PracaGrupypl.praca.dyskusjenas, polakow jest za duzo ! › Re: nas, polakow jest za duzo !
    From: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nas, polakow jest za duzo !
    Date: Fri, 8 Nov 2002 09:13:50 +0100

    Hej

    "news" <a...@w...pl> wrote in message news:aqenb2$mjl$1@news.tpi.pl...

    > masz posade inf. od dluzszego czasu (szacunek, gratulacje).
    > prawdopodobnie zastales gotowe rozwiazania i duzo sie juz tam nie zmienia.
    Nie

    > pamietasz moze jeszcze jak sie kompiluje kernala,
    tak robilem to wczoraj, w dodatku na embedded PC

    > albo kiedy ostatnio spatchowales sendmaila (bez urazy),
    nie pamietam, nie uzywam

    > a jak "twoja" firma przezyla nimide w zeszlym roku (masz tam 2K?) ?
    o tym tylko czytali

    [big ciach]
    wszystko opisane wykraczalo poza zwykle obowiazki admina.
    A jesli pracujesz jako admin i to robisz to albo zawalasz prace admina, albo
    pracujesz w malutkiej firmie, gdzie tego adminowania jest naprawde niewiele.

    > moje obowiazki czesto zaczynaja sie od zaplanowania topologi i
    osieciowania.
    > gdzies w srodku procesu tworzenia stawiam uslugi i patrze czy swiat widac.
    > wdrozenie softu, ustalenie regol bezpieczenstwa, hermetyzacja i ochrona
    sieci
    > to zaledwie 3/4 drogi. juz wszystko dziala, szef zadwolony.
    > kiedy ewentualnie pojawiaja sie problemy (a pojawiaja sie zawsze)
    > "inwencja" i "praca tworcza" nie raz sie przydadza...

    Tak jak pisalem - to nie jest praca admina.

    > ratowales dane z uszkodzonego volumenu (netware nie mountowal) ?
    tak,

    > pisales moze kiedys (od zera) plik .pdf (Novell System PrintDef Device
    Definition Fil) ?
    nie

    > rozsypal ci sie kiedys NDS ?
    nie

    Juz nie pamietam jak wyglada Novel - nie zeby byl zly po prostu nie uzywam.

    > nie o to mi chodzi.
    > przeciez wiadomo o co chodzi formalnie w pracy adm., zakres obowiazkow
    masz
    > w umowie o prace. biurokracje zostaw innym.

    My nie mowimy o zakresie obowiazkow, bo opisane pobieznie przezemnie
    dokumenty regulujace prace admina nie naleza bezposrednio do opisu jego
    stanowiska pracy. Ty sie z nimi ngdy nie spotakles, stad niezrozumienie.

    > chyba nie chodzi ci o robieniu backupu w regularnych odstepach czasu ? :))
    > a moze jednak o wyproznienia ?
    nie, backupy, robia sie zwykle same informujac jedynie o poprawnym wykonaniu
    lub nie, co z tym admin zrobi mam nadziej ze wiesz.

    > zgadzam sie,
    > ale jak dotad w sprawie zatrudnienia rozmawialem z kompetentnymi
    inf.-szefami,
    > bez wyjatkow. "oni" mnie zatrudniali.
    nie bo szef informatyk w zwyklej firmie nie informatycznej, zwykle podlega
    innemu szefowi i to tamten cie zatrudnia.

    > poszles krok za daleko. ja niczego takiego nie powiedzialem.

    Nie, wyciagnalem tylko wnioski z tego co powiedziales.

    > dwoch menagerow na jednego pracownika to chyba jakas patologia, czyz nie ?
    owszem, ale takie firmy dlugo nie pozyja

    > ISO 9001, ISO takie, ISO siakie...
    > rozrysuja ci kredkami diagramy, ile ruchow masz max. zrobic przy
    podcieraniu
    > sobie dupska... skontroluja stolec, czy abys nie zezarl czegos w czasie
    pracy...

    ISO xxx nie gwarantuje dobrego zarzadzania, aczkolwiek pomaga je zachowac.

    > ktos tam zawsze bedzie, chocby wlasciciel firmy - to przeciez proste.
    > nie mam utopijnych i komunistycznych wizji swiata jak to sugerowal AD...
    > umiar tylko umiar.

    czyli dyrektorem zostaje wlasciciel bo mu sie nalezy sekretarka i sluzbowa
    bryka - OK rozumiem.

    > dzieki. chyle pokornie czola. nauczaj mistrzu :) (powaga i szacunek).
    nauczam ;)

    > zalatwie sobie staz. pierwszy raz w zyciu zobacze system wspierajacy
    > podejmowanie decyzji... :P
    no i dobrze

    > wole SAP, ale dzieki za rade.
    ja tez, dlatego siedze w nim od 4 lat

    > wlasnie sie okazalo, ze 70% populacji inf., ktorzy wczoraj siedzieli w
    pracy
    > zarazila sie nowym wirusem. istota dzialania nieznanego wirusa polega
    > na synchronizacji czestotliwosc blyskow monitora z klikaniem myszki.
    > powoduje to atak epilepsji i smierc. wirus zaatakowal w poznych godz.
    > nocnych, kiedy admini siedzieli po godz. w pracy. nikt z nich nie przezyl.
    > btw. mam sznse !

    nei rozmiem tej przypowiastki ?

    > kop mnie dalej, napewno ci ulzy....

    Ja Cie nie kopie tylko nauczam :)
    aze czasami moze powiem cos zlosliwego - coz, sprawiasz wrazenie ze wiesz o
    czym mowisz jesli poruszasz sie w okolicach pctelogicznych, ale z
    zarzadzaniem i dobrze zorganizowanym dzialem IT jeszcze sie nie spotkales.
    Przy czym dzial IT to nie pan Kaziu administrator i zlota raczka.

    i pozdrawiam
    moze powoli EOT