PracaGrupypl.praca.dyskusjenauka języków obcych › Re: nauka języków obcych
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nauka języków obcych
    Date: Sun, 08 Jun 2003 13:27:57 +0200

    >A nie myslales o kursie jezykowym?

    Myślałem, tylko że w wakacje będę przebywał raczej w małych
    miejscowościach, zatem wakacyjny kurs odpada. Poszukam czegoś co
    zaczyna się w październiku. Ale z tego co wiem "trochę" to będzie
    kosztować.

    >W semestrze wydasz tyle samo co poszloby
    >na ksiazki i prase,

    Trochę nowych książek i tak muszę kupić, a co do prasy to mam sieć,
    ewentualnie muszę spr. co należy zrobić żeby zapisac się do
    niemieckiej biblioteki. Poza tym czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego
    np. w takim Frankfurcie/O nie ma kiosków? Prasę widziałem w dwóch
    supermarketach, tak jest w całych Niemczech?

    > a przy profilowanym kursie dowiesz sie dokladnie tego co
    >powinienes wiedziec przed egzaminem, no i bedziesz mial szanse sprawdzic jak
    >ci idzie.

    Chyba masz rację

    >Generalnie powiem tak: gazety, radio i telewizja pomagaja, ale do egzaminu
    >Cie nie przygotuja. Tu nauka wyglada troszeczke inaczej. Jak chcesz to robic
    >sam to zorganizuj sobie ksiazki (zacznij od biblioteki, po co od razu
    >wydawac kase),

    Z tego co się zorientowałem, to w bibliotekach, do których mam dostęp
    nie ma pozycji przeznaczonych do nauki języka. Co do przygotowania do
    egzaminu, to certyfikat jest mi potrzebny niejako "przy okazji",
    głównym celem jest nauczenie się języka na tyle, by porozumiewac się w
    miarę swobodnie.

    > poszukaj testow. Ksiazek szukaj z kasetami, zeby sie obeznac
    >z wymowa.

    Możesz jakies polecić?

    > No i potrzebny Ci bedzie dobry slownik.

    Ktoś zna jakiś dobry (de-de), coś w rodzaju angielskiego Oxford
    Wordpower (chyba tak się zwie, taki niebieski, angielsko-angielski)

    >Oszczedzanie oszczedzaniem, ale powienienes miec kogos, z kim raz na jakis
    >czas bedziesz mogl usiasc i omowic rzeczy, ktorych nie rozumiesz. Ot
    >chociazby jedna prywatna lekcja miesiecznie.
    >
    >Zajrzyj tez na
    >http://german.about.com/mbody.htm
    >(lekcje niemieckiego, ale wykladowy angielski)

    dzięki, wygląda ciekawie

    Ktoś ma jeszcze jakieś uwagi/propozycje?
    pozdrawiam
    Bremse