PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie i legitymacja ubezpieczeniowa

  • 1. Data: 2005-07-13 15:42:27
    Temat: Umowa zlecenie i legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "KoDo" <kodo[_no_spam_]@epf.pl>

    Od jakiegoś czasu pracuje na tzw. umowę zlecenie. Legitymację
    ubezpieczeniową miałem ważną do czerwca br. a więc na dzień dzisiejszy jest
    ona nieważna. Mam w związku z tym pytanie gdzie teraz mogę uzyskać pieczątkę
    lub w jaki sposób postąpić aby przedłużyć jej ważność.

    Dziekuję za wszelkiego rodzaju pomoc.
    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 2. Data: 2005-07-13 19:45:18
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "KoDo" <kodo[_no_spam_]@epf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pieczątkę
    > lub w jaki sposób postąpić aby przedłużyć jej ważność.

    Jeżeli nie jesteś studentem w wieku do 26 lat, to z tytułu umowy
    zlecenia podlegasz obowiązkowo ubezpieczeniu zdrowotnemu.
    Uprawnienie do świadczeń zdrowotnych potwierdza w legitymacji
    ubezpieczeniowej zleceniodawca.
    A z jakiego tytułu miałeś legitymację ubezpieczeniową "ważną"
    (uprawnienie do bezpłatnej opieki lekarskiej) do końca czerwca, a na
    umowę zlecenie pracujesz "od jakiegoś czasu".
    Czy w związku z tym dopełniłeś obowiązku zgłoszenia zleceniodawcy
    zmian co do obowiązkowego/dobrowolnego podlegania ubezpieczeniom ZUS?
    Jest to bardzo ważne.

    wa

  • 3. Data: 2005-07-14 16:16:14
    Od: "KoDo" <kodo[_no_spam_]@epf.pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy w związku z tym dopełniłeś obowiązku zgłoszenia zleceniodawcy
    > zmian co do obowiązkowego/dobrowolnego podlegania ubezpieczeniom ZUS?

    Dzieki za zainteresowanie. Odpowiadam na twoje pytania:
    do lutego pracowalem u innego pracodawcy na normalnej umowie o prace. Z
    przyczyn finansowych zlozylem u niego wymowienie i przenioslem sie do innego
    ktory zatrudnia mnie na umowe zlecenie (umowa co miesiac). Jestem studentem
    i nie mam ukonczonych 26lat. Studiuje zaocznie.

    Jak zatem to wyglada w tej sytuacji??

    Pozdrawiam serdecznie,
    Konrad

  • 4. Data: 2005-07-14 20:59:15
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "KoDo" <kodo[_no_spam_]@epf.pl> napisał w wiadomości
    (...)
    > do lutego pracowalem u innego pracodawcy na normalnej umowie o
    prace.

    Czyli świadczenia z ubezpieczenia zdrowotnego z tytułu umowy o pracę
    miałeś jeszcze tylko przez 30 dni od dnia rozwiązania umowy o pracę.

> [...]
    studentem
    > i nie mam ukonczonych 26lat. Studiuje zaocznie.

    Z tytułu umowy zlecenia nie podlegasz żadnym ubezpieczeniom ZUS (ani
    obowiązkowo, ani dobrowolnie).
    Powinieneś złożyć w uczelni wniosek o zgłoszenie do ubezpieczenia
    zdrowotnego. Składkę na ubezpieczenie zdrowotne będzie opłacać
    uczelnia.
    W okresach, w których nie miałbyś dochodów, do ubezpieczenia
    zdrowotnego możesz być zgłoszony jako członek rodziny osoby
    ubezpieczonej(np. przez jednego z rodziców lub ?żonę) - na druku ZUS
    ZCZA lub ZUS ZCNA. Również jako zarejestrowany bezrobotny możesz mieć
    ubezpieczenie zdrowotne.

    wa

  • 5. Data: 2005-07-15 10:55:49
    Od: "KoDo" <kodo[_no_spam_]@epf.pl>

> [...]
    > ubezpieczonej(np. przez jednego z rodziców lub ?żonę) - na druku ZUS
    > ZCZA lub ZUS ZCNA. Również jako zarejestrowany bezrobotny możesz mieć

    Wielkie dzieki, teraz wiem wszystko :))) o to mi chodziło. Czyli jak dobrze
    rozumiem (poniewaz edukacje koncze z dniem 31wrzesnia) prascujac obecnie na
    umowe zlecenie na obecnych warunkach moglbym zarejestrowac sie jako
    bezrobotny??

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 6. Data: 2005-07-15 11:02:43
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    A ja się podebne pod ten wątek z pytaniem:
    Mam umowę zlecenie, pracodawca płaci składkę zdrowotną, czy w takim razie
    pracodawca może (musi?) podbić mi legitymację ubezp.?

  • 7. Data: 2005-07-15 11:23:41
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: KoDo [Fri, 15 Jul 2005 12:55:49 +0200]:

    > prascujac obecnie na umowe zlecenie na obecnych warunkach
    > moglbym zarejestrowac sie jako bezrobotny??

    W czasie trwania zlecenia -- nie. Pomiedzy zleceniam -- jak
    najbardziej, bo wtedy nie masz dochodow.

    Kira