PracaGrupypl.praca.dyskusje › niewykorzystany urlop

  • 1. Data: 2008-06-05 17:33:32
    Temat: Re: niewykorzystany urlop
    Od: Majka <b...@a...pl>

    nazgul pisze:

    > czy urlop który nie wykorzystałam w jednej firmie, mogę wykorzystac w
    > nowej do której się przenoszę? Czy niewykorzystany urlop wykorzystac w
    > okresie wypowiedzenia? Jak to wygląda?

    Stara firma musi Ci zapłacić jeśli nie wykorzystałeś, w nowej Ci leci
    urlop dalej...

  • 2. Data: 2008-06-05 18:09:22
    Temat: niewykorzystany urlop
    Od: nazgul <x...@w...pl>

  • 3. Data: 2008-06-05 18:31:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.ucafdwtv0xs4p6@gateway-laptop.echostar.pl nazgul
    <x...@w...pl> pisze:

    > czy urlop który nie wykorzystałam w jednej firmie, mogę wykorzystac w
    > nowej do której się przenoszę?
    Nie.

    > Czy niewykorzystany urlop wykorzystac w okresie wypowiedzenia?
    > Jak to wygląda?
    Wygląda tak, że to nie od ciebie zależy.
    Pracodawca może ci udzielić w okresie wypowiedzenia urlopu na twój wniosek,
    ale nie musi (wóczas zapłaci ekwiwalent).
    Może też być odwrotnie - wyśle cię na urlop chociaż ty o niego nie
    wnioskujesz, żeby ci nie płacić ekwiwalentu.
    Pracownik ma możliwość znacznego zwiększenia swojego wpływu na ten stan
    rzeczy umiejętnie wykorzystując zwolnienie lekarskie.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-06-06 06:37:14
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czy urlop który nie wykorzystałam w jednej firmie, mogę wykorzystac w
    > nowej do której się przenoszę? Czy niewykorzystany urlop wykorzystac w
    > okresie wypowiedzenia? Jak to wygląda?

    Pozwolę sobie na podpięcie się do tematu.
    Ile czasu pracodawca ma na wypłacenie ekwiwalentu za zaległy urlop po
    odejściu z pracy za porozumieniem stron ?
    Czekam już 2 miesiące...
    Pieniążki dostawałem przelewem na konto, więc chyba dalej przelew jest
    możliwy.
    Telefonowałem tydzień temu i usłyszałem "Przepraszam - zapomniałam, w tym
    tygodniu napewno"
    Oczywiście na świadectwie pracy jest, że otrzymałem ekwiwalent za urlop.....
    Świadectwo pracy otrzymałem misiąc po odejściu i opatrzyłem je stosowną datą
    odbioru.
    Już do PIP czy dać im jeszcze trochę czasu ?
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 5. Data: 2008-06-06 10:56:47
    Od: Birka <n...@n...pl>

    WOJO pisze:
> [...]
    > odbioru.
    > Już do PIP czy dać im jeszcze trochę czasu ?

    Oj to długo czekasz za kasą. Oni jak dają Ci świadectwo to musisz być
    już z nimi rozliczony.

  • 6. Data: 2008-06-06 13:14:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g2am1a$86k$1@atlantis.news.neostrada.pl WOJO
    <s...@a...unknown.hehe> pisze:

    > Pozwolę sobie na podpięcie się do tematu.
    > Ile czasu pracodawca ma na wypłacenie ekwiwalentu za zaległy urlop po
    > odejściu z pracy za porozumieniem stron ?
    Nic.

    > Czekam już 2 miesiące...
    Nadzwyczajna cierpliwość... ;)
    A może to nie jest cierpliwość?

    > Oczywiście na świadectwie pracy jest, że otrzymałem ekwiwalent za
    > urlop..... Świadectwo pracy otrzymałem misiąc po odejściu i opatrzyłem
    > je stosowną datą odbioru.
    Zatem poswiadczyłeś nieprawdę.
    Świadectwo pracy pracodawca wydaje w dniu rozwiązania stosunku pracy
    bezpośrednio pracownikowi albo osobie upoważnionej pisemnie przez
    pracownika. Jeśli jest to niemożliwe to ma 7 dni na przesłanie lub
    dostarczenie w inny sposób.
    Informacja o sposobie realizacji uprawnień urlopowych to obligatoryjna część
    świadectwa pracy, tak więc w momencie jego otrzymania sprawy te muszą być
    załatwione.

    > Już do PIP czy dać im jeszcze trochę czasu ?
    Jak chcesz, to czekaj. Roszczenia ze stosunku pracy przedawniają się po 3
    latach, masz więc trochę czasu.
    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-06-06 13:17:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    Aha, jeszcze źródło:

    Rozporządzenie MPiPS z 15.5.1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa
    pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. Nr 60, poz.
    282 z późn. zm)
    ost. zmiana: Dz.U. 2003, Nr 230, poz. 2289, obowiązuje od: 1.1.2004 r.
    http://42.pl/u/GSH

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-06-06 18:51:03
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > Nr 60, poz. 282 z późn. zm)
    > ost. zmiana: Dz.U. 2003, Nr 230, poz. 2289, obowiązuje od: 1.1.2004 r.

    Dziękuję bardzo !
    Pozdrawiam !
    WOJO