PracaGrupypl.praca.dyskusje › nadmierny popyt na rynku pracy

  • 11. Data: 2005-04-08 20:12:36
    Temat: Re: nadmierny popyt na rynku pracy
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2005 22:03:52 +0200, Lazapatic <i...@m...ad> napisał:

    > napisal wyraznie: popyt na rynku _pracy_ czyli popyt na prace.

    wykonywaną czy oferowaną?

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 12. Data: 2005-04-09 09:13:25
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał w wiadomości

    > Zależy, czy masz na myśli popyt na pracę u pracodawców, czy u
    > pracowników. Pytanie niejednoznaczne.

    Funcktycznie. Patrzylem z punktu widzenia ze popyt to wyzyskiwani, a podaz
    to kapitalisci :-)

    Swoja droga w jakim podejciu te okreslenia sa najczesciej uzywane?

    sz.

  • 13. Data: 2005-04-09 09:28:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 08 Apr 2005 22:12:36 +0200, "T.Omasz"
    <t...@f...pl> zakodował:

    >wykonywan? czy oferowan??

    Czy wiesz, co to popyt, a co to podaż?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 14. Data: 2005-04-09 09:42:04
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Sat, 09 Apr 2005 11:28:34 +0200, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

    > Pięknego dnia Fri, 08 Apr 2005 22:12:36 +0200, "T.Omasz"
    > <t...@f...pl> zakodował:

    > Czy wiesz, co to popyt, a co to podaż?

    Dla odmiany Ty zastanow sie przez chwilę, czy to takie jednoznaczne.

  • 15. Data: 2005-04-09 09:42:12
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 8 Apr 2005 18:43:54 +0200, Jan Kowalski
    <J...@n...pisz.tu> zakodował:

    >Zależy, czy masz na myśli popyt na pracę u pracodawców, czy u
    >pracowników. Pytanie niejednoznaczne.

    Pracownicy nie kupują pracy, tylko ją sprzedają - więc są po stronie
    podaży.

  • 16. Data: 2005-04-09 10:17:33
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Pięknego dnia Fri, 8 Apr 2005 18:43:54 +0200, Jan Kowalski
    > <J...@n...pisz.tu> zakodował:

    > Pracownicy nie kupują pracy, tylko ją sprzedają - więc są po stronie
    > podaży.

    Poczekalbym na wypowiedz fachowca.

    Poki co wrzuc w googla haslo:
    popyt na rynku pracy
    i sprawdz w jakim kontekscie sie ono pojawia.

    sz.

  • 17. Data: 2005-04-09 10:20:09
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:d38a7h$epe$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości

    > Poczekalbym na wypowiedz fachowca.

    Nie wiem, czy nim w tej sprawie jestem i czy jest tu potrzebny w ogole
    fachowiec. W transakcji, jaka jest umowa o swiadczenie pracy, pracownik
    dysponuje swoja praca i ja sprzedaje, pracodawca dysponuje pieniedzmi i za
    nie czyjas prace kupuje. Jesli za produkt uznajemy prace, to jasne jest, ze
    to pracownik tym towarem dysponuje i go sprzedaje, a wiec popyt na prace to
    popyt na sile robocza.

    Gdyby chciec to rozpatrywac w druga strone, gdzie to pracodawca bylby
    dysponentem "produktu", nalezaloby mowic o popycie na stanowiska pracy
    (jobs).

    I.

  • 18. Data: 2005-04-09 10:27:01
    Od: "Woland" <m...@w...pl>

    > [...]Jesli za produkt uznajemy prace, to jasne jest, ze
    > to pracownik tym towarem dysponuje i go sprzedaje, a wiec popyt na prace
    > popyt na sile robocza.

    o to właśnie mi chodziło.

    --
    pozdrawiam.

    Woland

  • 19. Data: 2005-04-09 10:57:49
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Sat, 9 Apr 2005 12:20:09 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    >
    > Gdyby chciec to rozpatrywac w druga strone, gdzie to pracodawca bylby
    > dysponentem "produktu", nalezaloby mowic o popycie na stanowiska pracy

    Oczywiście się z Toba zgadzam, w dodatku nazywam firmy zatrudniające ludzi
    pŁacodawcami (zgodnie z logiką i rzeczywistością).
    A teraz powiedzmy sobie, czym zajmuje sie pl.praca.oferowana ;)

  • 20. Data: 2005-04-09 11:12:21
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście się z Toba zgadzam, w dodatku nazywam firmy zatrudniające ludzi
    > pŁacodawcami (zgodnie z logiką i rzeczywistością).

    Ale wtedy nalezy mowic o rynku placy, a to ciut inny rynek nic pracy.

    > A teraz powiedzmy sobie, czym zajmuje sie pl.praca.oferowana ;)

    Ja juz sie pogubilem w temacie i przestalem miec zdanie nt. co jest podaza a
    co popytem. Zreszta szabas jest ;-)

    sz.