PracaGrupypl.praca.dyskusje › o podwyżkach wynagrodzenia- inaczej

  • 1. Data: 2005-07-13 18:40:52
    Temat: o podwyżkach wynagrodzenia- inaczej
    Od: "bp27" <b...@o...pl>

    "Chodzi głównie o to, żeby znaleźć jakiś akt prawny, który reguluje w
    skali roku podwyżki wynagrodzenia, tzn uwzględniając inflację każdy
    pracodawca (czy chce czy nie chce) musi podwyższyć pracownikowi płacę
    podstawową np.: powiedzmy 5% w skali roku.
    Pomóżcie coś takiego znaleźć (może ta ustawa się jakoś inaczej nazywa
    albo to nie jest ustawa tylko może jakieś rozporządzenie). Ogólnie ma to być
    podkładka pod wniosek o podwyżkę płac, bo nie można np przez 3 czy 4 lata
    nie podwyższać wynagrodzenia pracownikom"

    Dowiedziałem się właśnie, że prawdopodobnie musi być taki stopień podwyżki
    (procentowo) określony przez każdego pracodawcę w Regulaminie Wynagrodzeń,
    tzn że pracodawca musi tam zapisać w jakim stopniu będą wzrastać realne
    płace w firmie (zarówno jeżeli firma przynosi zyski czy straty).
    Czy ktoś może to potwierdzić?
    dzięki

  • 2. Data: 2005-07-14 05:07:02
    Temat: Re: o podwyżkach wynagrodzenia- inaczej
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bp27" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    realne
    > płace w firmie (zarówno jeżeli firma przynosi zyski czy straty).

    Potwierdzam na nie.

    L.

  • 3. Data: 2005-07-14 05:17:24
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > pracodawca (czy chce czy nie chce) musi podwyższyć pracownikowi płacę
    > podstawową np.: powiedzmy 5% w skali roku.

    Jest taki akt prawny i zawiera w sobie wszystkie te kwestie, o których
    mówisz.
    W zasadzie są takie dwa akty prawne.
    Dla przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 20 pracowników są nawet trzy aty
    prawne.

    ale do rzeczy.

    Jeśli chodzi o Ciebie to nie wiem w jakim przedsiębiorstwie pracujesz, ilu
    ma zatrudnionych pracowników i nie znam charakteru Twojej pracy, bo to
    warunkuje te właśnie kwestie. Są bowiem przypadki, że te kwestie regulują
    przepisy szczegółowe branżowych ministerstw.
    Wtedy dochodzą dalsze przepisy szczegółowe.

    Wydaje mi się że na tak ogólnie zadane pytanie odpowiedź jest nadwyraz
    szczegółowa.

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2005-07-14 05:29:26
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    bp27 wcześniej napisał:
> [...]
    > pracodawca (czy chce czy nie chce) musi podwyższyć pracownikowi płacę
    > podstawową np.: powiedzmy 5% w skali roku.

    nie ma czegoś takiego. Jest ustawa o negocjacyjnym kształtowaniu wynagrodzeń
    u przedsiębiorców, ale nawet ustalony wg. niej współczynnik pracodawca może
    olać, bo ustawa w żaden sposób nie sankcjonuje jej niewykonania.
    PK

  • 5. Data: 2005-07-14 13:25:32
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    ciezko bedzie. Prosciej jest tam gdzie sa zwiazki zawodowe. W malych firmach
    gdzie np pracuja 2-3 osoby nie ma na to szans. Moze i to lepiej, gdyby byly
    na pewno co chwila bylyby zwolnienia