PracaGrupypl.praca.dyskusje › nas, polakow jest za duzo !

  • 1. Data: 2002-11-06 03:26:05
    Temat: nas, polakow jest za duzo !
    Od: "news" <a...@w...pl>

    witam grupowiczow,

    podobne watki na grupie byly zaczynane wielkokrotnie,
    moj bedzie troche inny... :P

    przykro mi to przyznac, ale ten kraj jest chory.
    takie stwierdzenie w wieku 26 lat moze byc flustrujace...
    coz ja jestem sflustrowany. dlaczego ?

    perspektywy znalezienia pracy (slaskie, malopolskie) dla
    admina czy programisty sa baaaaardzo kiepskie.

    od 8 miesiecy szukam pracy jako administartor sieci, programista
    czy chocby zwykly serwisant. wyslalem blisko 60 CV (80% cyfrowo)
    i mam juz dosc. 2 miesiace temu zrobilem cos czego nigdy przedtem
    (ze wzgledu na swoj honor) bym nie zrobil -- zarejestrowalem sie w
    urzedzie pracy... szok! :P -- a efektow i tak nie ma.
    zawsze uwazalem, ze tylko nieudacznicy zyciowi trafiaja do tej instytucji.

    do czasu ostatniej pracy mialem duze szczescie w jej dostawaniu.
    pukalem do jakiejs wiekszej firmy i akurat okazywalo sie,
    ze szukaja kogos takiego jak ja. po rzeczowej rozmowie nazajutrz szlem
    juz pelnic swoje obowiazki. znalazlem tak trzy prace w ciagu 2 lat.
    zaczelem od stanowiska handlowca i serwisanta.
    ostatni rok bylem adminem. po drodze zaliczylem: grafika i webmastera,
    programiste, instalatora sieci (nawet epizod z samodzielnym konfigurowaniem
    pary routerow cisco), teraz bawie sie unixami.
    nie powinniscie sie dziwic szanowni grupowicze, monitor ogladam od 9 lat
    16 godz. na dobe :P.

    tak bylo.
    bylo, bo ostatnie 8 miechow to zupelnie inna histora,

    np.: 4 miesiace temu doszlem do finalu (jeden z trzech -- ze 140) w pewnej
    firmie.
    rozmiawiam z potencjalnym pracodawca, ktory w koncu rozmowy (2 godz.),
    mi z bolem orzeka, ze ze nie przyjmie mnie na obsadzane stanowisko,
    bo moje kwalifikacje sa zbyt rozlegle i moge (hipotetycznie) chciec
    migrowac...
    (a mnie oswiecilo z dv2004)
    -- wtedy biorac pod uwage zaproponowana pensje (900zł netto+cos tam)
    za zakres obowiazkow (serwisuj, instaluj, adminuj sieci klientom, tworz
    dokumentacje,
    aktualizuje strony, jeździj wozkiem po okolicy i zalatwiaj. godz. pracy:
    8-18) troche mi sie
    slabo zrobilo... :((
    dzis (po 4 miesiacach) zrobilbym to za 600zl netto.

    nie ma pracy szanowi grupowicze.
    nas, informatykow wszelakiej masci jest za duzo.
    nas, polakow jest za duzo !

    dlatego bardzo licze na zielana karte (moja aplikacja na DV2004 juz poszla,
    a termin mija dzis), potem bede liczyc na konsula, a potem moge nawet
    z*a*p*i*e*p*r*z*a*c na dachach za $7/godz.

    pozdrawiam,
    aszek26

    aszek26<at>wp<dot>pl

    <at> to "@"
    <dot> to "."

  • 2. Data: 2002-11-06 09:22:14
    Temat: Re: nas, polakow jest za duzo !
    Od: artur dyksinski <a...@p...onet.pl>

    Drogi aszek26.
    Czego oczekujesz postujac ta wiadomosc?
    Potwierdzenia slusznosci swoich zamierzen, czy matczynego potrzymania za
    raczke i slowa otuchy ..."ze to teraz to wszystkim trudno" i takie tam...
    Wybieram to pierwsze (bo w roli kobiety to sie nigdy nie czulem za
    dobrze. :)))))
    Jesli chesz zajmowac sie programowaniem, to pracy jest pod dostatkiem
    -ze probuje sie uzyskac jej wykonanie nic przy tym nie placac, to juz
    inna sprawa :)))))
    Mozesz pojsc tym tropem i stac sie komuchem-naprawiaczem-swiata-amatorem
    (profesjonalistom sie to co prawda nie udalo; by wymienic tylko kilku:
    Jezusa, Budde, czy Mahometa), ale moze ty robiac WOLNE oprogramowanie
    dla mas (pod patronatem FSF), zrzec sie wszelkich praw do swojego dziela
    na rzecz FSF i co najwazniejsze zmuszajac jego uzytkownikow do tego
    samego, zmienisz ten zgnily imperjalistyczny swiat w oaze komunizmu.
    Niech Cie nie zraza ze w twoje slady nie pojdzie np. sklep spozywczy i
    nie zaoferuje ci za darmo chleba.
    Donioslosc Twoich czynow musisz sobie gleboko zakodowac, moze zostac
    przycmiona przez bol, gdy zaczniesz zdychajac z glodu.
    Jesli zas chesz bratac sie w wysilku fizycznym z proletariatem (pracowac
    jako "fizol") to nie musisz wyjechac do a-miracle'lji, w naszych
    polskich MPO tez sa wakaty.
    I prosze nie pisze ze nie masz alternatyw, bo Ci je wlasnie przytoczylem.
    :)))))

    Pozdrawiam
    Artur

  • 3. Data: 2002-11-06 10:32:50
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik news <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqa25f$qp2$...@n...tpi.pl...
    [...]
    > dzis (po 4 miesiacach) zrobilbym to za 600zl netto.
    >
    > nie ma pracy szanowi grupowicze.
    > nas, informatykow wszelakiej masci jest za duzo.
    > nas, polakow jest za duzo !
    [...]

    Może coś poradzą ci, którzy zwykle, przy okazji dyskusji
    o bezrobociu, twierdzą , że pracy jest w bród, tylko takim jak Ty
    nie chce się jej szukać. Posuwają się nawet do tego, że nazywają
    bezrobotnych bandą nierobów.

    Pozdrawiam
    Artur Lato

  • 4. Data: 2002-11-06 10:40:13
    Od: c...@p...onet.pl

    > Powiem Ci krótko , każda branża ma swoje kłopoty ja jestem budowlańcem , i
    tęż mam swoje problemy ale chyba przez to że moja profesja zawsze uczyła
    mnie że pracy na miejscu nie ma bo żadkością jest budowa na miejscu .
    Odpowiadam na anąsy , zappytania w całej Polsce . A ponieważ czsy do tego
    zmusiły więc założyłem działalnośc gospodarczą i łatwiej mi się rozmawia z
    firmami , bo mie muszą myśleć co ze mną zrobic po skończonym projekcie. To
    zmartwienie jest moim zmartwieniem . Mógłbym pisać wiele jeszcze o tych
    problemach ale jedno Ci powiem że taki sposób podejścia spowodował że moje
    kontrakty już są wstępnie zarezerwowane na majblizsze trzy lata. Czego i
    tobie życzę!

  • 5. Data: 2002-11-06 13:27:50
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:artur_dyksinski-08CAC9.10221406112002@news.tpi.
    pl...
    > Drogi aszek26.
    > Czego oczekujesz postujac ta wiadomosc?
    > Potwierdzenia slusznosci swoich zamierzen, czy matczynego potrzymania za
    > raczke i slowa otuchy
    IMHO: to bardzo słuszne zdanie.
    Czasy gdy praca czekała na informatyka, skończyły się jakieś 2 lata temu.
    Teraz jest konkurencja i to ostra, a to oznacza że zawsze jakaś grupa
    informatyków będzie bezrobotna. Nie myślałeś o tym w czasie gdy jeszcze
    pracowałeś, więc teraz ponosisz tego konsekwencje.

    Wiesiek

  • 6. Data: 2002-11-06 15:05:00
    Od: "galileo" <t...@s...to>

    Niejaki prol "artur dyksinski" wykaligrafował:
> [...]
    > polskich MPO tez sa wakaty.
    > I prosze nie pisze ze nie masz alternatyw, bo Ci je wlasnie przytoczylem.

    A niestety kto się głupim urodził, mądry nie umrze ... Panie AD!
    Posiedź sobie na bezrobociu z pół roku to zdanie zmienisz
    diametralnie ... tak, tak - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia

    Tomek

  • 7. Data: 2002-11-06 16:18:40
    Od: artur dyksinski <a...@p...onet.pl>

    Czesc

    > A niestety kto się głupim urodził, mądry nie umrze ... Panie AD!
    No to po co zyjesz? Panie Tomaszu!
    :-P

    > Posiedź sobie na bezrobociu z pół roku
    > to zdanie zmienisz diametralnie ...

    Na bazrobociu SIEDZA tylko polglowki twojego pokroju.
    Kazdy obdarzony inteligencja czlowiek bez pracy, cos robi w kierunku
    zmiany swojego polozenia.
    Jest to doskonala okazja do doskonalenia zawodowego, samo-doskonalenia i
    gruntownych zmian w zyciu.
    Tylko debil siedzi i steka, zamiast na tym korzystac...

    > tak, tak - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
    Glebokie, nie powiem, a przy tym jakie odkrywcze, nie ma co...

    wiecej rozumu zycze
    Artur.

  • 8. Data: 2002-11-06 16:43:26
    Od: "WOJSAL" <w...@h...com.pl>

> [...]
    > coz ja jestem sflustrowany. dlaczego ?
    >
    > perspektywy znalezienia pracy (slaskie, malopolskie) dla
    > admina czy programisty sa baaaaardzo kiepskie.

    A dlaczego akurat w zawodzie admina czy programisty?
    Dlaczego uwazasz, ze akurat w tym zawodzie bedzie
    czekalo miejsce na Ciebie?

> [...]
    > urzedzie pracy... szok! :P -- a efektow i tak nie ma.
    > zawsze uwazalem, ze tylko nieudacznicy zyciowi trafiaja do tej instytucji.

    Nie tylko.
    Poziom bezrobocia jest zasluga glownie rzadzacych tym krajem.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 9. Data: 2002-11-06 16:45:15
    Od: "WOJSAL" <w...@h...com.pl>

    Użytkownik "Artur Lato" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > o bezrobociu, twierdzą , że pracy jest w bród, tylko takim jak Ty
    > nie chce się jej szukać. Posuwają się nawet do tego, że nazywają

    Bezrobotnych nie nazwam nierobami - daleki jestem od tego.
    A praca - jest. Tylko ze nie zawsze w wymarzonym przez nas
    zawodzie, nie zawsze w naszym miejscu zamieszkania.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 10. Data: 2002-11-06 16:47:41
    Od: "WOJSAL" <w...@h...com.pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > problemach ale jedno Ci powiem że taki sposób podejścia spowodował że
    moje
    > kontrakty już są wstępnie zarezerwowane na majblizsze trzy lata. Czego i
    > tobie życzę!

    Brawo!
    Dokladnie o to chodzi. Praca nie przychodzi do nas, to
    my musimy udac sie do pracy. Nie zawsze w naszym miejscu
    zamieszkania, nie zawsze w naszym umilowanym zawodzie.

    Choc prawda jest, ze nie z naszej winy jest taki poziom bezrobocia.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)