PracaGrupypl.praca.dyskusje › Projektowanie oprogramowania

  • 1. Data: 2005-07-13 20:41:18
    Temat: Projektowanie oprogramowania
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Interesuje mnie jak w powaznych firmach wyglada ten proces... konkretnie
    chodzi mi o oprogramowanie ogolnopojetego wspomagania zarzadzania
    przedsiebiorstwem (CRM, BPM, ERP).
    Czy sa osobne zespoly zajmujace sie merytorycznie projektem, osobne
    zajmujace sie implementacja, itp.
    Ile osob srednio projektuje takiego przecietnego CRM'a?
    Wiem, pytania dosc ogolne ale moze ktos mialby ochote sie wypowiedziec -
    moze zna to z doswiadczenia :)

  • 2. Data: 2005-07-13 20:56:24
    Temat: Re: Projektowanie oprogramowania
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Przemolo napisał(a):
    > Czy sa osobne zespoly zajmujace sie merytorycznie projektem, osobne
    > zajmujace sie implementacja, itp.
    Zalezy od firmy. W duzej firmie sa osobne zespoly (bo tak powinno byc).
    W mniejszych - niestety nie.
    Ale... ihmo to chyba niezbyt dobra grupa. taki troche OT. troche
    mniejszy OT bylby chyba na pl.comp.programming

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-07-13 21:12:29
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2005 22:41:18 +0200, "Przemolo" <p...@g...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >przedsiebiorstwem (CRM, BPM, ERP).
    >Czy sa osobne zespoly zajmujace sie merytorycznie projektem, osobne

    No są. Są analitycy, projektanci, programiści, testerzy itd. Czasem niektóre
    funkcje się łączy, choć mnie zawsze dziwi stanowisko analityk-programista. :)

    >Ile osob srednio projektuje takiego przecietnego CRM'a?

    Od kilku do kilkudziesięciu.

  • 4. Data: 2005-07-13 21:13:28
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Od kilku do kilkudziesięciu.

    Myslisz o realiach takich przecietnych dosc znanych polskich firm
    produkujacych oprogramowanie tej klasy?
    Ciekawe ile osob projektowalo i programowalo takiego Microsoft CRM, Siebel,
    itp. :)

  • 5. Data: 2005-07-13 21:31:29
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2005 23:13:28 +0200, "Przemolo" <p...@g...pl>
    wklepał(-a):

    >Myslisz o realiach takich przecietnych dosc znanych polskich firm
    >produkujacych oprogramowanie tej klasy?

    Liczba ludzi jest zależna od wielkości projektu, czasu na wykonanie itd. Poza
    tym > 20 to już kilkadziesiąt. :)

  • 6. Data: 2005-07-14 01:19:51
    Od: "oldman" <n...@g...com>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ile osob srednio projektuje takiego przecietnego CRM'a?
    > Wiem, pytania dosc ogolne ale moze ktos mialby ochote sie wypowiedziec -

    Są niezle rozwiązania CRM, BPM a nawet ERP darmowe

    Na temat kosztow tzw programistow i projektantow PL do ich wynikow by mozna
    napisac niezly horror/SF :)

  • 7. Data: 2005-07-14 07:09:20
    Od: Bartek <b...@g...com>

    oldman napisał(a):
    > Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Są niezle rozwiązania CRM, BPM a nawet ERP darmowe

    Przykłady? Po 1-2 z każdej działki, i min. "niezłe", poproszę... :)

    > Na temat kosztow tzw programistow i projektantow PL do ich wynikow by mozna
    > napisac niezly horror/SF :)

    Możesz rozwinąć? :)

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 8. Data: 2005-07-14 08:11:44
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > Ile osob srednio projektuje takiego przecietnego CRM'a?
    > Wiem, pytania dosc ogolne ale moze ktos mialby ochote sie wypowiedziec -

    Na poczatku jest firma zatrudniajaca min. 250 osob - bo tylko takie sa w
    stanie lyknac duze zlecenie/wygrac wiekszy przetarg.

    Pozniej ta firma szuka drugiej, zatrudniajacej 50-100 osob - bo takie sa w
    stanie przygotowac rozsadna dokumentacje projektowa.

    Pozniej ta druga szuka firm zatrudniajacych do 10 osob - bo wlasnie takie sa
    w stanie w sensownym czasie stworzyc soft.

    ;-)

    sz.

  • 9. Data: 2005-07-14 09:19:52
    Od: FOX <u...@c...xx>

> [...]
    > Ile osob srednio projektuje takiego przecietnego CRM'a?
    > Wiem, pytania dosc ogolne ale moze ktos mialby ochote sie wypowiedziec -

    Ogólnie wg. szefa Dilbert-a
    jeśli projekt jest przewidziany dla 10 osób na okres 10 miesięcy
    to znaczy że jedna osoba jest w stanie wykonać go w miesiąc.

    Pozdrawiam FOX

  • 10. Data: 2005-07-14 15:03:46
    Od: "kantor" <k...@z...olsztyn.pl>

    Użytkownik "FOX" <u...@c...xx> napisał w wiadomości

    > Ogólnie wg. szefa Dilbert-a
    > jeśli projekt jest przewidziany dla 10 osób na okres 10 miesięcy
    > to znaczy że jedna osoba jest w stanie wykonać go w miesiąc.

    I najlepiej charytatywnie... :)

    Pozdrawiam
    kantor