PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego

  • 1. Data: 2007-10-17 17:30:17
    Temat: Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego
    Od: Any User <u...@a...pl>

    Szukam osób mających doświadczenie (jakiekolwiek) w zakładaniu
    stowarzyszenia zwykłego (tego, którego się NIE rejestruje w KRS), jego
    zgłaszania itp.

    Jeśli taka osoba to czyta, czy mogłaby opisać swoje doświadczenia i
    ewentualnie udzielić jakichś wskazówek? Będę niezwykle wdzięczny...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 2. Data: 2007-10-17 18:35:39
    Temat: Re: Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Any User pisze:
    > Jeśli taka osoba to czyta, czy mogłaby opisać swoje doświadczenia i
    > ewentualnie udzielić jakichś wskazówek? Będę niezwykle wdzięczny...
    Podpiąłem się pod szczeciński oddział pewnego ogólnopolskiego
    stowarzyszenia. Mam nadzieję, że pomogłem :)

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 3. Data: 2007-10-17 19:13:39
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Podpiąłem się pod szczeciński oddział pewnego ogólnopolskiego
    > stowarzyszenia. Mam nadzieję, że pomogłem :)

    Nie bardzo rozumiem z tym podpięciem.

    Ale czy mógłbyś opisać, jakimi formalnościami się zajmowałeś i jak to
    przebiegało w praktyce?

  • 4. Data: 2007-10-17 19:56:11
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Any User pisze:
    > Nie bardzo rozumiem z tym podpięciem.
    > Ale czy mógłbyś opisać, jakimi formalnościami się zajmowałeś i jak to
    > przebiegało w praktyce?
    Sorry, w ogóle nie powinienem się odzywać. Ja po prostu całość działań
    organizacyjnych delegowałem na oddział szczeciński a sam mam za zadanie
    dobrać sobie jedynie wiceprezesów, komisję rewizyjną, skarbnika itd.

  • 5. Data: 2007-10-18 07:08:24
    Od: "fotografik online" <f...@g...com>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jeśli taka osoba to czyta, czy mogłaby opisać swoje doświadczenia i
    > ewentualnie udzielić jakichś wskazówek? Będę niezwykle wdzięczny...

    witaj
    stowarzyszenie zwykłe rejestrujesz w starostwie na podstawie napisanego
    statutu, nie wymaga ono zadnych innych formalności. Są kompletne poradniki i
    wzory na portalu organizacji pozarządowych- ngo.pl lub .org se znajdziesz.
    Tyle,że takie zwykłe stowarzyszenie jakby jest bez podmiotowe. czyli ani do
    projektów ani do formalnych aktywności nie wchodzi. Inaczej mówiąć 1
    obywatel ma wieksze prawa niz stowarzyszenie zwykłe.
    --
    www.zdjecia-do-dokumentow-online.prv.pl
    konto 61194010765407536800000000

  • 6. Data: 2007-10-18 07:23:34
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > projektów ani do formalnych aktywności nie wchodzi. Inaczej mówiąć 1
    > obywatel ma wieksze prawa niz stowarzyszenie zwykłe.

    No tak, poczytałem sobie już ustawę - ale interesuje mnie, jak wygląda
    praktyka w urzędach.

    A czy rejestracja wymaga wniesienia jakiejś opłaty skarbowej, czy czegoś
    podobnego?

    I jeszcze jedno: w ustawie mowa jest o przedstawicielu stowarzyszenia
    zwykłego i zarządzie stowarzyszenia rejestrowego. Czy regulamin
    stowarzyszenia zwykłego może określać jednego z członków jako prezesa
    zarządu takiego stowarzyszenia? Albo w jakiś inny poważny sposób? Czy
    raczej nie będą chcieli tego zarejestrować?

  • 7. Data: 2007-10-19 11:35:00
    Od: "fotografik online" <f...@g...com>

> [...]
    > zarządu takiego stowarzyszenia? Albo w jakiś inny poważny sposób? Czy
    > raczej nie będą chcieli tego zarejestrować?

    ściągnij z weba gotowca z jakiegoś stowarzyszenia i przepisz co
    potrzebujesz. Opłat nie ma. Regulamin musi okreslać sposób powołania
    przedstawiciela np. załozyciel . Zarzad nie jest wymagany.

  • 8. Data: 2007-10-19 11:57:50
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > ściągnij z weba gotowca z jakiegoś stowarzyszenia i przepisz co
    > potrzebujesz. Opłat nie ma. Regulamin musi okreslać sposób powołania
    > przedstawiciela np. załozyciel . Zarzad nie jest wymagany.

    Domyślam się, że jest, ale czy *może* istnieć?

    Poza tym, do rejestracji potrzebne są 3 osoby. Co jest konkretnie
    potrzebne: muszą się one stawić w odpowiednim urzędzie, czy wystarczy
    jakaś deklaracja członkostwa + ksero dowodu?

  • 9. Data: 2007-10-21 00:24:22
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

    > Poza tym, do rejestracji potrzebne są 3 osoby. Co jest konkretnie
    > potrzebne: muszą się one stawić w odpowiednim urzędzie, czy wystarczy
    > jakaś deklaracja członkostwa + ksero dowodu?

    Temat jest dosc mocno off-topic i sugeruje udac sie na pl.soc.prawo,
    gdzie znajduje sie znacznie wiecej osob umiejacych Ci kompetentnie
    odpowiedziec na Twoje pytania. BTW, leniwy jestes - na Necie sa obszerne
    materialy nt. zakladania stowarzyszen, np.
    http://prawo.ngo.pl/strona/9646.html (pierwszy link, ktory mi wyskoczyl).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 10. Data: 2007-10-21 08:07:42
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Temat jest dosc mocno off-topic i sugeruje udac sie na pl.soc.prawo,
    > gdzie znajduje sie znacznie wiecej osob umiejacych Ci kompetentnie
    > odpowiedziec na Twoje pytania.

    Próbowałem - nie odezwał się nikt. Tutaj natomiast już 3 osoby.

    > BTW, leniwy jestes - na Necie sa obszerne
    > materialy nt. zakladania stowarzyszen, np.
    > http://prawo.ngo.pl/strona/9646.html (pierwszy link, ktory mi wyskoczyl).

    Szukałem na Googlu i znalazłem przede wszystkim materiały dot.
    stowarzyszeń rejestrowanych (podany link prowadzi do strony omawiającej
    również stowarzyszenia rejestrowane, czyli taką znacznie większą formę)
    - na temat zwykłych powtarza się jedynie kilka szablonowych formułek.

    Poza tym, nawet w odniesieniu do stowarzyszeń rejestrowanych, nie
    znalazłem żadnych opisów *praktycznych* doświadczeń osób, które takie
    coś rejestrowały.