PracaGrupypl.praca.dyskusje › netto a brutto na wlasnej dzialnosci

  • 11. Data: 2008-05-12 18:54:08
    Temat: Re: netto a brutto na wlasnej dzialnosci
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-12, szaku <...@s...pl> wrote:
    > Witam, dostalem ciekawa oferte pracy ale na wlasnej dzialanosci. Znam
    > wszystkie za i przeciw, nie wiem tylko jak dokladnie poloczyic
    > wynagrodzenie. Ja rozumiem to tak, jesli zle to prosze o korekte.
    >
    > Kwota brutto 6000.
    >
    > 0.78% x 6000? = 4680

    Ty tak chcesz VAT liczyć? 6000/1.22 oraz oczywiście zaokrąglanie odpowiednio
    do pełnych złotówek (zgodnie z przepisami).

    > od tej kwoty odliczam 19% podatku liniowego?
    > 4680 * 0.81 = 3790

    Nie. Od tej kwoty netto (netto = bez VAT) odejmujesz ubezpieczenie
    społeczne, koszty (księgowego!) i liczysz podstawę opodatkowania.
    Od tego co masz zapłacić odejmujesz jeszcze odpowiednią część składki
    zdrowotnej i dopiero to jest Twoja pensja.

    > Dobrze to policzylem??

    No nie bardzo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2008-05-12 19:09:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-12, glos <g...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > precyzyjniej - wieksza czesc skladki na ubezp zdrowotne (7.75%).
    > Pozostala czesc skladki na ubezp zdrowotne (1.25%) finansuje sie ze
    > srodkow wlasnych, choc zapewne mozna ja wrzucic w koszty.

    Ała... :/

    ---------------
    Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych

    [...]

    Art. 23
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    [...]

    58) składek na ubezpieczenie zdrowotne, opłaconych w roku podatkowym
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    przez podatnika zgodnie z przepisami o świadczeniach opieki zdrowotnej
    finansowanych ze środków publicznych,
    ---------------

    !

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2008-05-13 18:58:08
    Od: szaku <...@s...pl>

    mihau pisze:
    > a z ciekawości spytam: jaka jest twoja branża?

    Grafik a czemu pytasz?

    pzdr

  • 14. Data: 2008-05-13 19:00:02
    Od: szaku <...@s...pl>

    szaku pisze:
> [...]
    >
    > od tej kwoty odliczam 19% podatku liniowego?
    >
    > 4680 * 0.81 = 3790
    >
    > i od tej kwoty 3790 place jeszcze zus i to co mi zostaje to moja

    Chcialbym w tym poscie podziekowac wszystkim za pomoc bardzo mi pomogliscie.
    Powiedzialem ile chce teraz czekam na odpowiedz:)
    Musze teraz sie jeszcze dowiedziec jak to jest z dofinansoanie z unii
    dla tych co otwieraja firme... musze byc zaresjestrowany jako
    bezrobotny? Czy bedac teraz zatrudniony na umowe o prace moge zaczac
    otwierac firme i ubiegać się o dotację ??

    pzdr

  • 15. Data: 2008-05-13 20:57:51
    Od: "pawel" <p...@g...pl>

    Użytkownik "szaku" <...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tych co otwieraja firme... musze byc zaresjestrowany jako bezrobotny? Czy
    > bedac teraz zatrudniony na umowe o prace moge zaczac otwierac firme i

    Jakbyś dowiedział się coś w tym temacie to możesz pochwalić się na grupie.
    Mnie też sprawa ta będzie dotyczyła - za ok. 1,5 miesiąca.

  • 16. Data: 2008-05-14 00:33:57
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 13, 8:58 pm, szaku <o...@s...pl> wrote:

    > Grafik a czemu pytasz?

    z ciekawości :)
    a zatem większość sprzętu komputerowego w koszta. software również - w
    końcu taki photoshop chociażby to kupa kasy. z drugiej strony, jeśli
    dotychczas robiłeś na sofcie pracodawcy, czekają cię potężne
    wydatki...

    aha, pojedynczego zakupu powyżej 3,5k PLN netto (o ile pamiętam) nie
    możesz od razu wpuścić w koszta. ustawa wymaga by rozłożyć na raty i
    wciągać po kawałku co okres rozliczeniowy (tzw. amortyzacja).
    szczegółów nie znam.

    --
    mihau

  • 17. Data: 2008-05-14 11:02:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Mon, 12 May 2008 18:46:00 +0200, szaku <...@s...pl>
    zakodowal:

> [...]
    >wszystkie za i przeciw, nie wiem tylko jak dokladnie poloczyic
    >wynagrodzenie. Ja rozumiem to tak, jesli zle to prosze o korekte.

    To chodzi o VAT?
    To wtedy 6000/1.22=4918

    >od tej kwoty odliczam 19% podatku liniowego?
    >
    >4680 * 0.81 = 3790

    Nie. Odejmujesz koszty. Księgową (której zadajesz właśnie takie
    pytania), ZUSy i inne koszty.

    I zapominasz o KP - urlop, chorobowe sobie sam płacisz itd. IMO żeby
    fakturka była lepsza dla pracownika niż UoP to musi być 2x wyższa
    (brutto na UoP i netto na fakturze)
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 18. Data: 2008-05-14 16:15:29
    Od: szaku <...@s...pl>

    mihau pisze:

> [...]
    > możesz od razu wpuścić w koszta. ustawa wymaga by rozłożyć na raty i
    > wciągać po kawałku co okres rozliczeniowy (tzw. amortyzacja).

    Wiec kombinuje tak zeby zdazyc zarejestrowac sie jako bezrobotny dostac
    dotacje z unii i pojsc do nowej pracy.
    Bedzie cholernie trudno zgrac to w czasie...

    pzdr

  • 19. Data: 2008-05-14 16:16:50
    Od: szaku <...@s...pl>

    pawel pisze:
    > Użytkownik "szaku" <...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jakbyś dowiedział się coś w tym temacie to możesz pochwalić się na grupie.
    > Mnie też sprawa ta będzie dotyczyła - za ok. 1,5 miesiąca.

    Z tego co wiem wystarczy 1 dzien byc bezrobotnym zeby sie o to ubiegac.
    W moim przypadku to jest rozstaje sie z moja firma od razu zglaszam sie
    jako ebzrobotny skladam wniosek ( mam takowy, ktory dostal juz dotacje w
    tej samej branzy) na odpowiedz ponoc czeka sie 2 tygodnie i po niecalym
    miesiacu mam dotacje firme i moge isc do innej firmy;)

    pzdr