PracaGrupypl.praca.dyskusje › ochrona danych osobowych

  • 1. Data: 2003-03-11 18:14:49
    Temat: ochrona danych osobowych
    Od: "ferrytek" <f...@p...onet.pl>

    Sz.P.
    Nie budzi naszego zaufania Pana warunek, że otrzymamy dane podstawowe, o
    jakie prosiliśmy, dopiero przy osobistym spotkaniu. Widocznie nie zależy
    Panu na współpracy. Jest nam przykro, ale uznajemy taką postawę za
    niepoważną.

    Dostalem taka odpowiedz na :

    Dziekuje Państwu za przesłanie uwag.

    Bardzo chetnie udostępnie Państwu moje dokładne dane osobowe przy spodkaniu
    osobistym. Aktualnie nie pracuje, jestem dyspozycyjny od poniedziałku do
    niedzieli. Moje wynagrodzenie zależy od wyników mojej pracy.

    Nie wiem czy poważne jest wymaganie przesyłania danych internetem:
    imie i nazwisko data urodzenie miejsce zamieszkania
    no chyba że ktoś chce je wykorzystać w innym celu :) !!!

    Ciekawe co wy o tym sądzicie, prosze o opinie.

  • 2. Data: 2003-03-11 21:15:32
    Temat: Re: ochrona danych osobowych
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "ferrytek" <f...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > jakie prosiliśmy, dopiero przy osobistym spotkaniu. Widocznie nie zależy
    > Panu na współpracy. Jest nam przykro, ale uznajemy taką postawę za

    wypielabym sie na nich i zapomniala.
    w kazdej normalnej firmie na poczatku wystarczaja dane, ktore sa
    wpisane w CV. jesli to malo, i chca juz wiecej, to mozna przypuszczac
    ze nie zalezy im na tobie a na twoich danych, ktore moga gdzies
    sprzedac, a potem bedziesz dostawal telefony reklamowe i maile spamowe.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-03-12 07:25:17
    Od: "Tobi" <l...@p...fm>

    hej
    oczywiscie nie dziwie sie firmie ze tak Ci odpisala, w sumie dziwne ze im
    sie chcialo, ja bym wcale nie odpisal na Twoj list na ich miejscu.
    pzw
    Tobi

  • 4. Data: 2003-03-12 08:25:09
    Temat: Odp: ochrona danych osobowych
    Od: "Mystery Me" <m...@w...pl>

    1. Data urodzenia. Wiekszosc pracodawcow ma okreslone wymagania co do wieku
    a nikt nie bedzie chcial tracic czasu aby zaprosic Cie w ciemno.
    2. Imie i nazwisko - to chyba oczywiste. A co gdybys Ty otrzymal informacje
    z cyklu "mam dla Ciebie prace, ale w jakiej firmie i na jakim stanowisku
    dowiesz sie jak sie do mnie pofatygujesz". Kontakt mailowy to równiez rodzaj
    komunikacji a w komunikacji podstwowa sprawa jest wiarygodnosc rozmowcy,
    zreszta co tu duzo sie rozpisywac - kultura wymaga aby sie przedstawic.
    3. Miejsce zamieszkania rowniez moze byc wazne. Z prostej przyczyny -
    bardziej atrakcyjny jest pracownik mieszkajacy w promieniu nie wiekszym niz
    20 km od siedziby .. z przyczyn oczywistych ktorych chyba nie musze
    wyjasniac.

    Reasumujac. Tez uznalabym Cie za niepowaznego kandydata. Byc moze Twoja
    postawa jest przyczyna dla ktorej nadal jestes bezrobotny...

    Pozdr
    Mirage

    Użytkownik ferrytek <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b4l92s$bl9$...@n...news.tpi.pl...

  • 5. Data: 2003-03-12 08:48:15
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "ferrytek"
    > Nie budzi naszego zaufania Pana warunek, że otrzymamy dane podstawowe, o
    > jakie prosiliśmy, dopiero przy osobistym spotkaniu.
    (...)
    > Nie wiem czy poważne jest wymaganie przesyłania danych internetem:

    nie jest powazne - wszystko co idzie mailem lub SMS-em mozna porownac do
    kartki pocztowej ktora kazdy moze przeczytac

    wyrob sobie certyfikat osobisty e-mail (darmo na 3 miesiace), np tu:
    http://www.certum.pl/pl/produkty/bezpieczna_poczta/i
    ndex.html
    i wysyłaj zgłoszenia mailem podpisane cyfrowo.

    Zaznacz że pragniesz odpowiedzi też podpisanej cyfrowo Po takiej wstepnej
    wymianie certyfikatów możesz szyfrować wysyłane do nich maile ich kluczem
    publicznym
    (oni mogą już na twój mail odpowiedzieć w sposób szyfrowany, bezpieczny)

    Polecam taką próbę - otrzymanie maila podpisanego cyfrowo z pewnością zrobi
    wrażenie na firmie go odbierającej i cię nie zlekceważą
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-03-12 09:29:44
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

    ferrytek wrote:

> [...]
    > no chyba że ktoś chce je wykorzystać w innym celu :) !!!
    >
    > Ciekawe co wy o tym sądzicie, prosze o opinie.

    Moze jakies szczegoly tego co im wyslales i o jakie uwagi z ich strony
    chodzi ?

    Chociaz co by nie bylo, nie byle bydle nie mysli sobie, ze mozna Twoimi
    danymi osobowymi szargac.
    Jesli zalezy Ci na nieudostepnianiu takich danych to chociaz daj to o co
    poprosilby normalny pracodawca: wyksztalcenie, doswiadczenie,
    zainteresowania.

    List w tym watku zwiazany z certyfikatem popieram, aczkolwiek czy oni
    wiedzieliby co z tym nalezy zrobic ? :)

    POzdro !
    Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

  • 7. Data: 2003-03-12 09:54:20
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in

    /ciach.../

    > nie jest powazne - wszystko co idzie mailem lub SMS-em mozna porownac
    > do kartki pocztowej ktora kazdy moze przeczytac

    Nie wypowiadalbym sie tak nma Twoim miejscu nie wiedzac o jaka dokl. sytuacje chodzi.

    Jesli chodzi o rekrutacje to woz albo przewoz. Nikt firmie laski nie robi
    udostepniajac swoje
    dane, albo chce prace albo nie.

    > wyrob sobie certyfikat osobisty e-mail (darmo na 3 miesiace), np tu:
    > http://www.certum.pl/pl/produkty/bezpieczna_poczta/i
    ndex.html

    Prawdopodobienstwo, ze przypadkowy odbiorca standardowej korespondencji posiada
    jakakolwiek pare kluczy i korzysta z takich rozwiazan jest nikle. Chociaz oczywiscie
    caly
    czas nie wiadomo o jaka korespondencje chodzi, gdyz szanowny "watkodawca" nie raczyl
    podac podstawowych faktow.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 8. Data: 2003-03-12 09:58:10
    Od: "Tobi" <l...@p...fm>

    co do certyfikatu - moze w powaznych firmach IT ktos wie co to jest i moze
    jest 10% szans ze Ci odpisze z taki certyfikatem, inne firmy - prawie nikt
    nie wie co to jest, jest to dla nich niepotrzebny problem itd. w wielu
    firmach nawet HR jesli umieja jakies inne funkcje w outlooku wlaczyc oprocz
    odbierania maili to super - i nie ma w tym nic dziwnego, taki kraj ;)
    Lukasz

  • 9. Data: 2003-03-12 11:52:21
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...

> [...]
    > ze nie zalezy im na tobie a na twoich danych, ktore moga gdzies
    > sprzedac, a potem bedziesz dostawal telefony reklamowe i maile spamowe.

    A Ty w swoim życiorysie nie umieszczasz nazwiska, miejsca zamieszkania oraz
    daty urodzenia (o takich właśnie danych pisał ferrytek)? To znaczy, że
    życiorys podpisujesz pseudonimem???
    Bez przesady - nawet jak piszesz zwykły list do kogoś, to chyba
    przedstawiasz się nazwiskiem i podajesz swój adres. Więc tym bardziej w
    podaniu o pracę prośba o nazwisko i adres chyba nie jest jakimś szczególnym
    wymaganiem.

    Rafał

  • 10. Data: 2003-03-12 21:08:50
    Temat: Re: Odp: ochrona danych osobowych
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Rafal" <?@?.?> writes:

> [...]
    > daty urodzenia (o takich właśnie danych pisał ferrytek)? To znaczy, że

    chyba nie zrozumialam czegos. zalozylam, ze takie dane jak imie
    nazwisko i kontakt to osobnikow ow wyslal, bo byly w cv.

    odpisujac myslalam, ze firma chciala jakies bardziej prywatne dane.

    btw: daty urodzenia w moim cv nie ma, ale to dlatego ze jest po
    angielsku i nie na rynek polski. w usa jesli cie na interview spytaja
    o wiek lub o stan cywilny badz liczbe dzieci, mozesz ich podac do sadu
    i wygrasz (jesli udowodnisz, ze o to pytali, ale i tak nitk nie pyta
    ani nie wymaga).

    o to nie jest.