PracaGrupypl.praca.dyskusje › nas, polakow jest za duzo !

  • 51. Data: 2002-11-08 08:13:50
    Temat: Re: nas, polakow jest za duzo !
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    Hej

    "news" <a...@w...pl> wrote in message news:aqenb2$mjl$1@news.tpi.pl...

    > masz posade inf. od dluzszego czasu (szacunek, gratulacje).
    > prawdopodobnie zastales gotowe rozwiazania i duzo sie juz tam nie zmienia.
    Nie

    > pamietasz moze jeszcze jak sie kompiluje kernala,
    tak robilem to wczoraj, w dodatku na embedded PC

    > albo kiedy ostatnio spatchowales sendmaila (bez urazy),
    nie pamietam, nie uzywam

    > a jak "twoja" firma przezyla nimide w zeszlym roku (masz tam 2K?) ?
    o tym tylko czytali

    [big ciach]
    wszystko opisane wykraczalo poza zwykle obowiazki admina.
    A jesli pracujesz jako admin i to robisz to albo zawalasz prace admina, albo
    pracujesz w malutkiej firmie, gdzie tego adminowania jest naprawde niewiele.

    > moje obowiazki czesto zaczynaja sie od zaplanowania topologi i
    osieciowania.
    > gdzies w srodku procesu tworzenia stawiam uslugi i patrze czy swiat widac.
    > wdrozenie softu, ustalenie regol bezpieczenstwa, hermetyzacja i ochrona
    sieci
    > to zaledwie 3/4 drogi. juz wszystko dziala, szef zadwolony.
    > kiedy ewentualnie pojawiaja sie problemy (a pojawiaja sie zawsze)
    > "inwencja" i "praca tworcza" nie raz sie przydadza...

    Tak jak pisalem - to nie jest praca admina.

    > ratowales dane z uszkodzonego volumenu (netware nie mountowal) ?
    tak,

    > pisales moze kiedys (od zera) plik .pdf (Novell System PrintDef Device
    Definition Fil) ?
    nie

    > rozsypal ci sie kiedys NDS ?
    nie

    Juz nie pamietam jak wyglada Novel - nie zeby byl zly po prostu nie uzywam.

    > nie o to mi chodzi.
    > przeciez wiadomo o co chodzi formalnie w pracy adm., zakres obowiazkow
    masz
    > w umowie o prace. biurokracje zostaw innym.

    My nie mowimy o zakresie obowiazkow, bo opisane pobieznie przezemnie
    dokumenty regulujace prace admina nie naleza bezposrednio do opisu jego
    stanowiska pracy. Ty sie z nimi ngdy nie spotakles, stad niezrozumienie.

    > chyba nie chodzi ci o robieniu backupu w regularnych odstepach czasu ? :))
    > a moze jednak o wyproznienia ?
    nie, backupy, robia sie zwykle same informujac jedynie o poprawnym wykonaniu
    lub nie, co z tym admin zrobi mam nadziej ze wiesz.

    > zgadzam sie,
    > ale jak dotad w sprawie zatrudnienia rozmawialem z kompetentnymi
    inf.-szefami,
    > bez wyjatkow. "oni" mnie zatrudniali.
    nie bo szef informatyk w zwyklej firmie nie informatycznej, zwykle podlega
    innemu szefowi i to tamten cie zatrudnia.

    > poszles krok za daleko. ja niczego takiego nie powiedzialem.

    Nie, wyciagnalem tylko wnioski z tego co powiedziales.

    > dwoch menagerow na jednego pracownika to chyba jakas patologia, czyz nie ?
    owszem, ale takie firmy dlugo nie pozyja

    > ISO 9001, ISO takie, ISO siakie...
    > rozrysuja ci kredkami diagramy, ile ruchow masz max. zrobic przy
    podcieraniu
    > sobie dupska... skontroluja stolec, czy abys nie zezarl czegos w czasie
    pracy...

    ISO xxx nie gwarantuje dobrego zarzadzania, aczkolwiek pomaga je zachowac.

    > ktos tam zawsze bedzie, chocby wlasciciel firmy - to przeciez proste.
    > nie mam utopijnych i komunistycznych wizji swiata jak to sugerowal AD...
    > umiar tylko umiar.

    czyli dyrektorem zostaje wlasciciel bo mu sie nalezy sekretarka i sluzbowa
    bryka - OK rozumiem.

    > dzieki. chyle pokornie czola. nauczaj mistrzu :) (powaga i szacunek).
    nauczam ;)

    > zalatwie sobie staz. pierwszy raz w zyciu zobacze system wspierajacy
    > podejmowanie decyzji... :P
    no i dobrze

    > wole SAP, ale dzieki za rade.
    ja tez, dlatego siedze w nim od 4 lat

    > wlasnie sie okazalo, ze 70% populacji inf., ktorzy wczoraj siedzieli w
    pracy
    > zarazila sie nowym wirusem. istota dzialania nieznanego wirusa polega
    > na synchronizacji czestotliwosc blyskow monitora z klikaniem myszki.
    > powoduje to atak epilepsji i smierc. wirus zaatakowal w poznych godz.
    > nocnych, kiedy admini siedzieli po godz. w pracy. nikt z nich nie przezyl.
    > btw. mam sznse !

    nei rozmiem tej przypowiastki ?

    > kop mnie dalej, napewno ci ulzy....

    Ja Cie nie kopie tylko nauczam :)
    aze czasami moze powiem cos zlosliwego - coz, sprawiasz wrazenie ze wiesz o
    czym mowisz jesli poruszasz sie w okolicach pctelogicznych, ale z
    zarzadzaniem i dobrze zorganizowanym dzialem IT jeszcze sie nie spotkales.
    Przy czym dzial IT to nie pan Kaziu administrator i zlota raczka.

    i pozdrawiam
    moze powoli EOT

  • 52. Data: 2002-11-08 09:10:30
    Od: "news" <a...@w...pl>

    > wszystko opisane wykraczalo poza zwykle obowiazki admina.
    > A jesli pracujesz jako admin i to robisz to albo zawalasz prace admina, albo
    > pracujesz w malutkiej firmie, gdzie tego adminowania jest naprawde niewiele.

    ostatnio pracowalem, teraz jestem bezrobotny od 8msc.
    Katowice, siec korporacyjna WAN: 5 lokalizacji (LAN), 5 proxy cache/gateway,
    1 mail s., 4 netware s., 150 hostow (ja i dwoch adm.)

    > Tak jak pisalem - to nie jest praca admina.
    pewnie tak. jestem/bylem sprzataczka.

    > My nie mowimy o zakresie obowiazkow, bo opisane pobieznie przezemnie
    > dokumenty regulujace prace admina nie naleza bezposrednio do opisu jego
    > stanowiska pracy. Ty sie z nimi ngdy nie spotakles, stad niezrozumienie.
    pewnie tak.

    > nie, backupy, robia sie zwykle same informujac jedynie o poprawnym wykonaniu
    > lub nie, co z tym admin zrobi mam nadziej ze wiesz.
    pogubilem sie. ja tu tylko sprzatam.

    > nie bo szef informatyk w zwyklej firmie nie informatycznej, zwykle podlega
    > innemu szefowi i to tamten cie zatrudnia.
    wiem co mowie. gdyby mnie szef do chaty nie podwozil moze bym nie kojarzyl.

    > Nie, wyciagnalem tylko wnioski z tego co powiedziales.
    moj blad.

    > owszem, ale takie firmy dlugo nie pozyja
    nie inaczaj.

    > ISO xxx nie gwarantuje dobrego zarzadzania, aczkolwiek pomaga je zachowac.
    aczkolwiek tak.

    > czyli dyrektorem zostaje wlasciciel bo mu sie nalezy sekretarka i sluzbowa
    > bryka - OK rozumiem.
    ja bym nie mial skrupulow.

    > nauczam ;)
    spox. mnie tez sie zdarzalo.

    > pracy
    >
    > nei rozmiem tej przypowiastki ?
    nic straconego, nie ma ustawy ze trzeba...
    (transkrypcja: najwyrazniej w Katowicach jest problem z dotaniem takiej
    _takiej_ pracy, najwyrazniej poza K. tez ciezko,
    jak nas, polakow bedzie mniej moze sie odmieni)

    > Ja Cie nie kopie tylko nauczam :)
    zrozumialem przeslanie, co bys sobie nie myslal, jestem wdzieczny :)

> [...]
    > zarzadzaniem i dobrze zorganizowanym dzialem IT jeszcze sie nie spotkales.
    > Przy czym dzial IT to nie pan Kaziu administrator i zlota raczka.
    sorry, ale traktujesz mnie jak idiote, ktory sprawia wrazenie, ze nie wie gdzie
    pracowal.
    zapewniam, cie ze rozrózniam stanowiska i wiem jaka jest ich rola,
    spotkalismy sie tylko z roznymi modelami prowadzenia firmy.

    > i pozdrawiam
    > moze powoli EOT
    SYN/ACK

    pozdrowki,
    aszek26

  • 53. Data: 2002-11-08 10:18:13
    Od: kingram <k...@N...net>

    artur dyksinski wrote:

    > Czesc
    Cześć...

    <ciach - wszystko - bo teraz wszystko już jasne...> ;o)

    Zastanawia mnie tylko i wyłącznie Twoje zgorzknienie i cynizm. Niestety
    znam wiecej ludzi takich jak ty, gardzących swoimi "pobratymcami" - w
    niemczech to nagminne - przypomina mi sie odpowiedni w wymowie żart -
    ale to już raczej na priva (nazbyt OT)...

    Twórca tego wątku jest "ofiarą" mechanizmów zachodzących w gospodarce
    wolnorynkowej. Taką samą ofiarą jak ja lub ty. Wiem - zaraz mi powiesz
    że bezrobocie wybrałeś świadomie planując sobie przedłużone wakacje +
    czas na douczenie się i uzyskanie tych kilku certyfikatów + na to
    wszystko (na ten okres 1-go roku) przez ostatnie 3 lata pracy odkładałeś
    pieniążki na sub-koncie w banku pt. "na wspaniały okres bezrobocia".

    Zastanawia mnie jeszcze parę spraw. Czy pomagała ci mamusia (finansowo -
    certyfikaty), czy masz rodzinę na utrzymaniu, a może znalazłeś
    wyrozumiałego sponsora?
    Do niemiec nie wyjechałem po to żeby stać się bogatym niemcem, ale żeby
    zdobyć doświadczenie w pracy w innym niż polskie środowisku.
    Rok na bezrobociu w polsce, ho, ho... Jak będą organizowane wybory
    Gwiazdy Bezrobocia - nie omieszkam zgłosić twojej kandydatury... ;o)

    I dziękuję za wspaniały komentarz do mojej stopki. Jeśli zwróciła twoją
    uwagę choć w takim stopniu - to moim zdaniem odniosła pożądany skutek.

    Jeśli natomiast usiłowałeś mnie obrazić, to cóż, he, he, nie należę do
    obrażalskich.

    Tak trzymaj, świeć niby gwiazda polarna i wskazuj zagubionym owieczkom
    drogę wyjścia z manowców...

    --
    Best Regards

    (-) Krzysztof Ingram

    --
    Home Page: http://www.kingram.de
    Hobby Page: http://www.it-security-solutions.com

  • 54. Data: 2002-11-08 13:48:00
    Od: "news" <a...@w...pl>

    > (...) a może znalazłeś wyrozumiałego sponsora?

    Panie Krzysztofie, prosze spojrzec:
    http://www2.gazeta.pl/usenet/704534,27014.html?group
    =pl.praca.dyskusje&tid=25993

    kwestia _sponsora_ bedzie nieco jasniejsza w kontekscie pewnej aluzji AD,
    (choc kogo to w sumie obchodzi).

    dodam, ze nie znajduje slow pogardy dla takiego hipokryty.

    pozdrawiam,
    aszek26

    SYN/ACK

  • 55. Data: 2002-11-08 14:40:55
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "news" <a...@w...pl> wrote in message news:aqfv6j$899$1@news.tpi.pl...

    > SYN/ACK

    hehe... to powinieneś tu dać raczej FIN/ACK lub ostatecznie RST
    :-))))))))))))))

    pozdrówka, Slavo

  • 56. Data: 2002-11-08 15:49:06
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net> wrote in message

    > hehe... to powiniene? tu daae raczej FIN/ACK lub ostatecznie RST
    > :-))))))))))))))

    tego niebylo w pc-kurierze :)

    tylko zartuje, tylko zartuje ...
    nikogo nie kopie.

  • 57. Data: 2002-11-08 16:42:20
    Od: "news" <a...@w...pl>

    > hehe... to powinieneś tu dać raczej FIN/ACK lub ostatecznie RST
    > :-))))))))))))))

    hehehe, dobre, rozbrajasz mnie :) ! LLTA

    to wszystko ? nieeemozliwe...
    moze gdzies sie walnolem w literowce, poszukaj :) URG/ACK :)))

    zreszta to idzie tak,
    host: SYN
    serv: SYN/ACK
    host: RST

    na,
    host: FIN nigdy nie dostaniesz ACK, mozesz nawet nie dostac nic, najwyzej tylko
    serv: RST

    poczytaj, zrob sobie: hping --help i sprawdz co potafi na: 213.199.144.x, GLGH...
    (co to q. za pierdoly...)

    pozdrowki Slavo,
    ide kimac. jestem na chodzie od 24godz, jest mi zimno,
    skonczyly mi sie fajki i mam fatalny nastruj...

    aszek26
    logout

  • 58. Data: 2002-11-08 16:50:48
    Od: "news" <a...@w...pl>

    > tylko zartuje, tylko zartuje ...
    > nikogo nie kopie.

    wiesz Beny, to byla cholernie konstruktywna pogawendka (powaga),
    ciesze sie, ze sobie troche podadalismy,
    ale dasz ten RST czy to ciagniemy ?
    ...zawsze se cos przeciez mozemy wywlec :))

    pozdrowka,
    aszek26

  • 59. Data: 2002-11-08 19:01:06
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "news" <a...@w...pl> wrote in message news:aqgpig$924$1@news2.tpi.pl...

    > zreszta to idzie tak,
    > host: SYN
    > serv: SYN/ACK
    > host: RST

    jejku co tak śle ?

    > na,
    > host: FIN nigdy nie dostaniesz ACK, mozesz nawet nie dostac nic, najwyzej
    tylko
    > serv: RST

    eeee... nie chce się czepiać ale w dobrym tonie jest odpowiedzieć na FIN
    ACK, tak mówi dobra stara teoria z rfc i trochę stosów tcp/ip się do tego
    stosuje, nawet podręczniki tak mawiają, od niegrzecznego rozłączania jest
    RST....

    > poczytaj, zrob sobie: hping --help i sprawdz co potafi na: 213.199.144.x,
    GLGH...
    > (co to q. za pierdoly...)

    'hping' is not recognized as an internal or external command, operable
    program or batch file.
    więc nie da rady na moim sprzęcie :-)

    > pozdrowki Slavo,
    > ide kimac. jestem na chodzie od 24godz, jest mi zimno,
    > skonczyly mi sie fajki i mam fatalny nastruj...

    wiesz co, to jest total OOT ;-)))), robie sobie właśnie lekki (soft) reset
    piątkowy :-))))

    pozdrówki dla sfrustrowanego aszka26 (i innych tysz)

    Slavo34 (no juz tyle :-P)

  • 60. Data: 2002-11-08 22:42:06
    Od: kingram <k...@N...net>

    Slavo wrote:

    <ciach>

    > 'hping' is not recognized as an internal or external command, operable
    > program or batch file.
    > więc nie da rady na moim sprzęcie :-)
    <ciach>

    Oj, Slavo, Slavo...

    Przeciez juz sama skladnia '--help' zamiast '/?' powinna ci cos
    podpowiedziec...

    Conajmniej spod znaku pingwina... ;o)))

    --
    Best Regards