracy.
    Z kolei Ty, jakbyś się uparła, mogłabyś podać go do tegoż sądu, ponieważ
    wykonywałaś na zlecenie pracę posiadającą znamiona zatrudnienia z tytułu
    umowy o pracę.

    > Przeciez wszystko z mojej strony zostało zrobione zgodnie z warunkami
    > ich umowy zlecenia. Zostałam zwolniona

    Nie zostałaś zwolniona!
    Co najwyżej rozwiązano z Tobą umowę zlecenie.

    > wiec moglam zawrzeć umowe z konkurencją.

    Mogłaś to zrobić nawet w trakcie wykonywania zlecenia u zleceniodawcy (nie
    pracodawcy!), o którym piszesz.

    --
    Nixe