PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzialalnosc gosp. studenta, a ZUS?

  • 1. Data: 2002-11-05 22:38:41
    Temat: Dzialalnosc gosp. studenta, a ZUS?
    Od: Alien <a...@h...pl>

    Witam!
    Mam takie małe pytanie dotyczące działalności gospodarczej studenta i
    związaną z tym opłatą składek na ZUS. Otóż znalazłem coś takiego: "Jeśli
    działalność gospodarcza ma charakter zajęcia dodatkowego i uzyskujesz
    dochody z pracy, a wynagrodzenie tam otrzymywane jest równe co najmniej
    wynagrodzeniu minimalnemu, określonemu w odrębnych przepisach - wtedy
    obowiązek ubezpieczeniowy ogranicza się do składki na ubezpieczenie
    zdrowotne, co nie jest bardzo dużym obciążeniem - i ta forma działalności
    nabiera dużych zalet."
    No właśnie, a jak to jest ze studentami, czy prowadzenie działalności
    gospodarczej też można uznać za zajęcie dodatkowe, co pozwoli na opłacenie
    niższej składki ZUS, czy taka osoba musi "iść po całości". A może jest jakaś
    inna, lepsza forma zatrudnienia, np. umowa o dzieło. Dodam, że miałbym
    wykonywać pewne usługi dla firmy i wystawiać im za to faktury. Aha sprawa
    dotyczy osoby, która nie jest studentem dziennym.
    pozdrawiam
    Alien

  • 2. Data: 2002-11-05 22:49:12
    Temat: Re: Dzialalnosc gosp. studenta, a ZUS?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    No a jakie masz podstawowae? Jesli tylko studiowanie - to niestety -
    odpowiedz na twoje pytanie brzmi nie.
    To raczej odnosci sie do tego - ze ktos (pierwsze miejsce pracy) placi za
    ciebie skladki - a wlasnie z dodatkowego nie muszisz jej podwojnie placic

  • 3. Data: 2002-11-06 09:39:13
    Od: "Ansmann" <f...@b...gda.pl>

    Niestety, płacisz full ZUS.. :-((( Przykro mi.... w końcu ZUS ma duże
    potrzeby...

    PZDR