PracaGrupypl.praca.dyskusje › nieporozumienie stron

  • 1. Data: 2003-08-14 19:34:27
    Temat: nieporozumienie stron
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    Witam,
    pisze w imieniu znajomej, ktora chce sie zwolnic z pracy na mocy
    porozumienia stron z dniem 31.08.03. Szef nie chce sie na to zgodzic,
    tlumaczac iz jest czas urlopowy i nie bedzie mial obsady, w zwiazku z tym
    nakazuje jej prace do 31.09.03. Nadmieniam iz kolezanka faktyczny okres
    wypowiedzenia (z ktorego rezygnuje) ma 3 miesiace, wypowiedzenie zlozyla
    dzis tj. 14.08.03. Czy szef moze jej nie zwolnic? Co jesli ona sie uprze i
    po dniu 31.08.03 nie stawi sie do pracy?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Magda

  • 2. Data: 2003-08-15 08:41:03
    Temat: Re: nieporozumienie stron
    Od: Dziadek Mróz <d...@n...invalid>

> [...]
    >dzis tj. 14.08.03. Czy szef moze jej nie zwolnic? Co jesli ona sie uprze i
    >po dniu 31.08.03 nie stawi sie do pracy?
    Umowę zawierają dwie stony, okres wypowiedzenia też jest dla obu stron
    i konsekwencje zerwania mniej więcej te same

    --
    Możesz się u mnie spowiadać

  • 3. Data: 2003-08-17 17:56:16
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > dzis tj. 14.08.03. Czy szef moze jej nie zwolnic? Co jesli ona sie uprze i
    > po dniu 31.08.03 nie stawi sie do pracy?

    Nie rób zasłony dymnej że piszesz w imieniu koleżanki, piszesz w swoim imieniu.
    Jeżeli szef nie zgodził się na rozwiązanie umowy na mocy porozumienia stron z
    ostatnim dnie sierpnia to trzeba nadal pracować i wystąpić jeszcze raz ze
    zwolnieniem na mocy porozumienia stron proponując termin zwolnienia wrzesień,
    zresztą to samo może zrobić i Twój szef. Złożone wypowiedzenie (to które
    złozyłaś 14.08 ) biegnie od 01.09 i kończy się z ostatnim dniem listopada,ale
    można do pracodawcy wystąpić z wnioskiem o skrócenie terminu wypowiedzenia i
    jezeli się zgodzi to odejdziesz z pracy wcześniej.Jeżeli do pracy nie zgłosisz
    się po 31.08 będzie to porzucenie pracy i mogą Cię spodkać przykre konsekwencje
    np. finansowe i będzie miała w świadectwie pracy napisane porzucenie
    pracy .Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-08-18 05:37:07
    Od: r...@r...pl

> [...]
    > porozumienia stron z dniem 31.08.03. Szef nie chce sie na to zgodzic,
    > tlumaczac iz jest czas urlopowy i nie bedzie mial obsady, w zwiazku z tym
    POROZUMIENIE stron. porozumienie, to wyraz kluczowy.
    Szef nie chce rezygnowac z praconwika w ciagu 2 tygodni, a proponuje
    rozstac sie w ciagu 6ciu. Biorac pod uwage, ze okres wypowiedzenia
    dla Twojej kolezanki wynosi 3 miesiace i to liczac od za 2 tygodnie
    (czyli z punktu widzenia dnia dzisiejszego - 15 tygodni), to szef
    najwyrazniej _stara sie_ _porozumiec_, zreszta podajac calkiem dorzeczne
    argumenty.

    Jesli 14.08 kolezanka zlozyla _wypowiedzenie_ to biegnie ono od 1.09 i trwa
    do 30.11.
    Porozumienie stron nie jest wypowiedzeniem, nie jest jednostronna deklaracja
    checi zaprzestania prac!!!

    Jesli kolezanka przestanie przychodzic do pracy 1.09, to bedzie to porzucenie
    pracy i szef bedzie ja mogl wyrzucic z pracy bez wypowiedzenia za ciezkie
    narszenie obowiazkow pracowniczych. A to oznacza bardzo brzydkie swiadectwo
    pracy.
    Niemniej glowy nikt jej za to nie urwie.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

  • 5. Data: 2003-08-18 10:41:24
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    MagdaK. <z...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > dzis tj. 14.08.03. Czy szef moze jej nie zwolnic? Co jesli ona sie uprze i
    > po dniu 31.08.03 nie stawi sie do pracy?

    Jeśli koleżanka chce się zwolnić za porozumieniem stron, zaś firma (czyli
    szef) się na to nie zgadza, to znaczy, że nie dochodzi do rozwiązania umowy
    za porozumieniem stron i koleżanka jest nadal pracownikiem. Jak się nie
    stawi do pracy, to szef może to potraktować jako cięzkie naruszenie
    obowiązków pracownika i zwolnić dyscyplinarnie. Zdecydowanie odradzam !

    Poza tym nie rozumiem - czy koleżanka złożyła wypowiedzenie, czy chce odejść
    za porozumieniem stron - bo raz piszesz tak, a raz inaczej - a to zasadnicza
    różnica.

  • 6. Data: 2003-08-18 15:29:32
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    Witam

    > Nie rób zasłony dymnej że piszesz w imieniu koleżanki, piszesz w swoim
    imieniu.

    To nie jest zadna zaslona, pisze w imieniu kolezanki, a poza tym to nie wiem
    dlaczego mialabym nie zapytac wprost jesli tyczyloby sie to mnie, tylko
    owijalabym w bawelne? ;)

    Dzieki za zainteresowanie i odpowiedz.
    Magda

  • 7. Data: 2003-08-18 15:31:49
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    Witam,
    dziekiuje wszystkim za zaangazowanie w sprawe, juz mamy jasnosc.
    Serdecznie pozdrawiam.
    Magda