PracaGrupypl.praca.dyskusje › nadmierny popyt na rynku pracy

  • 1. Data: 2005-04-08 13:54:19
    Temat: nadmierny popyt na rynku pracy
    Od: "Woland" <m...@w...pl>

    jakie sa skutki wzrostu popytu na rynku pracy(takze nadmiernego)?

    --
    pozdrawiam.

    Woland

  • 2. Data: 2005-04-08 14:01:45
    Temat: Re: nadmierny popyt na rynku pracy
    Od: g...@p...onet.pl

    > jakie sa skutki wzrostu popytu na rynku pracy(takze nadmiernego)?

    najbardziej widoczny to spadek bezrobocia.

    Dalej:
    wzrost płac, wzrost cen, wzrost inflacji, wzrost tempa wzrostu PKB, wzrost
    inwestycji, itd, itp.

    Nadmierny popyt na pracę to imigracja, imo, i spadek płac w dłuższej
    perspektywie.

    Grzesiek

  • 3. Data: 2005-04-08 14:07:10
    Od: "Woland" <m...@w...pl>

> [...]
    > inwestycji, itd, itp.
    > Nadmierny popyt na pracę to imigracja, imo, i spadek płac w dłuższej

    dziękuję.

    --
    pozdrawiam.

    Woland

  • 4. Data: 2005-04-08 14:19:29
    Od: "Woland" <m...@w...pl>

    jakby tak więcej na ten temat, to bym był już w ogóle szczęśliwy.

    --
    pozdrawiam.

    Woland

  • 5. Data: 2005-04-08 14:24:08
    Od: g...@p...onet.pl

    > jakby tak więcej na ten temat, to bym był już w ogóle szczęśliwy.

    nie, więcej nie da się w skrócie - ale wystarczy, że weźmiesz jakąś książkę do
    ekonomii, gdzie jest rozdział podaż/popyt na pracę, i znajdziesz - na pewno
    lepiej, niz ja napisałem. Może coś wyguglasz? Ja nie próbowałem, nie
    potrzebuję, ale może warto?

    powodzenia,
    Grzesiek

  • 6. Data: 2005-04-08 15:32:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 8 Apr 2005 16:01:45 +0200,
    g...@p...onet.pl zakodował:

    > wzrost cen, wzrost inflacji

    A to niby czemu? Przecież jak wzrasta zatrudnienie, to wzrasta też
    produkcja - więc wzrasta też podaż towarów. Więc skąd ten wzrost cen?

    >, wzrost tempa wzrostu PKB, wzrost
    >inwestycji, itd, itp.

    Tu nie ma takiej prostej zależności - wzrost popytu na pracę może
    oznaczać spadek inwestycji i PKB i powrót do pracy ręcznej.

    >Nadmierny popyt na pracę to imigracja, imo, i spadek płac w dłuższej
    >perspektywie.

    Niby czemu spadek płac? Skšd wniosek, że zwiększony popyt wywoła
    zwiększonš podaż? Wręcz przeciwnie - zapracowani ludzie nie będš
    w stanie wytwarzać daleszej siły roboczej ;)
    A co do imigracji - jakoœ nie słyszałem, żeby ludzie migrowali
    do Chin czy Indii ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2005-04-08 15:37:59
    Od: "Woland" <m...@w...pl>

    > nie, więcej nie da się w skrócie[...]

    w zasadzie tyle wystarczy.

    > Może coś wyguglasz?

    gugle nie wypluwają nic ciekawego.
    jeszcze raz thx.

    --
    pozdrawiam.

    Woland

  • 8. Data: 2005-04-08 16:27:03
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > najbardziej widoczny to spadek bezrobocia.

    Nie mylisz podazy z popytem?

    > Dalej:
    > wzrost płac, wzrost cen, wzrost inflacji, wzrost tempa wzrostu PKB, wzrost
    > inwestycji, itd, itp.

    A z jakiej okazji? Przy zwiekszonym popycie na rynku pracy place spadna. PKB
    rowniez - zmiejszy sie ilosc pieniedzy wpuszczonych "wtornie" do systemu.

    sz.

  • 9. Data: 2005-04-08 16:43:54
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Nie mylisz podazy z popytem?

    Zależy, czy masz na myśli popyt na pracę u pracodawców, czy u
    pracowników. Pytanie niejednoznaczne.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 10. Data: 2005-04-08 20:03:52
    Od: Lazapatic <i...@m...ad>

    Użytkownik szomiz napisał:

    > Nie mylisz podazy z popytem?

    napisal wyraznie: popyt na rynku _pracy_ czyli popyt na prace.