PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaki adres email?

  • 1. Data: 2008-06-22 15:37:16
    Temat: jaki adres email?
    Od: kabum <r...@g...com>

    No rozumiem :)
    Teraz zauwazylem tez tendencje do nowych adresow np
    n...@p...pl
    A co myslicie o takim zapisie dla Jana Kowalskiego:
    k...@p...pl? Czy krotszy adres jest wygodniejszy i wazniejszy
    czy to nie ma roznicy?

  • 2. Data: 2008-06-23 05:09:32
    Temat: Re: jaki adres email?
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Teraz zauwazylem tez tendencje do nowych adresow np
    > n...@p...pl
    > A co myslicie o takim zapisie dla Jana Kowalskiego:
> [...]

    W kilku firmach udało mi sie pracować, na ogół każda dostarczała
    możliwość wymiany informacji pomiędzy pracownikami w formie
    elektronicznej. I na ogół zasadą było:
    * imię przed nazwiskiem
    * często ograniczenie nazwy do 8 znaków
    * wybranie najlepszej formy identyfikującej osobę (żeby było łatwo na
    podstawie adresu zidentyfikować kto napisał)

    I tak : jkowalski@, jan.kowalski@ były najczesciej stosowane. Ale
    zdarzyła się też firma, w której oraniczano nicka o 8 znaków, wybierno
    pierwsze 3 litery z imienia i dopełnienie z nazwiska, tak tutaj
    jankowal@ (a uzasadnienie było że samo nazwisko może nie wskazywać
    bezpośrednio na osobę, że warto dać ten identyfikator imienny)

    A sama długość adresu mailowego? Tak naprawdę nie ma znaczenia. Bo jak
    ktoś chce napisać do ciebie list, to nie ma znaczenia czy mieszkasz na
    ulicy osy 5 czy też np Alei Użytkowników Pokonanych Przez Szkodników 3650.
    Ktoś chce napisać i wybiera adres z książki. Podmiotem nie jest twój
    adres tylko ty :)

  • 3. Data: 2008-06-23 06:44:43
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > ulicy osy 5 czy też np Alei Użytkowników Pokonanych Przez Szkodników 3650.
    > Ktoś chce napisać i wybiera adres z książki. Podmiotem nie jest twój

    No to rada ode mnie:

    Schemat i...@f...pl jest najczęściej stosowany, a jeśli nawet
    firma stosuje inny, to często są porobione aliasy tego typu - zatem przy
    takim schemacie jest zdecydowanie największa szansa, że ktoś, kto *nie*
    zna adresu mailowego danej osoby, a tylko jej imię i nazwisko, zdoła do
    niej dotrzeć.

    Mało kto natomiast jest w stanie zgadnąć, że ktoś ma adres w formacie
    jankowal@, czy np. v...@m...com (z niewiadomych dla mnie
    przyczyn polscy rekruterzy z Microsoftu mają właśnie takie adresy) - a
    jeśli mało kto jest w stanie zgadnąć, to obniża się szansa na nawiązanie
    współpracy z daną osobą.

    Jeśli zaś chodzi o adresy prywatne, to obowiązuje to co powyżej + ważny
    jest też dostawca. Spośród darmowych standardem jest obecnie Gmail.com -
    do tego stopnia, że znając tylko imię i nazwisko z reguły się strzela
    adres i...@g...com (tutaj względnie też bez kropki:
    i...@g...com).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-06-23 07:34:17
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "Any User" <u...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > przyczyn polscy rekruterzy z Microsoftu mają właśnie takie adresy) - a
    > jeśli mało kto jest w stanie zgadnąć, to obniża się szansa na nawiązanie

    To moze byc celowe - nie chca, zeby ktos sie zglaszal do konkretnej osoby
    polprywatnie i bezposrednio, tylko zeby wszystko przeszlo przez sekretariat
    i zeby bylo wiadomo, co sie dzieje. Widywalam taka paranoje mailowa w
    firmach, czasem uzasadniona, czasem nie.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 5. Data: 2008-06-23 08:19:30
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > i zeby bylo wiadomo, co sie dzieje. Widywalam taka paranoje mailowa w
    > firmach, czasem uzasadniona, czasem nie.

    Trudno powiedzieć, np. Ewa Targos <v...@m...com> kontaktuje
    się z ludźmi bezpośrednio i również bezpośrednio można pisać do niej.

  • 6. Data: 2008-06-23 09:48:28
    Od: Robert Jaskula <_rathi_@_wp_._pl_>

    Any User pisze:
> [...]
    > jest też dostawca. Spośród darmowych standardem jest obecnie Gmail.com -
    > do tego stopnia, że znając tylko imię i nazwisko z reguły się strzela

    Kropki w adresie na Gmailu nie maja znaczenia. Nazwa konta to
    i...@g...com.
    i...@g...com to nadal to samo konto.
    Przynajmniej tak bylo jak zakladalem konto kilka lat temu.

    PS.
    Dodam, ze mozna sobie tworzyc "aliasy" przez dodanie znaku '+'.
    Np. I...@g...com. I podawac taki "alias" w
    formularzach rejestracyjnych do roznych portali/for/gier/itp. Niestety,
    czesto formularze nie przyjmuja znaku '+' w adresie : (
    --
    Robert Jaskula

  • 7. Data: 2008-06-23 21:30:23
    Od: Zbylut <Z...@n...zzz>

    W artykule <g3nemr$g49$1@inews.gazeta.pl> grom@x napisal(a):

    > elektronicznej. I na ogół zasadą było:
    > ahd_analyst c d Desktop _marcin p pro r s scripts this u często ograniczenie nazwy
    do 8 znaków

    zna ktoś uzasadnienie tej głupoty? IMHO imie.nazwisko to najlepszy
    system zarówno do maili prywatnych jak i służbowych.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 8. Data: 2008-06-23 21:38:38
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 23 Jun 2008 07:09:32 +0200, "grom@x"
    <gromax@_USUN_.interia.pl> wrote:

    >A sama długość adresu mailowego? Tak naprawdę nie ma znaczenia.

    Jasne. O ile nie trzeba go przedyktować przez telefon (a SMTP jakoś
    nie jest na tyle sprytny, żeby poradzić sobie z literówkami).

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 9. Data: 2008-07-04 19:56:20
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Any User na pl.praca.dyskusje:
    > Mało kto natomiast jest w stanie zgadnąć, że ktoś ma adres w formacie
    > jankowal@, czy np. v...@m...com (z niewiadomych dla mnie
    > przyczyn polscy rekruterzy z Microsoftu mają właśnie takie adresy) - a

    V od Vendor. To nie są pracownicy MSFT.

> [...]
    > jest też dostawca. Spośród darmowych standardem jest obecnie Gmail.com -
    > do tego stopnia, że znając tylko imię i nazwisko z reguły się strzela

    śmieszne. 10 mln vs 250 mln kont na Yahoo i podomnie MSFT.

    --
    Ziemek

  • 10. Data: 2008-07-04 21:34:02
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 4 Jul 2008 19:56:20 +0000 (UTC), Ziemek Borowski
    <z...@Z...Waw.PL> wrote:

    >śmieszne. 10 mln vs 250 mln kont na Yahoo i podomnie MSFT.

    Jakie 10 mln? W kwietniu było dziesięć razy tyle, jakim cudem tak
    nagle tak strasznie się skurczyło?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com