PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile teraz jest godzin na etacie ?

  • 1. Data: 2007-08-07 19:01:09
    Temat: Ile teraz jest godzin na etacie ?
    Od: zch2872 <z...@g...pl>

    Mój pracodawca twierdzi ze po 172 godzinach w miesiącu dopiero liczą sie
    moje nadgodziny. Chyba 168?
    I Drugie pytanie:
    W związku z ostatnimi zmianami składek powinienem dostać jakąś podwyżkę
    (w kwitach mam 1000 netto)

    Pozdrawiam
    zch

  • 2. Data: 2007-08-07 19:50:35
    Temat: Re: Ile teraz jest godzin na etacie ?
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    zch2872 zapodał(-a):
> [...]
    > I Drugie pytanie:
    > W związku z ostatnimi zmianami składek powinienem dostać jakąś podwyżkę (w kwitach

    Rentowego mniej idzie z Twojej kasy, więc powinno być z 40zł więcej...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2007-08-07 19:51:07
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Rentowego mniej idzie z Twojej kasy, więc powinno być z 40zł więcej...

    IMHO jak ma w umowie stawkę _netto_, to nic nie powinno być więcej.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2007-08-07 20:01:17
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Wojciech Bańcer zapodał(-a):
    > IMHO jak ma w umowie stawkę _netto_, to nic nie powinno być więcej.

    Nie znam sie - można podpisać umowę o pracę netto ?

  • 5. Data: 2007-08-07 20:59:33
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Nie znam sie - można podpisać umowę o pracę netto ?
    Nie. Można umówić się, że tyle a tyle będzie mniej więcej na ręke, ale zawsze
    wylicza się z tego stawkę brutto. W końcu to od pracownika zależy, czy skorzysta
    z jakiś ulg podatkowych czy tez mając inne źródła dochodu wejdzie w wyższy próg
    podatkowy.

  • 6. Data: 2007-08-07 21:27:07
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    zch2872 nabazgrolił na ekranie:
    > Mój pracodawca twierdzi ze po 172 godzinach w miesiącu dopiero liczą sie
    > moje nadgodziny. Chyba 168?

    Liczba godzin w normnie jest zmienna i zależy od miesiąca. W lipcu np. było
    176, w sierpniu też tyle. Najszybciej to policz sobie ilość dni roboczych w
    miesiącu i pomnóż przez 8.
    A co do nadgodzin... tu już liczenie jest trochę inne. Na pewno za godziny
    wystajace ponad normę dostajesz normalne wynagrodzenie. Ale już dodatek za
    nadgodziny niekoniecznie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2007-08-08 06:34:14
    Od: zch2872 <z...@g...pl>

    Nikiel ;) pisze:

> [...]
    > wystajace ponad normę dostajesz normalne wynagrodzenie. Ale już dodatek za

    Czyli te 172 może być średnią roczną i nie warto z nią dyskutować.
    Pozostaje mi tylko te nadgodziny wyegzekwować, ale to już inna materia :-)

    Pozdrawiam
    zch

  • 8. Data: 2007-08-08 12:09:32
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Czyli te 172 może być średnią roczną i nie warto z nią dyskutować.
    > Pozostaje mi tylko te nadgodziny wyegzekwować, ale to już inna materia :-)

    Za średnią to chyba przyjmuje się 160 ;)

    Jeśli pracowałeś dłużej niż 8h któregoś dnia w tygodniu to te godziny liczą się
    jako nadliczbowe. Ponadto jeśli pracowałeś w którykolwiek wolny dzień od pracy
    to ten dzień też liczy się jako nadgodziny. Oczywiście pracodawca nie musi ci
    płacić za te nadgodziny. Może ciebie równie dobrze wysłać na wolne.

  • 9. Data: 2007-08-08 14:11:37
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-08-08 14:09 [Gienek] napisał(a):

    > Jeśli pracowałeś dłużej niż 8h któregoś dnia w tygodniu to te godziny
    > liczą się jako nadliczbowe. Ponadto jeśli pracowałeś w którykolwiek
    > wolny dzień od pracy to ten dzień też liczy się jako nadgodziny.

    Nieprawda.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 10. Data: 2007-08-08 14:16:26
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Nieprawda.

    Prawda :)