PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie, dyscyplinarka, nowa praca.

  • 1. Data: 2006-11-23 18:20:53
    Temat: Wypowiedzenie, dyscyplinarka, nowa praca.
    Od: "Mariusz" <N...@M...PL>

    Czesc!

    Mialem taka smutna dla mnie sytuacje ze dzien przed wypowiedzeniem,
    dostalem dyscyplinarke :-( Apelowac jej nie bede, na zasadzie przymusu
    znalazly sie na mnie zeznania innych pracownikow...

    Teraz mam takie pytanie. Pracowalem w tej firmie pol roku, byla to moja
    pierwsza praca. Teraz chce sobie znalezc nowa prace. Czy koniecznie musze
    mowic ze tam pracowalem nowemu pracodawcy?
    Wpis w ksiazeczce pracy mam, ale chyba moge zalozyc nowa mowiac ze to
    pierwsza praca?
    Co sie stanie jak jeszcze raz powiem ze to moja pierwsza praca i ze nie mam
    doswiadczenia?
    Lub jak ukryc fakt ze tam pracowalem?

    Prosze pomozcie!

    PS: a sie nacialem na starcie :-/

    Pozdrawiam, Michal.

  • 2. Data: 2006-11-23 19:14:43
    Temat: Re: Wypowiedzenie, dyscyplinarka, nowa praca.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ek4sos$s37$1@mx1.internetia.pl Mariusz <N...@M...PL>
    pisze:

    > Czy koniecznie musze mowic ze tam pracowalem nowemu pracodawcy?
    Nie. Żaden przepis nie nakłada na Ciebie takiego obowiązku.

    > Wpis w ksiazeczce pracy mam
    Sorry, ale chyba czegoś nie wiem - co to jest ksążeczka pracy?

    > Co sie stanie jak jeszcze raz powiem ze to moja pierwsza praca i ze nie
    > mam doswiadczenia?
    Prawnie? Nic.

    > Lub jak ukryc fakt ze tam pracowalem?
    Przede wszystkim nie informować, ale - świat bywa mały.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-11-23 22:00:02
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 23 Nov 2006 19:20:53 +0100, Mariusz <N...@M...PL>
    w <ek4sos$s37$1@mx1.internetia.pl> napisał:

> [...]
    > dostalem dyscyplinarke :-( Apelowac jej nie bede, na zasadzie przymusu
    > znalazly sie na mnie zeznania innych pracownikow...

    Jak uważasz. Twoje prawo. A jakie sądowody oprócz zeznań?

    > Teraz mam takie pytanie. Pracowalem w tej firmie pol roku, byla to moja
    > pierwsza praca. Teraz chce sobie znalezc nowa prace. Czy koniecznie musze
    > mowic ze tam pracowalem nowemu pracodawcy?

    Możesz nie mówić, dłużej będziesz musiał pracować na urlop.

    > Wpis w ksiazeczce pracy mam, ale chyba moge zalozyc nowa mowiac ze to
    > pierwsza praca?

    Co to jest książeczka pracy? Coś z PUP?

    > Co sie stanie jak jeszcze raz powiem ze to moja pierwsza praca i ze nie mam
    > doswiadczenia?

    Komu? U pracodawcy możesz mieć gorzej niż tacy, którzy powiedzą że
    pracowali i mają doświadczenie.

    > Pozdrawiam, Michal.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 4. Data: 2006-11-23 22:11:46
    Od: "Mariusz" <N...@M...PL>

    > Sorry, ale chyba czegoś nie wiem - co to jest ksążeczka pracy?
    Przepraszam za gafe! Oczywiscie chodzi o Legitymacje Ubezpieczeniowa.
    Nowy pracodawca nowa mi wyrobi?

    > Lub jak ukryc fakt ze tam pracowalem?
    Firma malo znana i jest likwidowana z koncem roku. Jakas inna ja przemie.
    Kadra leci i kopia pracownikow ile wlezie. Dlatego wialem, a tu takie g**no
    mi podlozyli :-/

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-11-23 22:13:49
    Od: "Mariusz" <N...@M...PL>

    > Jak uważasz. Twoje prawo. A jakie sądowody oprócz zeznań?
    Juz nie chce sie mieszac w to wszystko :-/

    > Co to jest książeczka pracy? Coś z PUP?
    Przepraszam za gafe z pospiechu! Oczywiscie chodzi o Legitymacje
    Ubezpieczeniowa.
    Nowy pracodawca nowa mi wyrobi?

    > Komu? U pracodawcy możesz mieć gorzej niż tacy, którzy powiedzą że
    > pracowali i mają doświadczenie.
    Praca bym rzekl marginalna i to niecale pol roku... jakos przezyje.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-11-24 07:27:19
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Mariusz napisał(a):
    > Juz nie chce sie mieszac w to wszystko :-/

    no to tak jak byś się przyznał jak zaakceptujesz dycyplinarke.
    Ja bym próbował odkręcić jakoś z tą dyscyplinarką, tak czy inaczej może
    wyjść w najmniej nieodpowiednim momencie

    > Przepraszam za gafe z pospiechu! Oczywiscie chodzi o Legitymacje
    > Ubezpieczeniowa.
    > Nowy pracodawca nowa mi wyrobi?

    nie wyrobi ci nowej chyba ze powiesz ze zgubiłeś, ale to w tedy będziesz
    musiał powiedzieć że gdzieś pracowałeś skoro miałeś Legitymacje
    Ubezpieczeniową

  • 7. Data: 2006-11-24 09:54:42
    Od: "Any User" <a...@d...com>

    > nie wyrobi ci nowej chyba ze powiesz ze zgubiłeś, ale to w tedy będziesz
    > musiał powiedzieć że gdzieś pracowałeś skoro miałeś Legitymacje
    > Ubezpieczeniową

    Urząd Pracy może za friko wyrobić taką legitymację. Wystarczy być
    bezrobotnym, choćby przez dzień.

  • 8. Data: 2006-11-24 18:44:19
    Od: "Mariusz" <N...@M...PL>

    > Urząd Pracy może za friko wyrobić taką legitymację. Wystarczy być
    > bezrobotnym, choćby przez dzień.
    A dokładniej? Jak to zrobić?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-11-24 22:06:16
    Od: "Any User" <a...@d...com>

    > A dokładniej? Jak to zrobić?

    1. Pójść tam. Wziąć ze sobą dowód osobisty, zdjęcie i jeśli się chce komuś
    bawić, to ew. dokumenty dot. przeszłego zatrudnienia i ukończonych szkół.
    2. Zarejestrować się.
    3. Poinformować o braku książeczki ubezpieczeniowej. Wyrabiają od ręki,
    przynajmniej wyrabiali w 2001.