PracaGrupypl.praca.dyskusje › na co idzie zus

  • 1. Data: 2003-10-02 19:59:19
    Temat: na co idzie zus
    Od: "chrzaszcz brzmiacy w trzcinie" <z...@B...pl>

    Załóżmy, że nie pracuje i nikomu nie zawracam tyłka swoją osobą, gdy
    znajdę pracę to szef musi płacić za mnie zus, na co to właściwie idzie,
    skoro gdy nie pracuje to zus obchodzi się bez moich sześciu czy tam
    siedmiu stów? Im więcej pracujących tym wyższe renty? czy może kasa i
    tak "wsiąknie"

  • 2. Data: 2003-10-02 20:16:49
    Temat: Re: na co idzie zus
    Od: "przemo77" <p...@N...emiasto.com.pl>

    Użytkownik "chrzaszcz brzmiacy w trzcinie"
    <z...@B...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skoro gdy nie pracuje to zus obchodzi się bez moich sześciu czy tam
    > siedmiu stów? Im więcej pracujących tym wyższe renty? czy może kasa i

    Odpowiedzi na to pytanie nawet najstarsi gorale nie znaja. Ja widze tylko te
    ich palace, stado kobiet przesiadujacych non stop na kawie, pracujacy 70
    letni emeryci co juz dawno powinni ustapic miejsca mlodym i oczywiscie moje
    pieniadze ktore ida na wszystko tylko nie na to na co powinny isc. A mozna
    tez trafic na tzw "rodzinne filie zus", gdzie 99% pracownikow takiej filii
    nosi takie samo nazwisko - ale to tylko zbieg okolicznosci podobno.

  • 3. Data: 2003-10-02 20:35:03
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    <z...@B...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skoro gdy nie pracuje to zus obchodzi się bez moich sześciu czy tam
    > siedmiu stów? Im więcej pracujących tym wyższe renty? czy może kasa i

    W tej chwili twoje wplaty ida na swiadczenia dla obecnie z nich
    korzystajacych.
    Poniewaz wiek emerytalny sie bedize przesowal w gore, Ty nie masz szans
    dozyc chwili, gdy skorzystasz ze swoich skladek, poniewaz ludzie tak dlugo
    nie zyja.
    Troche przesadzilem, ale obecne emerytury i renty beda zapewne za 20-30 lat
    wspominane jako niebotyczne kwoty umozliwiajace plawienie sie w luksusie.
    W tej chwili kwoty emerytury przewidywane z I i II filaru zaczynaja byc
    prawie zblizone, a przynajmniej tendencja idzie w tym kierunku.Widzialem
    kiedys taki kalkulatorek, oparty na danych zus, ktory prognozowal emeryture
    z obu filarow, aby wykazac koniecznosc zalozenia II-o ;), ale przy okazji
    mozna bylo przeanalizowac co sie dzieje z wplatami przymusowymi. Porownujac
    kwoty, jakie ida z Twojej pensji na kazdy z tych filarow, mozna juz wysnuc
    odpowiednie wnioski.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 4. Data: 2003-10-02 20:57:55
    Od: "przemo77" <p...@N...emiasto.com.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > W tej chwili twoje wplaty ida na swiadczenia dla obecnie z nich
    > korzystajacych.

    To tak oficjalnie wg. rzadu i ZUSu

    > Poniewaz wiek emerytalny sie bedize przesowal w gore, Ty nie masz szans
    > dozyc chwili, gdy skorzystasz ze swoich skladek, poniewaz ludzie tak dlugo
    > nie zyja.

    hehe - a to z zycia wziete

    > Troche przesadzilem, ale obecne emerytury i renty beda zapewne za 20-30
    lat
    > wspominane jako niebotyczne kwoty umozliwiajace plawienie sie w luksusie.

    ozesz qrna - oby nie

> [...]
    Porownujac
    > kwoty, jakie ida z Twojej pensji na kazdy z tych filarow, mozna juz wysnuc

    No to ze ZUS kradnie nasze pieniadze to nie od dzis wiadomo. Ja w tej
    kwestii popieram Janusza Korwina Mikke - niech panstwo da mi te kase ktora
    co miesiac zabiera mi ZUS, a ja juz sobie odloze na emeryturke i zaplace za
    swoje leczenie (zreszta i tak za lekarza juz sie placi - np: lapowki).
    Szkoda ze nie mozna sie zrzec panstwowej emerytury, w zamian za likwidacje
    przymusowych wplat do ZUS - bylbym pierwszy ktory by odebral swoje pieniadze
    sprzed ryja tych nierobow.

    > pzdr. Krzysztof

    a i rowniez - Przemo

    > ## Szczecin - dlaczego pracodawcy jeszcze nie dzwonia do mnie?:##

    a ja Poznan - do mnie nareszcie zadzwonili i mam prace

  • 5. Data: 2003-10-02 21:13:43
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "przemo77" <p...@N...emiasto.com.pl> napisał w wiadomości

    > lat
    >
    > ozesz qrna - oby nie

    Przeanalizuj :(
    Twoje skladki pomniejszone o blizej nieokreslone obecnie koszty (90% wplaty
    jako koszt?) beda nieoprocentowane a jedynie indeksowane inflacja ( przy
    deflacji sie zmniejszy kwota?).
    Gdy dozyjesz radosnej chwili zostania emerytem, nagromadzona niebotyczna
    kwota zostanie podzielona przez przewidywany czas twojego zycia (obecnie 13
    lat x 12 miesiecy) i rozpoczniesz comiesieczne pobieranie nagromadzonych w
    oparciu o wyplacana ci przez 3/4 okresu gdy pracowales (reszte byles na
    bezrobociu), najnizsza krajowa pensje swiadczen.
    Jesli uda ci sie prezyc wiecej niz 13 lat to nie martw sie:). emerytura
    bedzi ewyplacana dalej:))))))))

    > a ja Poznan - do mnie nareszcie zadzwonili i mam prace
    gratuluje :)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##

  • 6. Data: 2003-10-02 21:15:53
    Od: "przemo77" <p...@N...emiasto.com.pl>

> [...]
    > bezrobociu), najnizsza krajowa pensje swiadczen.
    > Jesli uda ci sie prezyc wiecej niz 13 lat to nie martw sie:). emerytura

    Powiem szczerze ze po zaliczeniu poprawki z polityki gospodarczej, mozg mi
    sie zlasowal i nie chce mi sie analizowac i liczyc. Moze po paru piwkach -
    hehe. Ale wierze ci.