PracaGrupypl.praca.dyskusje › obawy

  • 1. Data: 2004-02-04 08:01:33
    Temat: obawy
    Od: "pentrion" <k...@o...pl>

    Od 1 marca zaczynam pracę w spółce cywilnej, którą mam prowadzić. Będę
    księgową, a jednocześnie kadrową i pracownikiem administracyjnym.
    Mam obawy czy podołam jeśli chodzi o wszystkie czynności.
    Mam pytanie czy ktoś zna stronke, na której jest wyjaśnione co powinno się
    dokładnie prowadzić, tzn. jakie papiery musze wypełniać, żeby o niczym nie
    zapomnieć itp. :(

    M.K.

  • 2. Data: 2004-02-04 14:33:17
    Temat: Odp: obawy
    Od: "fen (z góry)" <f...@...pl>

    Użytkownik pentrion <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisa
    ł:bvq8sn$b13$...@n...onet.pl...
> [...]
    > dokładnie prowadzić, tzn. jakie papiery musze wypełniać, żeby o niczym nie

    jaja sobie robisz? chcesz być księgową i pytasz się c i jak masz prowadzić?
    Co ty chcesz firmę do upadłościo doprowadzić? Zdajesz sobie jakie konsekwenc
    je możesz ponieść?

    To zależy na jakich zasadach się firma rozlicza
    za łóżmy że KPIR z VAtem

    prowadzisz
    kpir
    ewidenc sprzed
    ewid. zakup
    lista plac
    Vat
    Pity rozxliczasz
    tworzysz deklaracje zus
    przekazaujesz elektronuicznie zus jeśli zatrudnia iwcej niz 5 osob do konca
    tego roku

    Niezmiennie czytasz zmiany w prawie i jestes z nimi na bierzaco.

  • 3. Data: 2004-02-04 14:39:14
    Temat: Re: obawy
    Od: "mikl" <i...@w...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pentrion" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokładnie prowadzić, tzn. jakie papiery musze wypełniać, żeby o niczym nie

    proponuje www.google.pl i takie hasla jak: księgowość, spółka cywilna,
    dokumenty, sposoby rozliczania.
    chyba zalezy czy na ksiazkach sa, czy ryczalcie.... i innych pierdolach.

    pozdr,
    mikl

  • 4. Data: 2004-02-04 15:02:04
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s@WYTNIJ___ TO_wp.pl>

    > prowadzisz
    > kpir
    > ewidenc sprzed
    > ewid. zakup
    > lista plac
    > Vat
    > Pity rozxliczasz
    > tworzysz deklaracje zus
    > przekazaujesz elektronuicznie zus jeśli zatrudnia iwcej niz 5 osob do
    konca
    > tego roku

    całokształt dokumentacji pracowników ( lektura KP bardzo się przyda)
    ewidencje śr. trwałych i ich amortyzacje, rozliczanie delegacji,
    musisz czytać wszelkie gazetki "branżowe" aby być na bieżąco z przepisami.
    Administracja - tu chyba korespondencja przychodząca / wychodząca, dbałość o
    sprawne funkcjonowanie biura (zakup podstawowych artykułów) listę obecności
    etc. etc...

    A swoją drogą to jak masz taki zakres obowiązków to chyba powinnaś coś
    wiedzieć na temat kadry/ księgowość / administracja. Chociaż z drugiej
    strony to podejrzewam ze jest to bardzo mała firma, także chyba zbyt dużo
    pracy mieć nie będziesz.
    Życzę powodzenia

    ---
    Kasik
    GG:243137

  • 5. Data: 2004-02-04 17:02:11
    Od: "pentrion" <k...@o...pl>

    Sorki , że źle określiłam troche moje obawy :)
    Ale to nie chodzi o to czy podołam z robotą, bo ją umiem, tylko chodzi mi o
    wszystkie czynności trzeba wykonywać i co prowadzić w pełnej księgowości.

  • 6. Data: 2004-02-05 00:14:25
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    "pentrion" <k...@o...pl> wrote in message
    > Sorki , że źle określiłam troche moje obawy :)
    > Ale to nie chodzi o to czy podołam z robotą, bo ją umiem, tylko chodzi mi
    > wszystkie czynności trzeba wykonywać i co prowadzić w pełnej księgowości.

    sic!

    Wiec tak - masz prowadzic pełną księgowośc, a zadajesz pytanie, jak bys
    kompletnie nie orientowała się w temacie.
    Z tego co piszesz jest to spora spółka (min 800 keuro obrotu) wiec roboty
    bedziesz miała sporo. Zapewniam Cie, ze jezeli jestes w stanie poprowadzic
    pełną księgowość i posiadaasz wiedzę o internecie na tyle szczegółową, że
    piszesz na grupach dyskusyjnych, to dasz sobie także rade w znalezieniu na
    gogelkach interesuących Cię informacji :-)

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2004-02-05 07:06:04
    Od: "pentrion" <k...@o...pl>

    Może i rzeczywiście moje pytanie wydaje się dziwne, ale wewnętrznie po
    prostu się trochę boję. Wiem jak to wszystko się odbywa, ale zawsze lubię
    się upewnić. Rzeczywiście znalazłam na google troche stron na ten temat i
    może wogóle niepotrzebnie marnuje wasz czas, ale .... już taka jestem, że
    zawsze wolę się upewnić :)
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
    Roboty będzie dużo, bo będę sama :( i wszystkim mam się zająć, pracowałam w
    tej spółce wcześniej, ale wtedy to była jeszcze KPiR, a teraz duża zmiana na
    pełną księgowość.

    Dzięki