PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kapitał początkowy - kopia świadectwa pracy

  • 1. Data: 2003-08-14 15:00:44
    Temat: Kapitał początkowy - kopia świadectwa pracy
    Od: "KaeL" <e...@W...onet.pl>

    Witam ponownie,

    Temat kapitału już się przewijał, ale chyba nie w świetle kosztów.
    Czy oddaliście swoje świadectwa, wierząc (bezgranicznie?) że ZUS Wam je zwróci
    (kiedy?)?
    Mam coś koło siedmiu świadectw pracy. Niektóre mają ponad jedną stronę.
    Notariusz powiedział mi 7.32 zł za stronę. To ja się teraz na prawdę
    zastanawiam, czy robić ich notarialne odpisy - czy też jednak dać je temu
    ZUSowi...

    A Wy co zrobiliście?

    Zatroskany KaeL

  • 2. Data: 2003-08-15 20:29:04
    Temat: Re: Kapitał początkowy - kopia świadectwa pracy
    Od: "Ewa" <b...@w...pl>

    zus wymaga tylko orginalnych swiaectw. zrob sobie kopie i potwierdź za
    zgodność w jakimś urzedzie lub u kadrowej. a rp-7 masz?

  • 3. Data: 2003-08-18 07:24:54
    Od: "" <e...@p...onet.pl>

    > zus wymaga tylko orginalnych swiaectw.  zrob sobie kopie i potwierdź za
    > zgodność w jakimś urzedzie lub u kadrowej. a rp-7 masz?
    Nie żartuj, na prawdę potwierdzą mi te kopie w urzędzie za darmo? Czy ktoś od
    Was to wypróbował? W kadrowe też raczej nie wierzę - żadko która spotkana w
    moim życiu była życzliwa. Tak jakoś wyszło.
    A RP-7 oczywiście mam.
    KaeL

  • 4. Data: 2003-08-18 14:04:27
    Od: "" <e...@p...onet.pl>

    > zrob sobie kopie i potwierdź za
    > zgodność w jakimś urzedzie lub u kadrowej.
    A może tak po prostu wystąpić do wszystkich poprzednih pracodawców o ponowne
    wypisanie świadectwa pracy?
    Zrobią to bezpłatnie?
    Z mojej strony wtedy byłby to tylko koszt wysłania faksu...

    sknerowaty KaeL

  • 5. Data: 2003-08-18 18:43:47
    Od: Tomek Dzięcioł <d...@p...ze.spamem.interia.pl.>

    Zdaje się przecież, że jeśli posiadasz zaświadczenie RP-7 to z tego miejsca
    pracy do obliczenia kapitału początkowego nie jest ci potrzebne świadectwo
    pracy. Przecież RP-7 to zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu i
    wszystkie potrzebne ZUS-owi informacje zawiera.
    Takie informacje też udziela sam ZUS(przynajmniej jeden z jego oddziałów)

    Pozdrawiam
    Wanda

    :

    Tomek Dzięcioł

  • 6. Data: 2003-08-19 14:24:21
    Od: "KaeL" <e...@W...onet.pl>

> [...]
    > wszystkie potrzebne ZUS-owi informacje zawiera.
    > Takie informacje też udziela sam ZUS(przynajmniej jeden z jego oddziałów)
    Nie mów!
    I moje kadry i jakaś tam ulotka Allianz sa co do tego zgodne: potrzebne sa
    _oryginały_ świadectw pracy.
    Kurcze, czy można to jakoś sprawdzić?

    KaeL

  • 7. Data: 2003-08-19 22:00:12
    Od: Tomek Dzięcioł <d...@p...ze.spamem.interia.pl.>

    > Kurcze, czy można to jakoś sprawdzić?
    najlepiej po prostu zadzwonić do oddziału ZUS (jest wyodrębniony dział który
    zajmuje sie tylko kapitałem początkowym) do którego zakład pracy będzie
    oddawał te dokumenty.

    Pozdrawiam
    Wanda

  • 8. Data: 2003-08-26 15:59:31
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "KaeL" <e...@W...onet.pl> wrote in message

    > A Wy co zrobiliście?
    >
    > Zatroskany KaeL

    Lej na to stary :-)

    Masz zamiar dozyc 70-tki ? Gratuluje optymizmu ... :-)
    Ktos Ci zagwarantowal ze miedzyczasie nie trafi sie Hausner model no 2 i nie
    podniesie do 80-ciu ?

    Jak masz ochote biegac za przeschla marchewka na sznurku - to powodzenia
    zycze :-)

    Tzn - nie odczytaj mnie zle - ja swoje papiry wysle - ale raczej w
    charakterze losu totolotka :-)

  • 9. Data: 2003-08-28 07:48:20
    Od: "Kapitalista początkowy" <a...@W...pl>

    > Hej, właśnie wróciłem z ZUSu. Będąc już po raz drugi odesłanym, zabrałem ze
    sobą wszystkie kwity. Byłem gotów ZOSTAWIĆ IM TE ORYGINAŁY ŚWIADECTW PRACY,
    licząc że jednak oddadzą je z powrotem, ale teraz pani zażadała ...
    zaświadczenia z Urzędu Pracy (jako że kiedyś byłem krótko bezrobotny) z
    podaniem wysokości pobranego zasiłku... Trzymaj się chłopie!