PracaGrupypl.praca.dyskusje › nauka języków obcych

  • 1. Data: 2003-06-08 01:23:55
    Temat: nauka języków obcych
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    Witam!
    może trochę OT, ale pl.soc.edukacja raczej na wymarciu zatem piszę
    tutaj, bo trochę ludzi się przewija. Zresztą temat można podciągnąć do
    podnoszenia kwalifikacji zawodowych no nie? :-)
    Chciałbym w ok. pół roku przygotować się do zdobycia certyfikatu
    (konkretnie Zertifikat Deutsch) i mam ogólne pytanie. W jaki sposób
    efektywnie uczyć się języków obcych? Ja słyszałem o tych
    możliwościach:
    - oglądanie obojęzycznych kanałów tv,
    - słuchanie piosenek
    - zakup dobrych książek do nauki języka (jakieś godne polecenia?)
    - programów komputerowych (jak wyżej)
    - czytanie obcojęzycznych grup dyskusyjnych i prasy w sieci (opornie
    mi to idzie)
    - nauka "przez internet" - czytałem kiedyś o czymś w rodzaju pomocy ze
    strony osób z różnych krajów, na zasadzie ja ci pomogę w nauce swojego
    języka, ty zaś pomóż mi z twoim językiem. Niestety nie pamiętam, gdzie
    to można znaleźć w sieci, ktoś wie?
    - http://www.nauka.pl/index.php/id=index/dept=38/cath=
    309
    - może ktoś zna jakieś wortale, albo przydatne strony www z testami
    itp.?

    Chodzi mi o to, żeby zredukować koszty (prywatne lekcje są drogie) i
    osłuchać się z językiem. Nie chodzi mi tylko o papierek, ale i o
    _nauczenie_ się języków (oprócz niemieckiego, również angielski, ale z
    ang. certyfikat nie jest mi potrzebny). Ktoś zna jakieś inne metody
    nauki oprócz tych wymienionych powyżej?
    pozdrawiam
    Bremse

  • 2. Data: 2003-06-08 05:37:20
    Temat: Re: nauka języków obcych
    Od: "db501" <d...@t...net>

    Elektroniczny podreczny slownik z wymowa. Ale koniecznie taki co tlumaczy
    angielskie/niemieckie wyrazy uzywajac angielskich/niemieckich definicji i
    synonimow.
    Na przyklad do angielskiego ten jest bardzo dobry:
    http://www.dealtime.com/xPF-Franklin_LM_6000B
    Chodzi o szybkie tlumaczenie bez uzywania polskiego.

  • 3. Data: 2003-06-08 09:06:37
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    A nie myslales o kursie jezykowym? W semestrze wydasz tyle samo co poszloby
    na ksiazki i prase, a przy profilowanym kursie dowiesz sie dokladnie tego co
    powinienes wiedziec przed egzaminem, no i bedziesz mial szanse sprawdzic jak
    ci idzie.

    Generalnie powiem tak: gazety, radio i telewizja pomagaja, ale do egzaminu
    Cie nie przygotuja. Tu nauka wyglada troszeczke inaczej. Jak chcesz to robic
    sam to zorganizuj sobie ksiazki (zacznij od biblioteki, po co od razu
    wydawac kase), poszukaj testow. Ksiazek szukaj z kasetami, zeby sie obeznac
    z wymowa. No i potrzebny Ci bedzie dobry slownik.

    Oszczedzanie oszczedzaniem, ale powienienes miec kogos, z kim raz na jakis
    czas bedziesz mogl usiasc i omowic rzeczy, ktorych nie rozumiesz. Ot
    chociazby jedna prywatna lekcja miesiecznie.

    Zajrzyj tez na
    http://german.about.com/mbody.htm
    (lekcje niemieckiego, ale wykladowy angielski)

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 4. Data: 2003-06-08 11:27:57
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >A nie myslales o kursie jezykowym?

    Myślałem, tylko że w wakacje będę przebywał raczej w małych
    miejscowościach, zatem wakacyjny kurs odpada. Poszukam czegoś co
    zaczyna się w październiku. Ale z tego co wiem "trochę" to będzie
    kosztować.

    >W semestrze wydasz tyle samo co poszloby
    >na ksiazki i prase,

    Trochę nowych książek i tak muszę kupić, a co do prasy to mam sieć,
    ewentualnie muszę spr. co należy zrobić żeby zapisac się do
    niemieckiej biblioteki. Poza tym czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego
    np. w takim Frankfurcie/O nie ma kiosków? Prasę widziałem w dwóch
    supermarketach, tak jest w całych Niemczech?

    > a przy profilowanym kursie dowiesz sie dokladnie tego co
    >powinienes wiedziec przed egzaminem, no i bedziesz mial szanse sprawdzic jak
    >ci idzie.

    Chyba masz rację

> [...]
    >sam to zorganizuj sobie ksiazki (zacznij od biblioteki, po co od razu

    Z tego co się zorientowałem, to w bibliotekach, do których mam dostęp
    nie ma pozycji przeznaczonych do nauki języka. Co do przygotowania do
    egzaminu, to certyfikat jest mi potrzebny niejako "przy okazji",
    głównym celem jest nauczenie się języka na tyle, by porozumiewac się w
    miarę swobodnie.

    > poszukaj testow. Ksiazek szukaj z kasetami, zeby sie obeznac
    >z wymowa.

    Możesz jakies polecić?

    > No i potrzebny Ci bedzie dobry slownik.

    Ktoś zna jakiś dobry (de-de), coś w rodzaju angielskiego Oxford
    Wordpower (chyba tak się zwie, taki niebieski, angielsko-angielski)

> [...]
    >
    >Zajrzyj tez na
    >http://german.about.com/mbody.htm
    >(lekcje niemieckiego, ale wykladowy angielski)

    dzięki, wygląda ciekawie

    Ktoś ma jeszcze jakieś uwagi/propozycje?
    pozdrawiam
    Bremse

  • 5. Data: 2003-06-08 12:14:07
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > Możesz jakies polecić?

    Mimo szczerych checi - niestety, niemiecki to nie moja dzialka:((
    Najlepiej by bylo, gdybys sie wybral do ksiegarni jezykowej (jesli masz taka
    mozliwosc; jak nie mozesz osobiscie to poszukaj w sieci) - tam sa ludzie,
    ktorzy sie na tym znaja, przy okazji mozesz sobie podreczniki obejrzec i
    porownac.

    Znalazlam jeszcze jeden fajny adres:
    http://www.goethe.de/ms/war/poibib.htm

    moze tam Ci cos podpowiedza.

    Aga

  • 6. Data: 2003-06-09 08:43:52
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał(a):

    > Witam!

    A na jakim poziomie znasz teraz - zero czy masz jakieś podstawy (na przykład
    nauka ze szkoły)

  • 7. Data: 2003-06-09 13:24:47
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejscowościach, zatem wakacyjny kurs odpada. Poszukam czegoś co
    > zaczyna się w październiku. Ale z tego co wiem "trochę" to będzie
    [ciach]
    > Ktoś ma jeszcze jakieś uwagi/propozycje?

    Nie wiem, czy to coś pomoże i czy w ogóle coś takiego jeszcze jest. Parę lat
    temu można było wziąć z Konsulatu Austriackiego wniosek o przyznanie
    stypendium = cztertygodniowej nauki w Austrii. Wypełniało się go oczywiście
    odpowiednio wcześnie, przed wakacjami, bo to "kursy" wakacyjne były,
    składało i czekało na decyzję. Mało kto o tym wiedział i mało osób z Polski
    jeździło :( Miało się tam zapewnione mieszkanie, stypendium, czyli
    pieniądze, które w zupełności wystarczały na pobyt tam (opłacało się to
    mieszkanie samemu, wyżywienie też), no i nauka... wcześniej krótki teścik w
    celu przydzielenia do określonej grupy...
    To była chyba oferta tylko dla studentów, nie wiem, ale można się
    zorientować...
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 8. Data: 2003-06-12 11:49:33
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >A na jakim poziomie znasz teraz - zero czy masz jakieś podstawy (na przykład
    >nauka ze szkoły)

    Doświadczenia tylko ze szkoły (podstawówka i ogólniak)

  • 9. Data: 2003-06-12 12:12:42
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

> [...]
    >stypendium = cztertygodniowej nauki w Austrii. Wypełniało się go oczywiście
    >odpowiednio wcześnie, przed wakacjami, bo to "kursy" wakacyjne były,

    A może pamiętasz nazwę tego programu stypendialnego, a tak przy okazji
    to gdzie w sieci można znaleźć konsulat austriacki? Bo u mnie
    http://www.austria.krakow.pl/ nie działa, a wygooglować nic innego nie
    mogę.
    pozdrawiam
    Bremse

  • 10. Data: 2003-06-12 12:19:50
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > A może pamiętasz nazwę tego programu stypendialnego, a tak przy okazji
    > to gdzie w sieci można znaleźć konsulat austriacki? Bo u mnie
> [...]

    Niestety nie pamiętam jak się program nazywał :( W końcu 9 lat minęło, więc
    chyba jestem usprawiedliwiona :) Wtedy korzystałam z konsulatu austriackiego
    w Krakowie, ale tak "na żywo", nie przez Internet ;) Prowadzili oni kursy j.
    niemieckiego.
    Teraz znalazłam:
    http://www.uwoj.krakow.pl/mci/adres2.htm#austria
    tam adres email jest, to może spróbuj napisać?
    A tu jest ambasada austriacka i też email jest:
    http://www.rcie.zgora.pl/tematy/adresy/placowki.html
    Pozdrawiam
    Kasia