PracaGrupypl.praca.dyskusje › mowi sie ze pracownicy nie maja umiejetnosci...

  • 11. Data: 2007-10-18 09:21:13
    Temat: Re: mowi sie ze pracownicy nie maja umiejetnosci...
    Od: Marek <m...@d...home.pl>

    > Wymagania powinien spelniac kazdy statystyczny absolwent informatyki choc
    > troche zainteresowany tym, co studiowal. Wiec o co chodzi?

    a czy sam pracowales w budzetowce ? Bo to jest istotne, a nie gadanie
    glupot na grupie.

  • 12. Data: 2007-10-18 10:41:44
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Marek pisze:

    > a czy sam pracowales w budzetowce ? Bo to jest istotne, a nie gadanie
    > glupot na grupie.

    A co to ma do rzeczy? To już budżetówka nie może *chciec* zatrudnić
    wykwalifikowanego informatyka? Przecież ogłoszenie jest ok. Pracodawca
    jest znany. A przymusu odpowiadania na nie nie ma.
    O co Ci chodzi?

    chester

  • 13. Data: 2007-10-18 14:41:48
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Marek wrote:
    > tu nie ma c++ ;)
    > placa gowno, dostana gowno, bedzie gowno, czy bagno, czy kacz...dobra
    > powstrzymam sie bo zaraz beda mnie sadzic

    Kto z szanujących ludzi pcha się do budżetówki. Jakieś ograniczenia
    co do pensji, grupy zaszeregowania, rzygać mi się chce.

  • 14. Data: 2007-10-18 14:43:52
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    zasiu wrote:
> [...]
    Pokaz&id_o=73844

    > Wymagania powinien spelniac kazdy statystyczny absolwent informatyki
    > choc troche zainteresowany tym, co studiowal. Wiec o co chodzi?

    Zainteresowanie samo imho nie wystarczy. Trzeba jeszcze miec
    troche praktyki, ale raczej porzadnej, bo jesli nie to przez pierwsze
    pól roku ciagle sie bedzie taka osoba uczyla.

  • 15. Data: 2007-10-18 16:37:54
    Od: Marek <m...@d...home.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 16:41:48 +0200, tukan napisał(a):

    > Kto z szanujących ludzi pcha się do budżetówki. Jakieś ograniczenia
    > co do pensji, grupy zaszeregowania, rzygać mi się chce.

    ja raz sprobowalem. zaluje tego teraz bo to jakby zmarnowany czas.
    probowalem rozbujac firme, ale odszedlem na wlasna prosbe, bo zaczelo mi
    sie to juz odbijac na zdrowiu

  • 16. Data: 2007-10-18 18:37:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ff7rbd$gi2$1@news.onet.pl tukan <t...@...onet.pl>
    pisze:

    > Kto z szanujących ludzi pcha się do budżetówki.
    Budżetówka to prezydent, premier, rząd, wojsko, policja, urzędnicy,
    nauczyciele itp., itd.
    Im wszystkim wisi, kogo ty uważasz za szanujacego się.
    Ważne, że będziesz na ich pensje płacił podatki, do tego jesteś - rozumiesz?
    No - to do roboty. ;)

    > Jakieś ograniczenia
    > co do pensji, grupy zaszeregowania, rzygać mi się chce.
    A rzygaj, i tak tylko tyle wiesz, co z michy zjesz - jak mawiała moja
    babcia. ;)

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-10-19 08:46:13
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

> [...]
    > troche praktyki, ale raczej porzadnej, bo jesli nie to przez pierwsze
    > pól roku ciagle sie bedzie taka osoba uczyla.

    Praktyka wskazuje, że ogólne pojęcie w ww. sprawach na stanowisko
    informatyka w urzędzie wystarczy (spece tam zwyczajnie nie startują).
    Oczywiście, że przez pierwsze pół roku taka osoba się będzie uczyła,
    superspece niekoniecznie idą do budżetówki na admina. Taka praca zapewne
    ograniczać się będzie do utrzymania podstawowych serwerów, strony www,
    komputerów w LAN, konfiguracji łącza od ISP i kontaktu z operatorem,
    zapisaniu technicznych warunków do specyfikacji/zamówienia na sprzęt/usługi
    IT potrzebne urzędowi. To _nie_jest_ jakiś kosmos. I nie powinien być
    problemem dla żadnego absolwenta informatyki (jak również studenta).

    Btw. sorki, ale w IT nie można narzekać na dostępność narzędzi praktycznych,
    więc kto chce - będzie umiał.

    pozdr
    sz

  • 18. Data: 2007-10-19 08:52:07
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

    > a czy sam pracowales w budzetowce ? Bo to jest istotne, a nie gadanie
    > glupot na grupie.

    Jak na razie to Ty sie jedynie uzewnetrzniasz z jakas swoja trauma z pracy w
    urzedzie. Co mi zarzucasz? Odnies sie do tekstu moze.

    pozdr
    sz

  • 19. Data: 2007-10-19 09:03:24
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 19 Pa , 10:46, "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>
    wrote:
    > Praktyka wskazuje, e ogólne poj cie w ww. sprawach na stanowisko
    > informatyka w urz dzie wystarczy (spece tam zwyczajnie nie startuj ).

    dokladnie. Pare lat temu krotko pracowalem jako szef dzialu IT w
    jednostce administracji rzadowej (mala jednostka, ok 50 osob). Dzial
    liczyl 5 osob. W praktyce wiekszosc pracy wykonywalem sam, bo
    specyalisty miejscowe byli 2 jakosci (zainstalowac winde workstation -
    owszem, ale serwera - juz nie. A dhcp to byla dla nich nazwa jednostki
    chorobowej). Zarabialem 3k netto - razem z premia. Gdyby nie premia,
    mialbym 2k netto. Dodam, ze patrzono na mnie krzywym wzrokiem, ze
    "taki krotki staz, a tak duzo zarabia". Po zreorganizowaniu sieci i
    pracy dzialu jak najszybciej wrocilem do biznesu.

    > Oczywi cie, e przez pierwsze pó roku taka osoba si b dzie uczy a,
    > superspece niekoniecznie id do bud etówki na admina.Taka praca zapewne
    > ogranicza si b dzie do utrzymania podstawowych serwerów, strony www,
    > komputerów w LAN, konfiguracji cza od ISP i kontaktu z operatorem,
    > zapisaniu technicznych warunków do specyfikacji/zamówienia na sprz t/us ugi
    > IT potrzebne urz dowi. To _nie_jest_ jaki kosmos. I nie powinien by
    > problemem dla adnego absolwenta informatyki (jak równie studenta).

    Zgoda - ale - do IT w administracji nie idzie sie po to, by sie uczyc.
    Idzie sie po to, zeby miec swiety spokoj, albo zeby krecic lewizny (bo
    kto w koncu pisze zalozenia techniczne do siwz?).

    Generalnie - jesli nie potrafi sie zrobic czegos, to szuka sie
    dupochronu. Rozwiazanie problemu jest najmniej istotne. I wiecej -
    jesli ma sie cos zrobic, to najpierw szuka sie prawnej mozliwosci
    unikniecia tego...

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 20. Data: 2007-10-20 15:02:54
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 11:09:26 +0200, zasiu <z...@w...to.gower.peel>
    w <ff77sa$72e$1@node1.news.atman.pl> napisał:

    Pokaz&id_o=73844

    > Wymagania powinien spelniac kazdy statystyczny absolwent informatyki choc
    > troche zainteresowany tym, co studiowal. Wiec o co chodzi?

    Pieprzenie z tym każdym zainteresowanym.
    Co znaczy 'praktyczna znajomość instalacji i administracji' 6 OSów (niby
    sydent tak dla zabicia czasu sobie je po zajęciach instaluje?), do teog
    usługi.
    A najfajniejsza jest 'znajomość ustaw o informatyzacji podmiotów
    realizujących zadania publiczne, o podpisie elektronicznym i o ochronie
    danych osobowych' - na jakich studiach tego uczą?
    I jeszcze ustawy o ochronie informacji niejawnych, dobrze że od razu
    certyfikatu o odpuszczeniu do nie wymagają.

    Z tego wszystkiego to najbardziej pożądaną jest asertywność.

    > sz

    ja czyli jakub
    Revoke.